Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 30.10.2012 17:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Vieläkös katsastuksessa vaaditaan sisälokarit? Netissä löytyy kahta tietoa ja olis kiva tietää nykytilanne. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 30.10.2012 17:47 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Onkos ne joskus vaadittu,en ole moista ennen kuullut... :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 30.10.2012 20:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Netissä törmäsin noihin vaatimuksiin, en vaan löydä enää. Siinä oli lueteltu kaikki mistä vuosimallista alkaen piti olla turvavyöt jne... Siinä oli noi sisälokaritkin mainittu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 30.10.2012 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 15
Paikkakunta: Kankaanpää
Katsastajan käsikirjasta on hyvä kuikuilla noita vaatimuksia.

//jym



Missä taso, siinä romu.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 11:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
jym kirjoitti:
Katsastajan käsikirjasta on hyvä kuikuilla noita vaatimuksia.

//jym


Kiitokset jym:lle tuosta linkistä. Osaakos kukaan suomentaa sanan kurasuoja, eli onko se lokasuoja vai tarkoittaako se tässä yhteydessä sisälokaria :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 11:32 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
Roiskeläpät oli kai vaatimus vielä joku vuosi sitten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 12:11 

Viestit: 909
Siellä puhutaan lokasuojista, roiskesuojista ja -läpistä, ei sanaakaan sisälokasuojista tai sisäroiskesuojista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 13:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
:roll:
Niin tuolleenhan sen voisi tulkita, itse juuri mietin kanssa noita sanamuotoja et mitä ihmettä ne tarkoittaa. Jos tuolla mennään on tämä ongelmani ratkaistu :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 13:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
maddis kirjoitti:
Roiskeläpät oli kai vaatimus vielä joku vuosi sitten.


Roiskeläpät nyt voi aina laittaa, ne ei ole tuossa jutussa ongelma :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 14:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Roiskeläppä erityisesti takana oli vaatimus vuosia sitten. Ihan sairasta sillä se tekiu sen että se juurikin hakkasi veden kunnolla sumuksi läppää vasten. Onneksi liitä luovuttiin, siitä pakosta.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 14:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Finlex 1998:

2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä muutos, jossa auton lokasuojat ja etu- tai takakansi korvataan yhtenä kappaleena avautuvalla kokonaisuudella seuraavin edellytyksin:

a) autossa on alun perin pääosan kuormituksista kantava runko, apurunko tai runkokotelot;

b) mikäli lokasuojat, mukaan lukien mahdollisesti poistettavat sisälokasuojat, ovat toimineet kantavina rakenteina tai jäykisteinä, auto vahvistetaan muulla tavalla vastaamaan lujuudeltaan alkuperäistä; tarvittaessa muutetun rakenteen lujuudesta on esitettävä selvitys; ja

c) vahvistusosien ja muiden muutettujen rakenteiden tunkeutuminen ohjaamoon törmäystilanteessa estetään.

ja ainakaan 2002 ja 2006 muutokset ja lisäykset eivät ole tätä muuttaneet.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 15:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Eli sisälokasuojan saa poistaa jos se ei ole kantava rakenne. Muovinen sisälokari ei ole koskaan ollut pakollinen.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 16:35 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Siis sisälokasuoja ja sisälokari ovat eri asioita. Lokari taisi ainakin olla tavaramerkki näille muovisille....On sitä nähty millin lennokkivaneristakin tehtyjä....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 17:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Lokarit ovat suosittuja nykyään Saksassa:

http://www.lokari.de



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 31.10.2012 22:43 

Viestit: 497
Cikatti kirjoitti:
Roiskeläppä erityisesti takana oli vaatimus vuosia sitten. Ihan sairasta...


Ei suinkaan sairasta, sillä liikenneturvallisuushan olisi ilman roiskeläppää ollut silloin Suomessa todella vakavasti uhattuna.

Sain roiskeläpän puutteellisuudesta jopa toiseksi ensimmäisen sakkoni liikenneturvallisuuttamme uskollisesti valvovan mutta nyt kuitenkin jostain syystä uhatun LP:n taholta. Joskus 1970-luvun alkupuolella takanani pitkään maantiellä ajanut poliisiauto ajoi lopulta ohi, ja pysäytti kertomatta mitään syytä pysäytykseen. Kaksi liikenneturvallisuusasiamiestä tutkivat paperit tarkastettuaan Honda CB 350 moottoripyörääni vartin verran ja antoivat sitten sakon siitä, että takaroiskeläppä ulottui vain 1 cm päähän taka-akselin keskipisteen tasolta, kun sen paragraafien mukaan olisi moottoripyörässä tuolloin pitänyt ylettyä vähintään taka-akselin keskipisteen tasolle.

Siinä oli vähillä varoilla elävän opiskelijapojan vaikea ymmärtää LP:n liikenneturvallisuustyön merkitystä, kun makseli sakkoa vähistä opintorahoistaan, varsinkin kun ei ymmärtänyt kenenkään turvallisuuden vaarantuneen senttiä liian lyhyestä roiskeläpästä. Se ensimmäinen sakkoni liikenteessä oli niin ikään LP:ltä ollessani koulupoikaikäinen. No, kukaan ei nykyään uskoisi sen sakon syytä, mutta tärkeästä liikenneturvallisuusseikasta tuohon aikaan takuuvarmasti oli myös kysymys.

Toivotan LP:lle edelleenkin tervemenoa historian hämärään, ja patongin kontrollifriikkejä lukuunottamatta kukaan ei jää LP:tä kaipaamaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 01.11.2012 17:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
2cv-Olli kirjoitti:
Ei suinkaan sairasta, sillä liikenneturvallisuushan olisi ilman roiskeläppää ollut silloin Suomessa todella vakavasti uhattuna.

Sain roiskeläpän puutteellisuudesta jopa toiseksi ensimmäisen sakkoni liikenneturvallisuuttamme uskollisesti valvovan mutta nyt kuitenkin jostain syystä uhatun LP:n taholta. Joskus 1970-luvun alkupuolella takanani pitkään maantiellä ajanut poliisiauto ajoi lopulta ohi, ja pysäytti kertomatta mitään syytä pysäytykseen. Kaksi liikenneturvallisuusasiamiestä tutkivat paperit tarkastettuaan Honda CB 350 moottoripyörääni vartin verran ja antoivat sitten sakon siitä, että takaroiskeläppä ulottui vain 1 cm päähän taka-akselin keskipisteen tasolta, kun sen paragraafien mukaan olisi moottoripyörässä tuolloin pitänyt ylettyä vähintään taka-akselin keskipisteen tasolle.

Siinä oli vähillä varoilla elävän opiskelijapojan vaikea ymmärtää LP:n liikenneturvallisuustyön merkitystä, kun makseli sakkoa vähistä opintorahoistaan, varsinkin kun ei ymmärtänyt kenenkään turvallisuuden vaarantuneen senttiä liian lyhyestä roiskeläpästä. Se ensimmäinen sakkoni liikenteessä oli niin ikään LP:ltä ollessani koulupoikaikäinen. No, kukaan ei nykyään uskoisi sen sakon syytä, mutta tärkeästä liikenneturvallisuusseikasta tuohon aikaan takuuvarmasti oli myös kysymys.

Toivotan LP:lle edelleenkin tervemenoa historian hämärään, ja patongin kontrollifriikkejä lukuunottamatta kukaan ei jää LP:tä kaipaamaan.

On niitä järjettömiä sakkoja saatu kaupungissakin. :mrgreen:
Käännyin Pystiksen edestä Peugeot 404:llä ja renkaat hieman pitivät ääntä.
Perään singahti urhea ritari valkealla ratsullaan ja kirjoitti sakon "ajoneuvon käsitteleminen aiheuttaen kohtuutonta melua".
Hirveästi teki mieli väittää vastaan, mutta kun poliisi ei huomannut, että katsastus oli mennyt pitkäksi en viitsinyt koittaa onneni kantavuutta pidemmälle. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisälokarit
ViestiLähetetty: 01.11.2012 18:24 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
70 luvulla Tampereella keskellä päivää alkoi satamaan ja poliisit tuli vastaan sanoivat että ajoin sateessa ilman valoja ja sakot siitä tuli.Sade oli juuri alkanut ja olin laittanut valot päälle kun poliisit tulivat paikalle U käännöksen tehtyään, oli kanssa liikenteen törkeää vaarantamista.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: