Ainiin, jospa päivittelisi tilannetiedotusta. Kaivelin vihdoinkin puolien sielunelämää ja kaikki näyttivät ehjiltä. Yritin tiirailla hämärässä josko näkyisi läpilyöntejä jostain päin, kun hokasin että sieltähän kuuluu jännä koputtava ääni johon en ollut aikaisemmin kiinnittänyt huomiota suojakannen ollessa kiinni. Ńoh, oletin edelleen sytkäpuolen häikäksi, huonosti palavaksi seokseksi tai joksikin vielä kiehtovammaksi ongelmaksi joka yrittää sanoa jotain ranskaksi.
Painelin puolia tukevammin kynttilöitä vasten josko mitään muuttuisi käynnissä. Ei muuttunut, mutta yhden puolan kohdalla koputtava ääni muuttui suhahtelevaksi.. Jassoo. Puola irti ja uudestaan käyntiin. Yllättävää, käynti ei muuttunut mihinkään entisestä. Näemmä kolmellakin pytyllä tuo kone käy kiltisti, ääni vain vähän karheampi. Tiedä sitten mitä olisi sanonut koeajosta, en kehdannut kiusata enempää. On se hieno.

Tulppahan sieltä tosiaan löytyi reilu puoli kierrosta löysällä ja heilui puristusten tahdissa.. Kumma kun nykii, niin. Enpä ihan odottanut moista löytöä.
Uudet tulpat sisään ja kas, nyt käy pehmoisesti ja kadonneeksi epäilemäni vääntökin ilmestyi alapäähän kun liikkeelle pääsee loivassa ylämäessäkin ilman kaasuun koskemista. Isommalla tiellä koittaessa taisi muutama nasta kadota renkaista.
Summa summarum, syypää löytyikin sieltä helpoimmasta päästä. Vanhat tulpat olivat kärkiväliltään ns. riettaan antavat ja värieroakin vain vähän tulppien välillä. Terveen harmaat keskimäärin.
Tulppien kolot sen sijaan lähestulkoon uivat öljyssä. Mistäs tuo mönjä sinne pääsee näissä koneissa? Lähin syypää olisi öljyn mittatikun puuttuva kumihattu josta kovasti kuvittelemalla voisi päästä hönkimään juuri kannen saumaan, mutta riittääkö se syypääksi?
Toivottavasti katti ei ole tykännyt kyttyrää. Ainakaan vielä ei ole ahdistuksen merkkejä ollut.