Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 26.11.2012 18:36 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Hammastankoon, oikea, (High Level-laatua)Motonetista. Meni mukavasti paikalleen trötön avulla, mutta täyttä sontaa, ei ollut minkäänlaisia huulloksia, että olisi pysynyt paikallaan. Kun olin jo muuten saanut homman kasaan. Nyt vaan jostain alkuperäislaatua hankkimaan ja systeemi taas purettava. Enpä ole ennen haitaria laitellutkaan. Nyt sitten oikein kunnolla. Vielä vasen r-pää, kun tangossa kierre niin jumissa, että kiertyy vain varttikierroksen ja taas jumissa. 3 kertaa jo lämmiteltykin. Huomataan, miten tärkeätä olisi laittaa edellisillä kerroilla kierteisiin jotain rasvaa. Eikä ole oma Xantia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 26.11.2012 22:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
ealab kirjoitti:
Huomataan, miten tärkeätä olisi laittaa edellisillä kerroilla kierteisiin jotain rasvaa.

Jotain muuta kuin kuparirasvaa. On nimittäin tähän asti kaikki kuparirasvalla kootut alapallot olleet helkkarin tiukassa. Sittemmin olenkin siirtynyt käyttämään keraamista rasvaa tai ihan tavallista vaseliinia.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 26.11.2012 22:37 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Saas nähdä, meneekö vasen raidetankokin uusiksi. Muutama kierros auki, vähän kerrassaan , moskan avulla. Aina vajaan varttikierroksen kiertyy kevyesti, siten jumittaa äkisti. Hommaa ei helpota bilteman 18mm oikein teräksinen kiintoavain, joka on kuin kumia tai jousiterästä, kita vaan avautuu. Ja tangonkulmat pyöristyvät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 27.11.2012 18:10 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Vasen r-tanko uusiksi, koska r-pää istui niin tiukassa, että meni tangon tyvestä poikki, kun ei vääntöä kestänyt. Ei auttanut 2 vrk:n liottelut ja lämpöhoidot. Nyt Ok, varaosilla. Vaan miten saisin oikeanpuoleisen, uuden, alkuperäislaatuisen haitarin laitettua. Se ei taida mennäkään noin vain. Kertokaapa konsteja. :!:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 27.11.2012 18:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4702
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
on jo aikoinaan kerrottu. muuten samat temput kuin sille kumisellakin teit , mutta kuumenna se muovinen töttero ihan pehmeeks, mutta ei kuitenkaan liikaa . solahtaaa sujuvasti sen tapin yli. anna jäähtyä ihan vähän ,mutta sitten nopeesti kiinnitykset paikoilleen. hitaasti käännä ratti vasemmalle ja jätä suosiolla jäähtymään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 27.11.2012 23:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
Jep, toi kuumennus on hyvä. Samaa teen kun vaihdan ylivedettäviä vetarin kumeja. Kumi kuumaksi poppapuhaltimella ennen trötön yli vetoa ja tietty liukkaria kunnolla.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 27.11.2012 23:37 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Muuten meni hyvin, mutta vielä tässä oppirahoja maksetaan: Ehkä liikaa lämpöä, kun kaulukset venähtivät ja reikäkin tuli! Reiän paikkaus kyllä onnistui pikaliimalla, mutta venähtäneet paikat..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 27.11.2012 23:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
Hheh, käytä poppapuhallinta ykkösellä, kakkosasennossa tulee jo 600 asteista :twisted:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 28.11.2012 09:12 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Siinäpä se, I-asento ei ihan riitä, II-asennolla sitten taiteillaan etäisyyden kanssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 28.11.2012 12:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Siinäpä se, I-asento ei ihan riitä, II-asennolla sitten taiteillaan etäisyyden kanssa.
Puhaltimen liikuttelu kohteen päällä on myös ratkaisevassa asemassa. Joskus huomasin jaappaninmopossa lämmitellä ilmanputsarikotelon ja kaasarien väliset kumit (4 kpl) sellaisksi, että eivät muodottomiksi menneet, mutta venyivät kaasareiden päälle. Pari harjoituskertaa joutui tekemään, ennen kuin onnistui.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian suojakumi.
ViestiLähetetty: 29.11.2012 19:33 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jostain syystä päädyin laittamaan toisen tarvikekurtun. Alkoi pysyä, kun jarrukleanerilla putsasi huolellisesti kiinnityskohdista, kauluksista rasvat pois. Kurttu paikalleen ja reilusti pikaliimaa (loctite 406*)saumaan kumia vähän kierrellen, kunnes jämähti. Kiertelyä siksi, että liima liikkuisi kapillaarisesti syvemmälle. Liimaus kesti kokeilut. *Jokin muu voisi olla parempaakin, nimenomaan kumi/metalliliitoksiin.
Urakka ei mennyt aivan hukkaan, koska kunto nousi sitikkasulkeisen ansiosta :) .


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: