ruutuvihko kirjoitti:
Mitä mystisiä härveleitä nuo ulosvetäjät ja jouset oikein on? Minulla ainakin on hihnapyörän kiila sen verran löysä, että käsin ottaa pyörän pois ja ei mitään jousia ole tähän mennessä tarvinnut. On hihna pysynyt hampailla ilmankin vaikka on avustajakin kyllä yleensä ollut. Poranteriä ei kyllä tarvitse lyhentää ja toinen on kuuden millin terä, en vaan muista kumpi. Nokkapyörälle on helpompi kokeilla, jos ei löytynyt vaikka Autodatasta varmaa tietoa.
Vaihdettuahan tuo tuli. Nokkapyörälle pistin katkaistun osakierteisen M8-ruuvin ja kampiakselille torx-avaimen, kokoa sopiva. M6 kierretanko heilui reiässä hulluna ja 8 mm ajoitustyökalu ei edes yrittänyt mennä reikään. Hihnapyörän ulosvedintä en tosiaan tarvinnut mutta kierrereiäthän siellä on valmiina joista voisi tarvittaessa geneerisellä ulosvetimellä avittaa. Ulkokehältä kun tuommoista vulkanoitua pyörää ei pidä mennä vedättämään.
Tuo jousilärpytin hihnan pitämiseksi kampuran pyörällä oli kyllä älyttömän hyvä peli! Valmistin sen aba-letkuklemmarista leikkaamalla turhat pois.
Taas kun olisi ollu ajatus mukana niin olisin ostanut apulaitehihnan hilut jo etukäteen, nyt piti käydä kaikissa neljässä varaosaliikkeessä ruoan päälle: ensimmäisestä hihna, toisesta eioota, kolmannesta kääntöpyörä ja neljännestä kiristäjä. Hihna oli rapea mutta siitä ei sentään paloja puuttunut. Vaihdon saneli kiristimen rulla joka oli lähes puhki kulunut, hassunhauskasti vielä vinoon urille, ilmeisesti hihnan kudoksien suuntaisesti.