Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 II automaattilaatikon nestepinta ja vetoakseli
ViestiLähetetty: 15.11.2012 19:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Käsiini saamassani virallisenoloisessa ohjeessa käsketään vetoakselinvaihdossa laskemaan vaihteistoöljy pois - mutta manual gearbox only. Onko siis laatikoissa AL4 ja AM6 nestepinta oikein ollessaan vetarinreikää alempana ja mitään lorahduksia ei tapahdu vaikka vetarin (stefaa varjellen) pois paikoiltaan päästäisikin?

Stefanvaihdon yhteydessä käskevät nämäkin sitten valuttamaan tyhjiin eli onko pinta juuri tuolla tasalla?

Vielä en ole mitään asialle tehnyt eikä minkäänlaista vahinkoa tapahtunut mutta rasvata/tutkia akseli pitäisi kun tuppaa nytkyttelemään kiihdyttelyissä. AM6 on kyseessä ja vaivaiset 270Mm mittarissa. Saahan tuonne sisäniveleen toki rasvaa paikoillaankin mutta jos vaikka katsoisi matkan vaikutuksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II automaattilaatikon nestepinta ja vetoakseli
ViestiLähetetty: 15.11.2012 19:29 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Alatukivarren väljät puslatkin saattaa nykiä..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II automaattilaatikon nestepinta ja vetoakseli
ViestiLähetetty: 15.11.2012 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2209
Paikkakunta: Laukaa
AL-4 automaatista ei tule öljyt pihalle vaikka vetoakselit poistaakin, koska vetari menee laatikosta esiin tulevan boori-karan päälle.
Kuva



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II automaattilaatikon nestepinta ja vetoakseli
ViestiLähetetty: 17.11.2012 12:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Onko sama rakenne Aisinissa eli AM6:ssa - ilmeisesti on sillä C6:n vetarinvaihto-ohjeessa nimenomaan kielletään tyhjentämästä laatikkoa. Toinen kielto samassa C6-ohjeessa koski vetarin mutterin irroitusta: "älä koskaan käytä jarrua pidättelemään pyörimistä" - miksi näin, mikä kärsii jos kaveri polkee jarrua kun noin 30-35 kiloon kiristellyn mutterin avaa, luulisi normaalissa jarruttelussa syntyvän reippaasti isompia voimia jarruihin ja ripustukseen. Mitä en nyt osaa ottaa huomioon - ja siis tunnustan että näin on tullut tehtyä, niin irrottaessa kuin kiristellessä. Vitosen ohjeessa tätä ei nimenomaisesti kielletä, johtuuko ripustuksen erilaisuudesta, siinäkin kyllä ohjataan käyttämään oikeanlaista pyöränmuttereihin tulevaa vastustuskalua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II automaattilaatikon nestepinta ja vetoakseli
ViestiLähetetty: 18.11.2012 13:56 
Sama on Aisinissakin. Öljyt pysyy sisällä, vaikka vetoakselin irroittaakin.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II automaattilaatikon nestepinta ja vetoakseli
ViestiLähetetty: 18.11.2012 14:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Kiitos runsaasti. Jarrun käytön kieltäminen mutteria avatessa jää vielä vaivaamaan.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: