TeeKoo kirjoitti:
Olen aiemminkin kysynyt, mutta kukaan ei vastannut:
Mikä AL4-lootan öljynvaihdossa on niin hankalaa, että Ritiko kehotti mieluummin Veholle menemään? Ohjelmointijuttujako? Niihin heillä ei ole välineitä.
Testeriä tarvitaan mittaamaan laatikon lämpötilaa, jotta öljyn pinnantaso saadaan varmasti oikeaksi. Vaihdon jälkeen aski ajetaan noin 60 asteen lämpötilaan ja sitten tarkastustulpan kautta päästetään ylimääräinen öljy ulos.
Itsellä juuri kokemuksia öljynvaihdosta, joka tehtiin ilman testeriä. Ulos päästetty öljy mitattiin ja sitten sama määrä (+ hieman extraa) uutta öljyä sisään. Seurauksena oli nykimistä 4 vaihteella, laatikon lämmettyä kunnolla. Laatikkoon oli lurahtanut noin litra ylimääräistä öljyä (Tarkastettiin merkkiliikkeessä).
Maksukin saatiin sovittua öljynvaihdon suorittaneen huoltoliikkeen kanssa. Joten loppu hyvin, kaikki hyvin ja hienosti kulkee taas. Oma kulkine siis C5 2.0A -03.