Tuollainen lista löytyi:
-Mobil atf-shc (synt. ATF) 33 cSt @ 40'C , jähmepiste -51'C
-Valvoline synpower ps fluid 18 cSt @ 40'C , jähmepiste -54'C
-CHF11s/febi06161 19 cSt @ 40'C , jähmepiste -55'C
-tavallinen AR speksaama ATF 40 cSt @ 40 'C, jähmepiste n. -40'C
-Redline ps fluid vastaa myös synteettistä ATF:a
-Citroën LHM Plus 18 cSt @ 40'C, jähmepiste < -55'C
-Neste Hydrauli 15 Arctic; 15 cSt @ 40'C, jähmepiste -59'C
-AeroShell Fluid 41; 14 cSt @ 40'C, jähmepiste < -60'C
Ei kovin merkittävää eroa kolmen viimeksimainitun osalta. Ehkä kuitenkin se ratkaiseva ero -40 asteessa...

lienevät kaikki mineraaliöljypohjaisia (vai pitäisikö oikeastaan sanoa ei-synteettisiä, koska kyllähän synteettisetkin ovat mineraaliöljypohjaisia

), joten voisi sotkea keskenään. Tietenkään tuo 40 asteen juoksevuus ei kerro välttämättä sitä, mikä on juoksevuus -40 asteessa, mutta jos kyse on ns. samasta p....sta eri paketissa, niin luultavasti käyttäytyvät kutakuinkin samalla tavalla. LHM:n ongelma on ehkä se, että kolmen kirjaimen alle kätkeytyy monen eri valmistajan eri laatuisia tuotteita, jotka kaikki eivät välttämättä täytä speksejä kaikilta osin.... Itsellä on ollut huonoja kokemuksia erään kerran, kun Xantiaan vaihdettiin ns. sitikkaan erikoistuneessa liikkeessä öljyt ja seuraavana talvena jo 10 asteen pakkasella auton nousu (ja ohjaustehostimen notkistuminen) kesti about 10 minuuttia.... Olisko ollut sitä vikavaleota...