Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2012 13:05 

Viestit: 88
Päivää arvon harrastajat ja ammattilaiset.

Nyt on uusi korjaustoimenpide odottamassa toteuttamistaan, eli otsikon mukaiseen autoon pitäisi vaihtaa polttoaineen siitopumppu/anturi -yksikkö. Olen eilisen ja tämän päivän aikana etsinyt hieman huonoin tuloksin täältä tietoa kuinka toimenpide suoritetaan ja pyytäisinkin nyt että joku jolla on aiheesta omakohtaista kokemusta, jaksaisi kirjoitella ohjeet aiheeseen tai neuvoa paikan josta tiedon voisi löytää.

Täältä foorumilta löytyy kyllä hajanaisia tietoja aiheesta mutta en niitä yhdistelemälläkään saa kasaan kokonaiskuvaa siitä mitä kyseisen osan vaihtoon tarvitaan, siis vaatiiko tankin irroittamisen, erikoistyökaluja tai ylipäätään onko homma toteutettavissa kotikonstein melko noviisitason taidoin kyseisen automerkin parissa?

Olisin kiitollinen jos tähän kaiken kiireen keskellä saisin apuja ettei uusi nuori "rakkauteni" kohde tuota alkutaipaleellamme sellaisia pettymyksiä joista en omaa osaamattomuuttani selviäisi ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2012 13:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Sisältä käsin pitäisi päästä tuohon käsiksi,en nyt muista missä kohti se xantiassa on,mutta katso tankin sijainti suurinpiirtein ja raotat verhoilua niin sieltä pitäisi löytyä pyöreä luukku jonka aukaisemalla tulee siirtopumppukokonaisuus esiin,todella helppo operaatio. Tietysti ensin johdot liittimistä auki,niin kansi nousee. Se kansi ei muistaakseni kovin ihmeesti ole kiinni.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2012 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Pelkääjän puoleisen takaistuimen alta löytyy pyöreä muovinen luukku. Luulen laitteen löytyvän sen alta. Tiirailin sitä tuossa purkuautossa mutten sitten kuitenkaan sitä siitä irroittanut.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2012 18:52 

Viestit: 88
Tätä jatketaan huomenissa jos keli sallii, pihatöinähän tuo pitää tehdä kun talli, johon on aikoinaan hyvin mahtunut 60-70-lukulainen Escortti, on täyttynyt kaikesta muusta kuin sinne kuuluvista artikkeileista..
Jos jollain olisi muistikuvia tai tietoa siitä, että tarvitaanko ko. yksikön kiinnityksen aukaisuun jotain salaperäistä taikakalua, vai riittääkö työkalut mallia saha, kirves, vasara ja meisseli. Kyllähän tuosta varmaan katsomallakin selkoa saa, mutta kun on pitkä pimeä ilta edessä niin ajattelin virtuaaliharjoitella aiheen parissa lämpimässä tietokoneen ääressä ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2012 19:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Slow Man kirjoitti:
Tätä jatketaan huomenissa jos keli sallii, pihatöinähän tuo pitää tehdä kun talli, johon on aikoinaan hyvin mahtunut 60-70-lukulainen Escortti, on täyttynyt kaikesta muusta kuin sinne kuuluvista artikkeileista..
Jos jollain olisi muistikuvia tai tietoa siitä, että tarvitaanko ko. yksikön kiinnityksen aukaisuun jotain salaperäistä taikakalua, vai riittääkö työkalut mallia saha, kirves, vasara ja meisseli. Kyllähän tuosta varmaan katsomallakin selkoa saa, mutta kun on pitkä pimeä ilta edessä niin ajattelin virtuaaliharjoitella aiheen parissa lämpimässä tietokoneen ääressä ;)


Ei mielestäni tarvitse mitään erikoista työkalua,ettei vaan se kansi olisi kiertämällä tms kiinni,hyvin helppo kuitenkin.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2012 19:49 

Viestit: 369
Muoviosilla on sitten taipumusta turvota joutuessaan dieselin kanssa kosketuksiin, joten jos se kiinnitinrengas lähtee ehjänä pois, niin takaisinlaitto tiiviisti saattaa olla tuskaa. Vai oliko se omalle kohdalle sattunut vain tuotekehitystä C5:sen kanssa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 28.12.2012 19:59 

Viestit: 88
black_van kirjoitti:
Ei mielestäni tarvitse mitään erikoista työkalua,ettei vaan se kansi olisi kiertämällä tms kiinni,hyvin helppo kuitenkin.

pimpelipompeli kirjoitti:
Muoviosilla on sitten taipumusta turvota joutuessaan dieselin kanssa kosketuksiin, joten jos se kiinnitinrengas lähtee ehjänä pois, niin takaisinlaitto tiiviisti saattaa olla tuskaa. Vai oliko se omalle kohdalle sattunut vain tuotekehitystä C5:sen kanssa :lol:


Ok, otetaan asioista selvää sitten käytännön kokein :) Lieneekö rakenteessa minkälainen tiivistys, siis o-rengasta, laippatiivistettä tms. ?

JK: Jossain netin syövereissä on huhujen mukaan "kamalasti räjäytyskuvia" näistä rakenteista, onko se paikka sitten tarunhohtoinen "service" jonne ei tavallinen harrastelija-auton-huolto-opiskelija pääse..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 30.12.2012 15:39 

Viestit: 88
Tehtävä suoritettu pikkupakkasessa ja pimeässä eilen illalla ;)


Automalli.
Kuva

Kohteen sijainti
Kuva

Muovisuojus pois
Kuva

Huoltoluukku näkyvissä
Kuva

Huoltoluukku avattuna, siirtopumppu näkyy
Kuva

Siistopumpun kiinityskaulus ja pumppu irroittetuna paikoiltaan
Kuva

Lopputulos pumpun osalta videona täällä Videon laatuun en ole sattuneesta syystä panostanut mutta kyllä siitä tolkun saa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 30.12.2012 16:58 

Viestit: 369
Mikä taika näissä pumppuremonteissa on, kun jokaikisellä tuntuu olevan tankki juuri piripintaan täynnä pumppua sorkittaessa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 30.12.2012 17:06 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
pimpelipompeli kirjoitti:
Mikä taika näissä pumppuremonteissa on, kun jokaikisellä tuntuu olevan tankki juuri piripintaan täynnä pumppua sorkittaessa :lol:

Eihän tuo täynnä ole optinen harha... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 30.12.2012 19:11 

Viestit: 511
Ensin kuvitellaan polttoaineen loppuneen? :x Ainakin kaverilla picassossa kantoivat 20l naftaa tankkiin ja soitti sitten mulle. Korjaamo tykkäs, kun oli 3/4 tankillista löpöä, eivätkä edes uskoneet omistajaa joka ilmoitti heille siirtopumpun, joka sijaitsee tankissa olevan rikki ja tankki pitää irroittaa vaihtoa varten. Olivat ensin hakeneet vikaa yleismallin lukijalla, sitten irroitelleet takaosan matot. Kaveri kolmen päivän jälkeen meni kyselemään, vasasivat etteivät ole varmoja onko vika siirtoumpussa. Loppujen lopuksi laskua ei tullut kuin 350€ pumppuineen. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 30.12.2012 22:45 

Viestit: 88
Tapsa 62 kirjoitti:
pimpelipompeli kirjoitti:
Mikä taika näissä pumppuremonteissa on, kun jokaikisellä tuntuu olevan tankki juuri piripintaan täynnä pumppua sorkittaessa :lol:

Eihän tuo täynnä ole optinen harha... :lol:



Herra Tapsa on varsin oikeassa, ei tankissa ole kuin 3/4 polttoainetta :D

Mutta jos ketään kiinnostaa niin pumpun vaihto oli kaikkiaan turha toimenpide, kaveri jo sanoikin että mun periaatteisiin taitaa kuulua aina tämä väärästä asiasta aloittaminen :oops:

Pitänee nöyränä kysellä vielä että missä piileksii ko. autossa siirtopumpun kaksoisrele? Voisin keskittyä siihen sitten seuraavaksi. En sitä etsinnöistä (joissa ei tosin käytetty jälkikoiraa) huolimatta löytänyt ja omistajan käsikirjaanhan ei moisia asoita saa edes painaa... Niiden tutkiminen kun kuuluu valtuutetuille huolloille ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break Käyntihäiriöt
ViestiLähetetty: 31.12.2012 20:33 

Viestit: 88
Slow Man kirjoitti:
Pitänee nöyränä kysellä vielä että missä piileksii ko. autossa siirtopumpun kaksoisrele? Voisin keskittyä siihen sitten seuraavaksi. En sitä etsinnöistä (joissa ei tosin käytetty jälkikoiraa) huolimatta löytänyt ja omistajan käsikirjaanhan ei moisia asoita saa edes painaa... Niiden tutkiminen kun kuuluu valtuutetuille huolloille ;)


Kaksoisrele paikannettu, asiantunteva varaosamyyjä sekä yllättäin paikalle saapunut hdi-asiantuntija tosin tyrmäsivät ajatuksen että releessä olisi vikaa. (Ei ollut kuulemma pinneissä merkkejä kipinöinnistä joka monesti syntyy huonon kontaktin perusteella). No minä poika opettelen nyt sitten pykälä kerrallaan asiaa eteenpäin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 31.12.2012 20:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Onko tuossa sellainen vika että siirtopumppu ei toimita tavaraa eteenpäin? Aiheesta on paljon juttua myös toisella foorumilla,mutta eipä suoranaista ratkaisua asiaan ole. Itselläni sama vika xsarassa. Vedin omat johdot siirtopumpulle,rele väliin ja virran otin virtalukolta eli pumppu lähtee päälle kun kääntää virrat päälle. Testasin oman releen uudella,ei ollut releessä vikaa ja siirtopumppukin on ehjä. Vika voisi olla vaikka johtosarjassa,itse totesin ettei maksa vaivaa ruveta painimaan johtosarjan kanssa joten tuollaisen tein. Tuohan ei tietysti ole turvallinen kolaritilanteessa kun polttoaineen syöttö ei katkea ellei virtoja sammuteta. Katsastanutkin olen tuollaisenaan,ei valittamista.
Tästähän oli jo keskustelua.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 01.01.2013 00:50 

Viestit: 88
black_van kirjoitti:
Onko tuossa sellainen vika että siirtopumppu ei toimita tavaraa eteenpäin? Aiheesta on paljon juttua myös toisella foorumilla,mutta eipä suoranaista ratkaisua asiaan ole. Itselläni sama vika xsarassa. Vedin omat johdot siirtopumpulle,rele väliin ja virran otin virtalukolta eli pumppu lähtee päälle kun kääntää virrat päälle. Testasin oman releen uudella,ei ollut releessä vikaa ja siirtopumppukin on ehjä. Vika voisi olla vaikka johtosarjassa,itse totesin ettei maksa vaivaa ruveta painimaan johtosarjan kanssa joten tuollaisen tein. Tuohan ei tietysti ole turvallinen kolaritilanteessa kun polttoaineen syöttö ei katkea ellei virtoja sammuteta. Katsastanutkin olen tuollaisenaan,ei valittamista.
Tästähän oli jo keskustelua.



Siisrtopumppu toimittaa kyllä tavaraa mutta oma käsitykseni on se että systeemi alkaa piiputtamaan kun on vähän aikaa ajettu. Yritän nyt tähän kuvailla mitä tapahtuu ja missä vaiheessa, siis juuri sitä kuvailua jolla se korjaamon huoltovastaanottaja putoaa pelistä ekalla yrittämällä :D

Elikkä.. eiku ;)

Uusiksi: Kun kytketään autoon virrat päälle mutta ei startata heti niin kuuluu kun siirtopumppu alkaa pumpata ja tätä kestää muutaman sekunnin ajan jonka jälkeen pumppu pysähtyy. Näin sen ptääkin toimia - eikö?

Kun auton sitten käynnistää niin pumppu alkaa saman tien taas toimia ja kaikki on niin kuin olla pitääkin. Ajoon lähdettäessä kaikki ok mutta kun on tovin ajanut niin mottori alkaa käydä hieman aaltoillen, erityisesti silloin kun tulee hieman enemmän väännön tarvetta, esimerkiksi lievä ylämäki korostaa tuota aaltoilevaa käyntiä.

(Käyntitapaa voisi kuvailla samantyyppiseksi kuin jos teillä on kokemusta sellaisesta nelitahtimoottorista missä on kuorman mukaan itsestään säätyvä kierrosluku, esim. lumiliko joka kuorman kasvaessa lisää kierroksia, rikastaa seosta ja joka käy kaasu täysin auki ilman kuormaa vahvasti aaltoillen. Tässä pitäisi kai olla ääninäyte mukana...)

Mielessäni kuvittelen että moottori saa tuossa vaiheessa polttoainetta epätasaisesti josta herääkin kysymys että voiko moottori käydä siten että siitopumppu saisi syystä tai toisesta alentunutta jännitettä tai olla jopa täysin jännitteetön?

No eteenpän. Siis kun on havainnut tuon aaltoilevan käynnin niin sen jälkeen moottori sammuu välittömästi jos polkaisen kaasupoljinta voimakkaammin (Näin havaitsin ongelman ensimmäisen kerran, moottori tuntui tehottomalta niin luonnollistahan on polkaista lisää kakkua koneelle ;) ) ja nyt pystyn siis toistamaan tuon moottorin sammuttamisen joka kerta kun tuo aaltoileva käynti on havaittu.
Sammumisen jälkeen tienposkessa saa startata vaikka kuinka pitkään ja moottori ei käynnity mutta jos teenkin asian niin että kytken virtaa päälle ja pois peräkkäisiä kertoja niin sitten muutaman kerran jälkeen kuuluu kun siirtopumppu alkaa taas surista ja sen jälkeen moottori käynnistyy heti.


Luin tuolta toiselta foorumilta pääpiirteiltään vastaavasta tapahtumasta mutta niin kuin totesit, asia jäi siinä threadissa kesken niin ettei selvyyttä tullut oireen / vian aiheuttajasta.

Pitää ilmeisesti kokeilla tuollaista omatekemää johdotusta siirtopumpulle ja katsoa mitä se vaikuttaa tilanteeseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 01.01.2013 01:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Testimielessä suoralla sähköllä vaan ja katsoa mitä tapahtuu. Voipi olla vika myös railipumpun paineanturissa jos rupeaa hakemaan kierroksia. Mutta testaa nyt ensi suorasähköllä. Lexialla näkisi kyllä aiheuttaako paineheittely tuon epätasaisen käynnin,itsellä soutaa hieman muttei sitä huomaa ajossa,paineheitto on 35-45bar.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 02.01.2013 22:18 

Viestit: 88
black_van kirjoitti:
Testimielessä suoralla sähköllä vaan ja katsoa mitä tapahtuu. Voipi olla vika myös railipumpun paineanturissa jos rupeaa hakemaan kierroksia. Mutta testaa nyt ensi suorasähköllä. Lexialla näkisi kyllä aiheuttaako paineheittely tuon epätasaisen käynnin,itsellä soutaa hieman muttei sitä huomaa ajossa,paineheitto on 35-45bar.



Nyt on kokeiltu suorasähkö, mootori sammuu edelleen kun läntää kaasun auki - nyt sitten sillä erotuksella että siiropumppu ei hiljentynyt auton sammuttua. Muutama pieni minuutti hiljaiseloa ja taas lähti kuin sen kuuluisan palmun alta...(Sellainen huomio tähän että sammuminen tapahtuu aina isolla vaihteella vedätettäessä, pikku vaihteilla tuntuu kiekuvan vaikka kuinka).

Pitää paikallistaa se korkeapainepuolen anturi ja silmäillä sen johtoliitos jonka muuan "vantaalainen varaosakauppias" nimesi yhdeksi vikapaikaksi. Mitenkäs sitten itse anturi, onko niissä ollut vikoja? Voisiko oire johtua ahdon aikaisesta ... jostakin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 02.01.2013 23:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Slow Man kirjoitti:
black_van kirjoitti:
Testimielessä suoralla sähköllä vaan ja katsoa mitä tapahtuu. Voipi olla vika myös railipumpun paineanturissa jos rupeaa hakemaan kierroksia. Mutta testaa nyt ensi suorasähköllä. Lexialla näkisi kyllä aiheuttaako paineheittely tuon epätasaisen käynnin,itsellä soutaa hieman muttei sitä huomaa ajossa,paineheitto on 35-45bar.



Nyt on kokeiltu suorasähkö, mootori sammuu edelleen kun läntää kaasun auki - nyt sitten sillä erotuksella että siiropumppu ei hiljentynyt auton sammuttua. Muutama pieni minuutti hiljaiseloa ja taas lähti kuin sen kuuluisan palmun alta...(Sellainen huomio tähän että sammuminen tapahtuu aina isolla vaihteella vedätettäessä, pikku vaihteilla tuntuu kiekuvan vaikka kuinka).

Pitää paikallistaa se korkeapainepuolen anturi ja silmäillä sen johtoliitos jonka muuan "vantaalainen varaosakauppias" nimesi yhdeksi vikapaikaksi. Mitenkäs sitten itse anturi, onko niissä ollut vikoja? Voisiko oire johtua ahdon aikaisesta ... jostakin?


Anturi sijaitsee korkeapainepumpun kyljessä,kiinni kahdella 8 tai 10mm pultilla. Niissä on ollut vikoja kyllä. Tuossa olisi tietty paras että saisit lexian päähän auton ja katsoa mitä polttoainepuolella tapahtuu. Merkkihuollossakin tuo varmaan onnistuisi varsin edullisesti. Itse anturi on sitten aika tyyris,oliko 700e.n luokkaa.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2013 00:09 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
jos tuossa anturissa vaiva niin multa saa koko korkeapainepumpumpun 50,- antureineen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2013 00:14 

Viestit: 107
Ei vaikuta siirtopumpun vialta. Siirtopumppu lopettaa toimintansa tavallisesti kerralla ja tekohengitys eli 2x4 lankulla tankin pohjaan lyönti auttaa vain hetkellisesti. Nimim. kokemusta on.

Siirtopumppu tankissa kuulostaa vahavsto Boschin korkeapainepumpulta. Roskaa paineregulaattorissa? Onko diesel-suodatin vaihdettu äskettäin? Joskus roskia pääsee tuonne paineregulaattorille suodattimen vaihdon yhteydessä, jos hommaa ei tee taiten ja kumarra oikeaan suuntaan. Taannoin oireyhtymänä omassa HDissäni oli juuri täyskaasulla sammuminen - oikein mukava huomata rekkaa ohittaessa. Oire poistui paineregulaattorin vaihdolla uudemman malliseen, joka taitaa olla vähemmän herkkä epäpuhtauksille.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin paineregulaattori on korkeapainepumpussa ja paineanturi siellä common rail -putkessa. Korjatkaa, jos olen väärässä. Boschin paineregulaattori on kiinni kahdella torx-pultilla. Siemensin vastaavasta ei minulla ole kokemuksia.

Paineanturin takertelu common rail -putkessa voi tietysti aiheuttaa nykinää ja muuta hauskaa. Testeri kertoisi enemmän syistä ja seurauksista, kuten black_van jo mainitsikin.

Sitrosella näyttäisi olevan 2.0 HDI 90 HV JA 110 HV PAINEVENTTIILI BOSCH (PUMPUSSA) 120,00 Eur. Onkohan tämä tosiaan paineregulaattori? Jos on, niin on edullinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2013 09:48 

Viestit: 474
amikasi kirjoitti:
Sitrosella näyttäisi olevan 2.0 HDI 90 HV JA 110 HV PAINEVENTTIILI BOSCH (PUMPUSSA) 120,00 Eur. Onkohan tämä tosiaan paineregulaattori? Jos on, niin on edullinen.

Hinnasta päätellen tuo saattaa olla purkuosa. Mutta itse mieluummin maksan toimivasta osasta "vain" 120€ tuon 700€ sijaan.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2013 18:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Itse korkeapainepumputhan näissä ovat melkeinpä ikuisia,toisin kuin paineventtiilit. Toisinsanoen jos ostaa niin ostaa ainoastaan sen paineanturin,tai tokihan voi vaihtaa kokonaisuuden,joka edellyttää jakopään purkua,paineanturi taas on vaihdettavissa ilman mitään purkutoimenpiteitä varsin nopeasti. Sitten tietty toinen kohta on se railiputkessa oleva toinen anturi,tosin pitäisin sitä vähemmän todennäköisenä. No multa löytyy molemmat osat jos haluat testata mikä noita prakaa.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2013 18:35 

Viestit: 88
No nyt on tullut tekstiä aiheesta, kiitos niistä :) . Tutkintaa jatketaan esitetyillä metodeilla, aloittaen testerillä jonka sain työkaverilta kokeiltavaksi. Jos se arpa on tyhjä niin sitten tutkailen vähän rakenteita että osaan aloittaa jatko- tai ehkä paremminkin purkutoimenpiteet. Palaan asiaan kun tiedän asiasta jotakin ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2013 18:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Yleismallinen testeri tuskin kertoo mitään ruiskutuspaineista.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2.0 hdi 110 Break siirtopumpun vaihto
ViestiLähetetty: 03.01.2013 20:43 

Viestit: 88
black_van kirjoitti:
Yleismallinen testeri tuskin kertoo mitään ruiskutuspaineista.



Aivan oikein, lataan videon jossa näkyy mitä yleismallinen testeri kertoi...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: