Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/50 [ 1233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 16:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1589
Paikkakunta: Lappeenranta
Juu, älä muuta sano. :) No, eräällä kerralla olin vaihtamassa BX:n alapalloa, kun yksi Audi-mies kävi vaihtamassa koko tukivarren aaneloseen eteen (kun on rakennettu nivelet kiinteästi tukivarsiin). Homma hoitui kyllä nopeasti, mutta totesi rempan jälkeen, että "nyt on enää seitsemän tukivartta, jotka voivat kolista".

Tämän kuultuani jatkoin hyvillä mielin kymmenen euron hintaisen alapallon vaihtoa, vaikka siinä nyt hieman kauemmin menikin aikaa. Voisin kuvitella, että Audin tukivarret eivät ole ilmaisia. :roll:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 18:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Kävin katsastamassa kaverin CX:n, muutoskatsastin sen 5hlö pakusta -> 8hlö henkilöautoksi sekä samalla renkaat muutoskatsastettiin, 152 euroa, koko touhu oli ohi alle 10 minuutissa (katsastusten yössä). Tuollaisille tuntipalkoille kun pääsis 8-)



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 19:35 

Viestit: 8
Paikkakunta: Tampere
Oma hinta Tampereen Lamminpäässä kuulostaa siis kohtuulliselta, 80 €. Mutta kun pistivät Picasson (HDi -01) ajokieltoon, koska savutti liikaa (raja-arvo 4, Picasson 4,8)!!! Tietääkseni on AINA annettu kuukausi aikaa korjata viat, varsinkin kun vika ei ole turvallisuusriski eikä muutenkaan haittaa ajamista, mitään kun ei ole rikki. On rahastuksen makua!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.05.2009 19:42 

Viestit: 2699
ruohohan kirjoitti:
Mutta kun pistivät Picasson (HDi -01) ajokieltoon, koska savutti liikaa (raja-arvo 4, Picasson 4,8)!!! Tietääkseni on AINA annettu kuukausi aikaa korjata viat, varsinkin kun vika ei ole turvallisuusriski eikä muutenkaan haittaa ajamista, mitään kun ei ole rikki. On rahastuksen makua!!!

Kävitkö varsinaisena katsastusaikana, ettet sen jälkeen?



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 11.05.2009 11:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
svc kirjoitti:
Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa.
Paksut kuin mitkäkin nuo BX:n ja Xantian levyt... meikäläisen kesäkulkineessa saattaa jossain parin millin tienoilla olla etulevyt :shock:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 11.05.2009 14:01 

Viestit: 308
Paikkakunta: Konnevesi
Kaikista kommenteista ja arveluista huolimatta kävin perjantaina kesäauton kanssa konttorilla ihan ilman mitään katsastusremontteja. Toivotti tervetulleeksi vuoden kuluttua uudelleen. Omistajan vaihdos ja vuosikatsastus päästömittauksen kanssa 88€. Tällä viikolla täytyy käydä Xantian kanssa.



Peugeot Boxer 2.2 HDi -12, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 11.05.2009 17:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Vehvis kirjoitti:
Toivotti tervetulleeksi vuoden kuluttua uudelleen.
Jep. Katsastusmiehillä menee hermot sitikoita katsellessa, niin eivät ihan heti halua nähdä uudestaan ;)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 11.05.2009 18:09 
laakeri kirjoitti:
Jep. Katsastusmiehillä menee hermot sitikoita katsellessa, niin eivät ihan heti halua nähdä uudestaan ;)

voi ku oliski totta... :( no zeksiä ne eivät kyllä ole halunneet nähdä ku kerran vuodessa


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2009 08:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1598
Paikkakunta: Tampere
quai_de_javel kirjoitti:
svc kirjoitti:
Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa.

Max 9 mm, min 7 mm. Ei todellakaan mitään paksuja ole nuo.

Breakissa taitaa olla peräti toista senttiä?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2009 08:47 
Igor kirjoitti:
quai_de_javel kirjoitti:
svc kirjoitti:
Ei ne Xantiassakaan takalevyt paljon sirkkelinterästä eroa. No on ne ehkä vähän paksummat kun muksujen polkupyörien levyjarruissa.

Max 9 mm, min 7 mm. Ei todellakaan mitään paksuja ole nuo.

Breakissa taitaa olla peräti toista senttiä?

Taitaapi muuten olla.

Edit. 12 mm on Breakin takajarrulevyjen paksuus.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2009 09:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Sanokaapas samalla paljonko on tuon X2 2.1TD Breakin etulevyjen minimipaksuus? Halkaisija taitaa olla sen 288mm ja paksuus uutena 28mm. Häynesi on luonnollisesti turha taas kerran, eikä nettikään tunnu kertovan.



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2009 09:33 
Menee mutun puolelle, mutta ilmeisesti on 26 mm. Perusteluna se, että ainakin muissa menee niin, että max ja min ero on 2 mm. Korjatkoon joku joka on eri mieltä.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.05.2009 09:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Pitäsköhän ne sitten joskus vaihtaa? Taisivat olla ~23mm kun kesäkumia alle laittaessa mittailin :lol: Tainneet siis mennä alamittaisina katsastuksesta läpi jo jonkun vuoden.



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 01.06.2009 18:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Xantia leimattu taasen. Joensuun A-Katsastuksella kävin kun kesälomareissu sinne vei ja tarjoushinta oli mukava (35€ dieselin pakokaasutestillä). Syyni oli kyllä tarkka, en muista moneen vuoteen noin tarkasti autoa syynätyn. Jopa kaikki turvavyöt nyittiin läpi ja alustaa tiirailtiin tovi jos toinenkin. Vikaakin löytyi; toinen rekkarinvalo on pimeänä. :D

Etujarrujen tehoissa oli eroja erityisesti käsijarrussa reippaanpuoleisesti, kuitenkin hyväksyttävissä rajoissa. Kai se pitäs tota repsikan puoleista etujarrusatulaa taasen yrittää herkistellä...



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.06.2009 10:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Toissapäivänä.

Activa -99 kehujen kera ja p...ttu Rellu -93 sai pari kehotusta. Kustansi 144 € Kokkolan A-Katsastuksessa.



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.06.2009 11:18 
maarit kirjoitti:
... ja p...ttu Rellu -93 sai pari kehotusta.

Palkittu Rellu :?: :mrgreen:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.06.2009 12:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
maarit kirjoitti:
p...ttu Rellu -93 sai pari kehotusta
Alaikäisiin sekaantumista, hyi :mrgreen: Hävytön katsastusmies



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.06.2009 14:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
laakeri kirjoitti:
Alaikäisiin sekaantumista, hyi :mrgreen: Hävytön katsastusmies


16 vaan ei 15, ihan laillista 8-)



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 05.06.2009 10:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
maarit kirjoitti:
16 vaan ei 15, ihan laillista 8-)
Jaa oli täyttänyt jo, sitten komento takaisin. Kelpaisi kyllä... eikä kun niin rellustahan myö puhuttiinkin - ei kelpais.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 05.06.2009 22:54 

Viestit: 21
Viime maanantaina koitti jälleen vuotuinen "kauhupäivä" - eli SM:än vieminen katsastukseen. Ai että miksi kauhupäivä – ei siksi että pelkäisin reputtamista mutta pelko siitä että mestarit hajottavat SM:än. Noh, olin varannut ajan paikasta missä yleensä asioin ja mistä aikaisemmin löytyi henkilökuntaa joka ymmärsi vanhojen autojen päälle eikä Citikan diravikaan ollut mysteeri heille. Noh, tällä kertaa oli uutta henkilökuntaa paikalla joten hiki nousi pintaan heti kun jätin avaimet. Jäin halliin odottamaan missä auton tekniikka tarkistetaan nosturilla (en halunnut nähdä ajo/jarru testit) ja kyllähän se kesti....hetken kuluttua tulee mestari sisään ja kysyy nöyränä että ”sinunko Citikka – sammui enkä saa käyntiin”.....SM:ässä on ensinnäkin pitkä vieteri kun kone on lämmin ja samalla kaasua pitää antaa ”oikein”......sitähän ei nykymestarit ymmärrä/tiedä kun harvoin vissiin kaasari koneet osuu kohdalle nykyään. Kävelin ulos ja siinä se SM:ä jarrutestiin jonotti, käynnistin sen (nuhjeilla että kommenteilla mestarille) ja samalla mainitsin että ”käsijarru ottaa sit etupyöriin”. Kävelessäni pois huomasin öljyvanan ja juoksin takaisin pistämään pelin poikki mutta katsastus mies rauhoitteli että ”toi öljy on peräisin tuosta golffista”....huh – noh tarina jatkui niin että mestari tuli toistamiseen hakemaan omistajan käynnistämään auton kun oli sammuttanut sen jälleen vahingossa. Oli kyllä kaameeta kuunnella sitä kytkimen rääkkäystä jne. Noh, mestari sai auton eri testeistä läpi ja viimein nosturille missä sitten kauniisti selitin että sitä ohjausta ei voi pyöristä pakottaa diravin takia....mutta loppu hyvin kaikki hyvin, leima tuli huomautuksitta. Töihin sitten ajelessani motarilla vasemmalla kaistalla ilmestyi taustapeiliin yhtäkkiä leveät viikset – mahtoi olla hieno näky kauniina päivänä kun SM sekä C6 menee peräkanaa (ja lujaa). Eli terveisiä vain C6 kuskille.
Voisiko joku kertoa missä pääkaupunkiseudulta löytyy Citikoihin erikoistunut katsastusasema......


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 08.06.2009 10:28 

Viestit: 308
Paikkakunta: Konnevesi
No menihän se Xantiakin leimalle, kun kahdesti yrittää...Viikko sitten käytin ja insinööri sanoi että ei kuule tämmöisellä käsijarrulla. No, ei siinäkään vielä kaikki. Tapahtui niinkin iloinen yllätys että kun katsastusaika oli varattu klo 16 niin klo 15 huomasin että apukuskin puoleinen ajovalo on palanut. Ehdin käydä ostamassa uuden mutta johtuen 70 km matkasta konttorille, en ehtinyt polttimoa vaihtaa. Minä sitten heti ensimmäiseksi asiaa selittämään katsastusmiehelle. Niin eikö prkl kuitenkin mainitse suullisesti palaneesta ajovalosta ja vielä merkkaa otteeseenkin. Ja sumuvalon suuntauskin oli virheellinen näyttää kuulemma liian ylös. Viime vuonna se sama sumuvalo näytti liikaa vasemmalle. Aiempina vuosina asiasta ei ole mainittu.

Viime vuonna toisella konttorilla mainitsi että takavilkut näyttävät liian valkoista valoa, vaihda polttimot. Katselin ihmeissäni mielestäni ihan oransseja vilkkuja ja jätin vaihtamatta. Tänä vuonna niistä ei sitten mainittukaan mitään...

Noh, yhtä kaikki käsijarruvaijerin ja ajovalopolttimon vaihtamalla uusintatarkastus meni hyväksytysti läpi. Hyvä näin.



Peugeot Boxer 2.2 HDi -12, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.06.2009 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2
Paikkakunta: Kajaani
Näin tuli myös käytyä C5:an kanssa katsastuksessa.
Tein tosin ensin käynnin nk. katsastushuollossa. Pelkääjän puoleinen raidetangonpää , yksi jarruvalo ja sulat vaihdettin. Meni sitten katsastuksesta läpi kerralla, vaikka kärry on jo kohta 8 vuotias ja 256 tkm takana useamman eri omistajan toimesta. Laatu pelejä nämä Citroenit. 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.06.2009 21:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Gdansk_C5 kirjoitti:
Meni sitten katsastuksesta läpi kerralla, ...


Veli kehui aikanaan pyhimys-Volvosta, että siitä tarvii kuulemma vaan kuva viedä konttorille :mrgreen:



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.06.2009 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1598
Paikkakunta: Tampere
Käytinpä minäkin Activan tuossa viime kuun puolella leimalla. Läpi meni ilman huomautuksia. Ellei sitä lasketa kun inssi huomautti että "kylläpä täällä onkin näitä palloja". :D

Eikä tarttenu edes huollon kautta mennä. :) 54e maksoi tuo lysti Lempäälässä.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.06.2009 00:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
quai_de_javel kirjoitti:
Menee mutun puolelle, mutta ilmeisesti on 26 mm. Perusteluna se, että ainakin muissa menee niin, että max ja min ero on 2 mm. Korjatkoon joku joka on eri mieltä.


Oho, max-min ero 2 mm?

Uudet CX etulevyt ovat noin 25 mm, min raja on 17 mm... siinä saa muutama kilo rautaa muuttua pölyksi.

Mun Prestigessä oli kerran katsastuksella 16 mm etulevyt ja läpi meni koska kässäri otti hyvin kiinni uusilla paloilla :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/50 [ 1233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 50  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: