Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 29.12.2012 18:32 

Viestit: 2
Mistä löytyisi hyvä räjäytyskuva ko. moottorista. Täytyis tehdä keväämmällä kansiremontti venttilikoneiston öljyvuodon takia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 29.12.2012 19:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kato beksien kuvia .....tai kaikkia XU pohjaisia 1.6/1.9


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 29.12.2012 20:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jormavi kirjoitti:
Mistä löytyisi hyvä räjäytyskuva ko. moottorista. Täytyis tehdä keväämmällä kansiremontti venttilikoneiston öljyvuodon takia.
Mitä niitä kuvia suotta räjäyttelemään. Eikös se ole samanlainen pata kuin 1.8 8V (XU7JP), mutta lyhyemmällä iskulla? Moisen kannen irrotuksesta olisi ihan valokuvia... räjäytyskuvia löytyy servicestä varmaankin.

Kuva
Jakoremmin, katin, imuilmaputken, ilmanputsarikotelon, tyhjäkäynninsäätimen, vesi- ja bensaletkujen yms turhuuksien irrottelun jälkeen pultit auki ja tämmöinen nousee pois kulkineesta.

Kuva
Tuoltahan se itse kansi sitten näyttää

Kuva
Ja tuommoisia kilkkeitä siinä on kiinni. Huomioikaa Mobilin öljynkorvike kuvassa - kyllä se asennuskäytössä moisessa kelpaa sentään... :roll:

Kun olet nypännyt kannen pois, niin hitsaa samalla pakosarjan halkeamat ehjiksi (huomioiden, että hitsaat valua) ja jos 1.6:ssakin on yhtenäinen laippa sarjassa kaikkien pyttyjen välillä, niin vedä se keskeltä poikki. Miulta jäi se katkaisu tekemättä tuossa remontissa, mistä nuo kuvat ovat kyllä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 29.12.2012 23:58 

Viestit: 1242
Tiijä mitä oljyvuotoa tarkoitat...kansipahvin välistäkö?

XU-koneen metka konstruktio; Yksi huomattava tiiveysongelma vanhemmssa koneissa on nokka-akselin voiteluputki (näkyy mustana ohuena tankona). Se on muovia ja nokka-akselin pukkeihin menevät muoviset putkenpäät on tiivistetty o-renkaalla. Uusimalla o-renkaat voi mielestäni laskea kannen päällä olevan öljyn tasoa; viimeisessä pukissa on öljykanava alas kampikammioon.

Parkkipaikkaremontti. Kyseinen yhdysputki on vain painamalla paikoillaan, venttiilikoppa pitää sen aloillaan.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 11:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Sitruunaseppä kirjoitti:
XU-koneen metka konstruktio; Yksi huomattava tiiveysongelma vanhemmssa koneissa on nokka-akselin voiteluputki (näkyy mustana ohuena tankona). Se on muovia ja nokka-akselin pukkeihin menevät muoviset putkenpäät on tiivistetty o-renkaalla. Uusimalla o-renkaat voi mielestäni laskea kannen päällä olevan öljyn tasoa; viimeisessä pukissa on öljykanava alas kampikammioon.

Kappas. Toinen mikä helpottaa öljyn pysymistä sisäpuolella on venttiilikopan tiivisteen liimaaminen paikalleen, ainakaan kaverin 2.0 8v koneessa ei öljyt pysyneet sisällä ilman liimaa vaikka kuin oli uusi ja pehmeä tiiviste.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 13:04 

Viestit: 2
Morjens!
1.6 kone
Vuotaa öljyä ilmanputsarin koteloon vaikkei juuri huohota, josta sitten pakoputken päälle ja rintapeltiin. Putsari koneen päällä/takana.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 13:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
jormavi kirjoitti:
Vuotaa öljyä ilmanputsarin koteloon vaikkei juuri huohota, josta sitten pakoputken päälle ja rintapeltiin. Putsari koneen päällä/takana.

Tuo Sitruunasepän mainitsema suihkuputki näkyy laakerin pistämässä kuvassa hienosti. Sen kun kaivat näkyviin niin samalla saat uusittua tiivisteet siihen muovikoteloon ja pistä vielä varmuuden vuoksi ohuesti silikonimaista tiivistelimaa siihen.

Kuten Sseppä totesi niin parkkipaikkaremontti, pari 500W halogeenivaloa konehuoneen reunoille säteilylämmittimiksi niin ei kädetkään jäädy.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 13:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
RPekka kirjoitti:
Kuten Sseppä totesi niin parkkipaikkaremontti, pari 500W halogeenivaloa konehuoneen reunoille säteilylämmittimiksi niin ei kädetkään jäädy.
Eikä hajoa muovitkaan, kun halogeenit lämmittävät. Tässa kuvassa näkyy se putki pukkien kanssa irrotettuna. Yhdestä pukista on irrallaan näköjään. On irrotettu noin vain sen takia, että pukit pysyvät helpommin järjestyksessä, mutta sinun tapauksessahan ei tarvitse pukkeja lähteä irrottelemaan edes.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 14:25 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Olikos se koppa muovia kanssa muistavinani joku etsi samanlaista öölivuotoo oli se koppa halki (vaikeahko havaita)



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 15:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
oon vissiin pudonnu kehityksestä , mutta ei kai 1.6 XU:ssa ollu vielä sitä muovista vent. koppaa jonka päällä oli ilmanputsari. se on totta ,että se muovikoppa kuseskeli öljyä mielellään pakosarjan päälle. useimmiten vikana oli se naurettava tiivisteen virkaa hoitava ohut kuminauha. sitä asennellessa olisi syytä putsata kunnolla rasvanpoistajalla se ura , ja sitten tippaliimaa ( hetipitikiinni ) uraan kriittisiin paikkoihin ja sitten vastinpinnat myös puhtaiksi. jos koppa on ehjä muuten.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 16:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
oon vissiin pudonnu kehityksestä , mutta ei kai 1.6 XU:ssa ollu vielä sitä muovista vent. koppaa jonka päällä oli ilmanputsari.
Kyllä nimenomaan Xantian pienissä 8-venttiilissä, siis 1.6 ja 1.8, on se ilmanputsari venttiilikopan päällä. Tuo kuva on 1.6:sta:
Kuva



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 16:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
lueppas sen moottorin tyyppikilpi perinteisestä paikasta. tuossa ei voi tarjota paikaksi laturinjalan nurkkia.
sen tiedän ,että 1.8 oli tuommonen .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian XU5JP
ViestiLähetetty: 30.12.2012 16:29 

Viestit: 130
Kyllä on kaikki xantian 1.6 ja 1.8 8veet tolla muovikopalla. Samoin uudemmissa 1.6 zx:ssä yms. Kokemusta on..



Xantia Activa V6 -98 Dsuper5-74 C5 V6 by Carlsson -06
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: