|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Akaile
|
Viestin otsikko: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 19:47 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Sellainen tuli hankittua ja haluan esittää muutaman kysymyksen: Kuvassa kaksi oikeanpuoleista letkulähtöä on ilmeisesti alipaineen tunnistukseen tarkoitettuja? Pienempi virranjakajalle ja suurempi eculle? Mutta entäpä nuo kaksi muuta läpivirtauksella varustetut?  Tuli käytyä läpi koko systeemi, "läpät käsiin"-periaatteella. Helppo purkaa ja kasata ja vieläpä kaasuläppien akseleiden osalta melkoisen järkevä systeemi. Täysin mahdollista tehdä nyloniset prikat akselivälykset poistamaan kaluston ikääntyessä. Toinen palautusjousi oli katkennut, mutta sen toisen pään taittamalla sai homman pelittämään jälleen. Kirjahylly-ystäväni A. Graham Bell neuvoi kiinnittämään huomiota tehdasasennettujen kaasuläppien virtausta hidastaviin ominaisuuksiin ja niitä löytyi tästäkin rungosta:  Kaasuläppien akselit melkoisen teräväreunaiset ja korkeakantaisilla ruuveilla... Näytin aavistuksen verran Dremeliä kanteille ja kyllähän siinä särmät hieman pyöristyivät. Sipasin myös maalia korroosiota hidastamaan. Olispa ollut matalakantaisia pyöreäreunaisia ruuveja käsillä niin olisi sekin tullut hoidettua tässä samalla.  
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 19:52 |
Viestit: 511
|
|
Olikohan tossakin rungon alaosassa vesijäähdytys, kuten 1,9 GT:n solexissa?
|
|
|
|
 |
|
jjutara
|
Viestin otsikko: Re: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 19:57 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Sauvo
|
|
Jäähdytysneste siellä taitaa kiertää, mutta sen tarkoitus lienee lämmitys, ettei talvella vetäisi niin helposti jäähän.
Oliko tuo muuten niistä se akselien osalta parempi läppärunko?
|
|
|
|
 |
|
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 20:02 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
|
Aaaa, okei, no tuo selittää asian.
Joo tää oli se tiukempi ja se missä alipainekanava oli tukossa.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
jjutara
|
Viestin otsikko: Re: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 20:32 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Sauvo
|
|
Nyt vasta huomasin. Ei siitä ECU:lle mitään tietoa mene, en tosin muista minne se isompi ap-letku menee. Ecu toimii ainakin oman käsityksen mukaan ilmamäärämittarin perusteella BX:ssä. Olikohan peräti tulpattu se letkulähtö? Joku ainakin oli, viisaammat kertokoot oliko se tuo.
Edit. Tuo läppärunko ei mulla ole muistaakseni ollut kiinni autossa, ostin sen irrallaan. Hyvä vaan jos on kulumaton. Ulkonäön perusteella olisin voinut kuvitella toisinpäin.
|
|
|
|
 |
|
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 22:32 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
jjutara kirjoitti: Nyt vasta huomasin. Ei siitä ECU:lle mitään tietoa mene, en tosin muista minne se isompi ap-letku menee. Lienee se "pakotettu huohotus" eli siellä nipassa on sisällä noin millin reikä ja letku menee huohotuspöntön korkkiin josta toinen letku menee sitten ilmanputsarille.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
|
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 23:11 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
|
Oli kyllä niin tukossa, että on varmasti käytännössä melkoisen toimeton piiri. Läpinäkyvä letkunpätkä oli tuossa kiinni.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: BX:n Weber-läppärunko Lähetetty: 17.11.2012 23:30 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Akaile kirjoitti: Oli kyllä niin tukossa, että on varmasti käytännössä melkoisen toimeton piiri. Läpinäkyvä letkunpätkä oli tuossa kiinni. Kyllä. Omissa bensa-BX:issä oli aina musta nokipalleroinen tuolla kun nylonharjan karvalla rassasin. En oikein keksi miksi sitä huohotusilmaa pitäisi tyhjäkäynnillä tuota kautta väkisin imeä kun kuitenkaan kampikammioon ei tuon kautta minkäänlaista alipainetta saada.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
|
|