Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 09:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Morjenttes!

Sattuipa eilen aamulla C5:lla liikkeelle lähtiessäni, että service-teksti kojelautaan putkahti. Panin myös merkille, että kulku on hieman tahmeaa ja oikealta takaa kuuluu rahinaa. Takarengas ei pyörinyt ollenkaan ja abs-anturi siitä varoitteli. Piti ajella lumiselle parkkipaikalle, jossa sai enemmän kitkaa renkaalle ennenkuin kuului paukahdus ja pyörä vapautui.

Eipä ole tuommoista sattunut, muuta kuin mopoautolle, ranskalainen sekin ;)

Myöhemmin vaimo oli liikkeellä C3:lla ja sekös oli sammahdellut muutaman kerran liikennevaloihin... Toivottavasti oli kyse häiriöstä vaan ei tyhmäkäyntimoottorin rikkoutumisesta. Enpä ole tuollaiseen törmännyt sitten kaasaripelien.

Ei ole aiemmin ranskiset minulle muita kummemmin kiukutelleet. Nytpä on sekin nähty.



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 09:35 

Viestit: 1999
Paikkakunta: JKL
C4 ja robottivaihde ja pyörimättömät takapyörät: tuttu yhdistelmä. Enempi se oli sääntö kuin poikkeus, että takapyörät olivat jumissa, kun töistä yritti lähteä kotiin. Mikä hauskinta, kun lumi on maassa, niin etupyörät lyö tyhjää takapyörien ollessa lukossa -> et pääse minnekään, kun pitoa ei ole. :x Itsellä oli mukana kumileka, vasara sun muuta apuvälinettä, että sai pyörät "auki". Tiedä sitten auttaisiko, jos käsijarrua ei käyttäisi. Tapoihini kuuluu pysäköidä auto aina käsijarru päällä, kesällä ja talvella.



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 09:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos on sähköä käytössä, niin hiustenkuivaaja voisi olla hyvä väline. Jotenkin sopisi kuvaan, että ranskis fiksataan beauty-välineistöllä :mrgreen:



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 10:47 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kyllä ne muissakin kinnereissä jarrut jäätyy kun lumipöly sulaa ja jäätyy, melkein joka foorumilla valitellaan mutta ainahan se ranskalaisissa on isompi juttu.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 12:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Jäässä oli 12-vuotiaan Jaguarinkin takajarrut kun se seisoi päivän pakkasessa. Eikä ollut edes käsijarru päällä. Takavetoisessa ei onneksi tarvinnut ruveta lekan tai hiustenkuivaajan kanssa operoimaan, riitti pieni kaasun painallus.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 13:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Aamulla kahvimitan varsi katkesi ilmeisesti myötätunnosta ulkona yöpyviä Citikoita kohtaan, sisällä onneksi ei ole kylmä. Ulkolämpömittariin tallentunut kylmin lukema -21,9, en yrittänyt Xantiaa käyntiin ilman lämmitystä.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 14:06 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Kyllä ne takajarrut oli jäässä aamulla pamahti vaan kun peruutti katoksesta tanan lumipöly.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pakkanen kiusaa
ViestiLähetetty: 03.12.2012 16:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
kaselin kirjoitti:
Kyllä ne takajarrut oli jäässä aamulla pamahti vaan kun peruutti katoksesta tanan lumipöly.


Mää sain C3:sta aikoinaan pamauttamalla toisen puolen sisäpuolisen jarrupalan irtoamaan: katsuria nauratti levyn ruosteinen sisäpinta ja palan jämä löytyi pihamaalta keväällä lumien sulamisen jälkeen. Toimenpide ei muuttanut ajopelin käytöstä millään tavalla, ei tuntunut edes polkimessa. Kai siellä oli sitten mäntäkin ryytynyt kiinni.

Ja päivän pakkaskiusa: 100 Ah dieselakku (Bosch) maksaa 149,90 lähikaupassa.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: