Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 29.12.2012 21:38 

Viestit: 369
Huikko kirjoitti:
En nyt millään usko että näissä 2008-2012 autoissa on erilaiset ikkunantiivisteet, tuulihakamekanismi tai tankin luukun tiivisteet koneesta riippumatta.
Tuo 1.6 kone toimii volvon nokalla moitteetta, eli ilmanotossa/korissa se ongelma on. Ei moottorissa. Mittasin imuputken halkaisijaksi 32mm. Rakennan siitä ensi alkuun haitariputken webaston luokse sisälokasuojan sisään. Varastin vanhasta 300-sarjan volvosta summer/winter läppämekanismin, jossa oli säkällä sama 32mm pyöreä lähtö. Teen siitä sitten vipumallisen ratkaisun, joka on talvella eri asennossa ja ottaa imuilman paikasta johon ei voi mennä lunta. Jos jaksan teen vivulle sähköohjauksen kabiinin puolelle tai teen siitä lämpötilaohjatun.

Tutkin alapuolen moottorisuojausta ja huomasin että siinä on pieniä puutteita. Rakennan sinne ABS-muovista lisäpalat. Uskoisin että se koneen alle kertyvä lumi tulee tuota alapuolen reittiä. Tukitaan se ja katsotaan mitä tapahtuu.

Naapurin taksikuskin kanssa vertailtiin 2011-mallin sedania ja 2008 toureria. Täsmälleen samanlaiset ratkaisut on tankin luukussa, ikkunan tiivisteissä ja konepellin tuulihaassa. Että jos sinne jotain osia on takuuseen vaihdettu niin ainakaan ne eivät ole vielä 2011-mallissa vaihtuneet tehtaan puolesta erilaisiin.

Taksarin kommentit olivat normaalia sitikkamiehen valehtelua, että "hienosti on pelannut", eli tarkemmin tivattaessa ihan samat ongelmat sitä autoa vaivaa kuin tuota minunkin. Siinä on 2.0 litran dieseli automaatilla. Pari kertaa talvessa viedään lavetilla veholle sulamaan, ikkunoita ei saa auki marras-helmikuu välillä ja tankkaamassa käydessä murretaan jää metallikärkisellä jääskrapalla ja sitten odotellaan koska se sattuisi jäämään kiinni paineltaessa. Onneksi ajotietokone ei herjaa auki jääneestä tankinluukusta.

Pitää soitella tuonne Iisalmeen ja kysyä onko heillä antaa osanumeroita paranneltuun tuulihakaan ja tankinluukkuun vai onko asia hoideltu vain oikeaoppisella ja ammattitaitoisella voitelulla.

Lukoton tankinkorkki auttaisi/nopeuttaisi tankkausta. Sellaista ei varmaan saa? Pitää tutkia sitäkin ja josko löytyisi yleismallin korkki.
Osaako kukaan arvioida kuinka tiivis HDi-koneisen tankinkorkin pitää olla ja onko tankissa yli- vai alipaine?
Todennäköisesti korvaan sen luukun avausmekanismin naksukytkimen magneetilla ja vastakappaleella. Sitten rakennan luukkuun huomaamattoman "kahvan" tukevasta muovista ja maalaan sen korin väriin. Tällöin sen voi vetää auki eikä siellä ole jäästä piittaavaa mekanismia vaan ainoastaan magneetti. Luukun reunaan liimaan pyöreän vettä imemättömän solukumitiivisteen, jonka voitelen sitten hyvin silikonilla. Luukkupintaan voi liimata teflonteippiä vastapuolelle.

Tutkin tuota tuulihakamekanismia tarkemmin ja en kyllä yhtään tajua miksi se on tehty vaijerikäyttöiseksi. Sitä pystyy kyllä muokkaamaan. Siinä on reikä ikäänkuin toista vaijeria varten ja siihen voisi siis rakentaa oman avausmekanismin tuon tehtaan susiratkaisun tilalle. Pitää tutkia ja miettiä. Otan kuvia jos saan rakennettua päivänvaloa kestävän ratkaisun. Tässä päädyn varmaan isoon IP67-suojattuun painonappiin, vetävään solenoidiin ja vipuun joka vetää tuulihaan auki. Eli kun nappi on pohjassa solenoidi vetää ja kun nappi vapautetaan, niin tuulihaka menee jousikuormalla kiinni. Laitan napin alkuperäisen tuulihaan kohdalle. Nuo napit kestää armeijan käytössä vaunujen ulkopinnoilla, joten kestää tuossakin kohtaa.

Ikkunan ulkotiivisteen revin suutuspäissäni kokonaan irti ja menen se kädessä korja-kumiin tutkimaan metritavaratiivisteitä, josko niistä saisi tehtyä korvaavan.
Ostan pari kolme erimallista pätkää ja asettelen paikalleen. Oviverhoilu ja ikkuna pitää irroittaa että sen saa tehtyä kunnolla.

Tilaan kuskin puolelle sellaisen tehtaan parannellun ikkunannostinmekanismin ja rasvaan sen vaijerin niin hyvin kuin osaan ennen asennusta. Ikkunan karmitiivsteisiin löysin korja-kumista "jäätymätöntä" uraleveydeltään vastaavaa. Alkuperäinen on vaan ihan pirun tiukassa. Siellä on varmaan liima pohjalla tms. Vekoy:lta saa näköjään nauhamaista lämmitinelementtiä 12 voltin sähkölle. Sitä voisi halutessaan koittaa taikoa sinne karmitiivisteen pohjalle ja ovipellin ja tulevan uuden ikkunatiivisteen väliin. Sen voi rakentaa termostaattiohjatuksi joka saa jännitettä kun oven sisällä lämpötila putoaa pakkaselle.

...Että että...tehdään tästä nyt sitten auto. Pari päivää mietittyäni päätin sittenkin tehdä tehtaan puolesta tästä auton.
Yritän muistaa ottaa kuvia ja raportoida onnistuneista ja epäonnistuneista ratkaisuista.


Valokuvat ja valmiit tuotenumerot tiivisteille, tarvittavat metrimäärät sekä sabluunat oikeaoppiseen päiden leikkaukseen myös, kiitos! Myös uudet sähkökytkennät kiinnostaa aina! :lol: Samanlaiset sähköpumput vielä konepeltiin, mitä on automaattisessa takaluukussa (tietysti ilman mitään turhia turvakytkentöjä) ja nappiohjaus sisältä konepellin aukaisemiseksi. Sama myös toimisi tankinluukussa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 29.12.2012 22:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
pimpelipompeli kirjoitti:
Valokuvat ja valmiit tuotenumerot tiivisteille, tarvittavat metrimäärät sekä sabluunat oikeaoppiseen päiden leikkaukseen myös, kiitos! Myös uudet sähkökytkennät kiinnostaa aina! :lol: Samanlaiset sähköpumput vielä konepeltiin, mitä on automaattisessa takaluukussa (tietysti ilman mitään turhia turvakytkentöjä) ja nappiohjaus sisältä konepellin aukaisemiseksi. Sama myös toimisi tankinluukussa?


Mä piirtelen tuota sähköpuolta vielä ennen toteutusta. Saa nähdä loppuuko talvi ennen valmista tuotetta. Tankinluukkuun mietin tuota magneettia ja sen lisäksi työntävää solenoidia, jossa olisi sen verran voimaa ettei jää haittaisi. Magneetti voisi tällöin olla työntävän tangon päässä. Eli napista tankin luukku aukeasi 20mm raolleen. Lopun avauksen voisi sitten tehdä kädellä. Luukku pysyisi paikallaan magneetilla. Tuommoinen solkku joka lähtee ilman vauhtia nollasta liikkeelle ja jaksaa työntää joka kohdasta jäätyneen tankinluukun auki on vaan aika järeä. Tankinluukku tehdään käsikäyttöiseksi hyvin todennäköisesti ja siihen rakennellaan tiiviste joka hylkii vettä. Sen kun ei tarvitse olla kauhean siisti kun sen voi rakentaa piiloon.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 29.12.2012 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Eikait tuon ikäistä autoa noin rajusti pitäisi joutua modifioimaan että siitä saa käyttökalun. Tuossa vaiheessa itse hyvästelisin biilin,en näkisi vaivaa.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 29.12.2012 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
black_van kirjoitti:
Eikait tuon ikäistä autoa noin rajusti pitäisi joutua modifioimaan että siitä saa käyttökalun. Tuossa vaiheessa itse hyvästelisin biilin,en näkisi vaivaa.


No ei pitäisi kai? En vaan tiedä paraneeko vaihtamalla vai ei? Saati mihin vaihtaisin. Vaihtaessa pitäisi taas kaivaa kuvetta.
Enkä oikein tiedä mihin tuo pitäisi vaihtaa ettei mitään talviongelmia olisi?
Tuohon on nyt rahalla asennettu juuri uusi webasto. Se ei vaikuta vaihtoarvoon sentin vertaa.

Tuon hyviä puoli toimiessaan ovat kulutus, ajomukavuus, hiljaisuus ja tavaratilan koko.
Nämä ovat aika tärkeitä asioita nykyisessä työssäni kun pitää ajella ympäri suomea tavaraa kyydissä.

Olen myös varsin tottunut modifioimaan asioita mieleisekseni. Nyt sain pään siihen asentoon että C5 nousee tallista ulos vasta kun se on muokattu talvikäyttöiseksi tai tulee kevät. Sitäpaitsi jos saan nuo asiat muokattua järkevästi toteutettaviksi, niin siitä on iso apu muillekin.

...tuliko tästäkin nyt sitten harrasteauto? prkl...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 29.12.2012 22:52 

Viestit: 497
Tepi kirjoitti:
Onpas merkillisiä ongelmia...Jos sillä on jotain merkitystä, moottori on eri kuin alkuperäisellä kysyjällä eli 2.0HDi molemmissa autoissani.


Minulla on ollut C5 2.0HDI -08 uudesta lähtien eli nyt jo viides talvi menossa, eikä siinä ole koskaan ollut mitään tässä ketjussa kuvailtuja jäätymis- ja muita talviongelmia. Mutta vaikea tosiaan uskoa, että moottorimallilla olisi niiden suhteen merkitystä. Säilytetäänkö ongelma-autoja yöt ulkona vai lämpimässä tallissa? Omani on katoksessa, käytän lohkolämmitintä mutten sisätilan lämmittäjää. Voisin kuvitella, että lämpimässä tallissa lumen sulamisvesiä ja kondenssivettä päätyy epätoivottuihin paikkoihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 29.12.2012 23:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
2cv-Olli kirjoitti:
Tepi kirjoitti:
Onpas merkillisiä ongelmia...Jos sillä on jotain merkitystä, moottori on eri kuin alkuperäisellä kysyjällä eli 2.0HDi molemmissa autoissani.


Minulla on ollut C5 2.0HDI -08 uudesta lähtien eli nyt jo viides talvi menossa, eikä siinä ole koskaan ollut mitään tässä ketjussa kuvailtuja jäätymis- ja muita talviongelmia. Mutta vaikea tosiaan uskoa, että moottorimallilla olisi niiden suhteen merkitystä. Säilytetäänkö ongelma-autoja yöt ulkona vai lämpimässä tallissa? Omani on katoksessa, käytän lohkolämmitintä mutten sisätilan lämmittäjää. Voisin kuvitella, että lämpimässä tallissa lumen sulamisvesiä ja kondenssivettä päätyy epätoivottuihin paikkoihin.


Auto on pääsääntöisesti ulkona parkissa. Käytän webastoa päivittäin lähes aina kun se on mahdollista.
Lämpimään talliin se viedään vain näissä tilanteissa kun esim konetila on täynnä lunta tai kaikki paikat ovat jäässä. Toinen vaihtoehto kun olisi odottaa kevättä.
Autoa ei myöskään oteta tallista pois ennen kuin se on kuiva. Nytkin on ollut siellä 4 päivää. Talli on oikeasti lämmin (+19 astetta) ja kuiva.

Sedanissa ei varmaan tankinluukku jäädy niin helposti. Tuossa tourerissa on valumisreitti vedelle kylkeä pitkin sellainen että se valuu tankinluukkuun johon se sitten jäätyy. Siinä on sellainen ihan umpijäätä oleva "putous" katon reunalta maahan ja siihen reitille osuu tankin luukku. Olisi pitänyt ottaa kuva aiheesta niin olisi selvempää.
Jäätä on kuitenkin siinä luukun sauman päällä ihan useita millejä sellaista kirkasta ja paksua jäätä. Mitä saa nakutella siitä pois että on mitään mahdollisuuksia edes aloittaa luukun avaamista.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 30.12.2012 13:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Hiustenkuivaajalla ensin varovasti sulattaen? Jos siis olet verkkovirran ulottuvissa.

Meillä on samanmallinen Tourer ja pari kertaa on tankin luukku jäätynyt lähes jumiin, sain kuitenkin varovasti paineltua eestaas sisään-ulos :oops: ja luukun auki. Meinasi kyllä kylmä hiki tulla kun löpö oli jo varsin vähissä ja huolts.. anteeksi kylmäasemalla luukkua yritin operoida.

Komppaan tuossa ikkunoiden jäätymisasiassa, välillä tosiaan ikkunat eivät aukea vaikkei tiivisteissä mitään näkyisikään. Täytyis varmaan kesällä purkaa ovipaffit ja voidella koneistot/vaijerit.

Meillä auto on katoksessa, webastoa käytellään kellokytkimellä pakkaskelillä aina kun liikkeelle ollaan lähdössä.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 30.12.2012 13:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
sitikkaporo kirjoitti:
Hiustenkuivaajalla ensin varovasti sulattaen? Jos siis olet verkkovirran ulottuvissa.

Meillä on samanmallinen Tourer ja pari kertaa on tankin luukku jäätynyt lähes jumiin, sain kuitenkin varovasti paineltua eestaas sisään-ulos :oops: ja luukun auki. Meinasi kyllä kylmä hiki tulla kun löpö oli jo varsin vähissä ja huolts.. anteeksi kylmäasemalla luukkua yritin operoida.

Jos sama vaiva iskee liikenneaseman mittarikentällä niin hakee muovipussillisen "kuskuumaa" vettä ja pitää sitä tovin luukkua vasten. Toimii ilman sähköä eikä polta maaleja.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 30.12.2012 20:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Löytäisikö kukaan mulle kuvaa miten tuo ikkunan alareunan tiiviste on ovessa kiinni?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 05.01.2013 17:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kuva

Tuo osa 7 puuttuu autosta kokonaan. Mikähän sen puuttumisen osuus on noissa käyntihäiriöissä lumipyryssä?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 13:43 

Viestit: 369
Eikös tuo ole vain tuommoinen tukimuovi tuolle ilmanottoputkelle, ei sillä mitään sen isompaa vaikutusta moottorin käymiseen ole?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 14:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
pimpelipompeli kirjoitti:
Eikös tuo ole vain tuommoinen tukimuovi tuolle ilmanottoputkelle, ei sillä mitään sen isompaa vaikutusta moottorin käymiseen ole?

Eiköhän tuolla joku vaikutus ole. Tuo kun on paikallaan niin ilma imetään sieltä mistä se on tarkoituskin imeä ja kun se puuttuu niin puskurin läpi tuleva lumipölly imeytyy suoraan koneeseen.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 06.01.2013 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Vähän samoilla linjoilla. Tuo palikka ikäänkuin ohjaa ilmanoton akkukotelon puolelle umpion taakse. Pitää hankkia ja asentaa paikalleen.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 07.01.2013 06:11 

Viestit: 21
Jos jollain olisi ideoita näiden ominaisuuksien korjaamiseen:

1) Konepellin avausvaijeri jäätyy pakkasilla ja konetilaan ei ole mitään asiaa.
En tarkoita sitä pitkää vaijeria vaan lyhyttä joka menee muovivivulta tuulihaalle.
Yritin saada sitä jo kerran aiemmin kuivaksi ja öljyttyä aseöljyllä, mutta se on aina jäässä jos on pakkasta.
En ihan äkkiä myöskään keksinyt miten sen vaijerin saisi sieltä käteen.

Vastasin Sinulle jo foorumin puolella. Etkä ole kokeillut?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 07.01.2013 06:29 

Viestit: 21
pimpelipompeli kirjoitti:
Mulla ainakin jäätyy polttoaineluukusta se "avaus" napukka pohjaan. Eli se jousella varustettu muovitötterö, jonka pitäisi ponnauttaa luukun kansi auki.


Vaihda(ta) se tötterö, niin loppuvat ongelmat. Näin ainakin minulla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 07.01.2013 13:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kolme talvea vaimo tuollaisella 2.0 bentsiini-C5-III:lla ajeli, eikä siinä mitään talviongelmia ollut. Voipi olla, että asiaa helpotti, että auto oli arkipäivät lämpimässä hallissa. Ei sitten ollut koskaan kovin suurta jääkuormaa rasitteena.

Konepellin aukipitimen kannatinklipsu vaihdettiin kerran. Se ensipakkasilla hajosi. Jotta olihan tuossa talviongelma ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 07.01.2013 21:10 

Viestit: 27
Näitä kun lukee, niin yhä enemmän vahvistuu käsitys siitä, että immeinen ei tarvitse enempää kuin kaksi verohevosvoimaa ja läppäikkunat liikkuakseen mukavasti paikasta toiseen kesät talvet. Niitä kahta verohevosvoimaa on paljon helpompi muokata mieleisekseen :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 07.01.2013 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Olennainen asia on tavoittelemansa mukavuuden ja luotettavuuden taso sekä se, paljonko siitä on halukas maksamaan. Ärtymystä tietenkin aiheuttaa, jos sijoitetut rahat eivät realisoidu toivottuina ominaisuuksina. Halusin eilen avata Xantian takaluukun, joten sisätilanlämmitin tunniksi tavaratilaan lämmittämään luukkua. Jäätymisominaisuuden voisi ehkä korjatakin, mutta jos tekisin sille jotakin ja se silti jäätyisi, voisi alkaa harmittamaan. Lakannee vaivaamasta vapun lähestyessä :lol:
Lumesta aiheutuvat ongelmat ovat hankalia, koska jostain ratkaisusta voi aiheutua lisää ongelmia olosuhteiden hieman muuttuessa.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 08.01.2013 05:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
c5tomaatti kirjoitti:
Jos jollain olisi ideoita näiden ominaisuuksien korjaamiseen:

1) Konepellin avausvaijeri jäätyy pakkasilla ja konetilaan ei ole mitään asiaa.
En tarkoita sitä pitkää vaijeria vaan lyhyttä joka menee muovivivulta tuulihaalle.
Yritin saada sitä jo kerran aiemmin kuivaksi ja öljyttyä aseöljyllä, mutta se on aina jäässä jos on pakkasta.
En ihan äkkiä myöskään keksinyt miten sen vaijerin saisi sieltä käteen.

Vastasin Sinulle jo foorumin puolella. Etkä ole kokeillut?


Joo en ala tekemään mitään narupatentteja autooni. Varmasti toimii mutta ei silti kiinnosta.
Kiitos silti neuvosta, mutta pyritään toteuttamaan siistimmin.
Enkä ole juuri mitään kokeillut. Ajoin auton joulupäivänä talliin enkä ole siellä käynyt sen jälkeen.

Minulla on nyt paperilla kaikki millä teoriassa nuo ominaisuudet saadaan kuriin.
Kerään inspiraatiota ja mietin laitanko satoja euroja rahaa tuohon laitokseen kiinni enää lisää.
Työtunteja on myöskin edessä ihan kohtuullisesti noiden kaikkien modifikaatioiden tekemiseen, joten inspiraation on löydyttävä jostain sitä ennen.

Siihen saakka kuljetaan 20-vuotiaalla mersulla. Toki siitäkin jäätyy lukkopesät, mutta se tuntuu kovin pieneltä, koska se ei vaikuta esimerkiksi sisälle pääsemiseen.

Tuota tankin lukitusmekanismin tötteröä ihmettelen että mihin se on vaihdettu/vaihdatettu kun korvaavaa osanumeroa ei ole. Samaten avausvaijerin "vaihto takuuseen" joillakin omistajilla on täysi mysteeri mitä oikeasti on tapahtunut. Osalle kun on vain se yksi ja sama osanumero eikä sitä ole muutettu...???
Ostaisin mielelläni nuo päivitetyt versiot osista, mutta kun niitä ei ole. Onkohan näille takuutapauksille annettu vain valohoitoa ja CRC:tä? Vai onko jollain joku osanumero tiedossa?

Omituista...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 08.01.2013 18:41 

Viestit: 369
Valohoito on se kaikista tärkein apuväline näiden korjauksessa. Laitetaan uusi osa samalla osanumerolla ja sitten toivotaan että se toimii takuuajan päättymiseen asti. Asennettaessa muistetaan mainita että "parannettu" osa laitettiin. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 08.01.2013 18:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Mikähän on valohoidon varaosanumero? Voisin tilata varaosatiskille yhden noudettavaksi...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 08.01.2013 19:28 

Viestit: 369
Huikko kirjoitti:
Mikähän on valohoidon varaosanumero? Voisin tilata varaosatiskille yhden noudettavaksi...


Valohoito sisältyy yleensä siihen vähimmäistuntiveloitukseen. Tuotteenkoodi/hinta vaihtelee myyntitiskistä riippuen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 08.01.2013 20:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
pimpelipompeli kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Mikähän on valohoidon varaosanumero? Voisin tilata varaosatiskille yhden noudettavaksi...


Valohoito sisältyy yleensä siihen vähimmäistuntiveloitukseen. Tuotteenkoodi/hinta vaihtelee myyntitiskistä riippuen.


Valohoitoa ei pääsääntöisesti eritellä laskussa, koska sen vaikutukset perustuvat nimenomaan asiakkaan tietämättömyyteen. Tästä johtuen valohoitoa ei tarjota asiakkaalle avoimesti, vaan korvaamaan hienolta kuulostava huoltoproseduuri. Valohoitoa voitaisiin kutsua laskussa esim nimellä ylläpitohuolto. Jos yläpitohuollosta huolimatta asiakkaan autoon kertyy jääkiteistä erilaisia muodostumia, voidaan asiakkaan auto pyytää huoltoproseduurin päivitykseen, joka on maksuton. Näin asiakkaalle muodostuu positiivinen kokonaiskuva huollon määrätietoisesta taistelusta luonnonvoimia vastaan ja tyytyväisyys kasvaa, vaikkei autolle edelleenkään ole tehty muuta kuin ajettu halliin sulamaan. Kahvi- ja pullatarjoilu asiakkaalle viimeistelee vaikutuksen.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 08.01.2013 22:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tämän takia mä sain aikanaan suomen BMW:n maksamaa pullaa autokeskuksella pitkotolkulla. On siis heidän syytä että olen lihava. Minne soitetaan?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2008/9 talviongelmia
ViestiLähetetty: 09.01.2013 00:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Huikko kirjoitti:
Minne soitetaan?

Yhtäkkiä huomasin, että tietämäni keinot itsensä laajamittaiseen julkiseen nolaamiseen ongelmiensa avulla ovat lakanneet olemasta:
Yölinja on lopetettu jo 10 vuotta sitten, Pekka Sauri siirtynyt politiikkaan ja lumitöiden organisointiin.
Hannu Karpollakaan ei ole ollut enää asiaa viiteen vuoteen.
Nettiautoa olet jo kokeillut, eikä asiaasi sielläkään otettu vakavasti.
Varmaankin jonkinlainen vertaistukiryhmä voisi olla paikallaan, tosin mun lihomisesta ei voi syyttää BMW:tä eikä mitään muutakaan organisaatiota, vaan kyseessä on itseaiheutetun monivuotisen kroonisen kaamosmasennuksen aikaansaama pönäköityminen.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: