Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 04.06.2009 22:29 

Viestit: 14
Paikkakunta: Kauhava
Moi!

Menin ostamaan ensimmäisen sitikkani. Kiva on ajaa ja pieniruokainen. Tosin nyt se on korjaamolla (syyläri, jakopään hilut yms.). Vielä ainakin on tunne, että peltidaamillani ja minulla saattaa olla paljon mukavia kilometrejä ja vuosia yhdessä...



Xsara 1.9TD -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 04.06.2009 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Tervetuloa!

Mukavalla autolla pääset myös mukavaan porukkaan ts. vaikka kuljin joskus kiukkuaisikin niin täältä saat teetä ja sympatiaa. Oikeasti hyvistä neuvoista puhumattakaan...

P.S. Ei se kiukkua, kaikki autot vaatii joskus huomiota. :)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 04.06.2009 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Ju, teretulemasi...

saaralla on hyvä aloittaa, ja sitten kun haluaa lisää haastetta ja jännitystä elämään, niin voi siirtyä peltijousista mehujousiin... :mrgreen:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 04.06.2009 23:25 
kaseva kirjoitti:
Tervetuloa!
P.S. Ei se kiukkua, kaikki autot vaatii joskus huomiota. :)

...ja Citikat lisäksi helliä taputuksia ja nättiä juttelua ;)


   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 06:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Tervetuloa kauniiden, fiksujen, älykkäiden ja hyväntuoksuisten ihmisten joukkoon. Citroënin osto on aina hyvä päätös! :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 07:35 

Viestit: 143
Tervetuloa laivaan:) tämä ei uppoa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 10:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
cxtb2 kirjoitti:
Ju, teretulemasi...

saaralla on hyvä aloittaa, ja sitten kun haluaa lisää haastetta ja jännitystä elämään, niin voi siirtyä peltijousista mehujousiin... :mrgreen:

Kyllä näino. Porttiteoria toimii myös sitikoissa. :lol: Omakin tieni vihreiden kuulien pariin kävi saaran kautta. :D




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 10:14 
Igor kirjoitti:
cxtb2 kirjoitti:
Ju, teretulemasi...

saaralla on hyvä aloittaa, ja sitten kun haluaa lisää haastetta ja jännitystä elämään, niin voi siirtyä peltijousista mehujousiin... :mrgreen:

Kyllä näino. Porttiteoria toimii myös sitikoissa. :lol: Omakin tieni vihreiden kuulien pariin kävi saaran kautta. :D

Niin! ZX > BX


   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 10:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
cxtb2 kirjoitti:
saaralla on hyvä aloittaa, ja sitten kun haluaa lisää haastetta ja jännitystä elämään, niin voi siirtyä peltijousista mehujousiin... :mrgreen:
Niin että mitä? Vähemmän huoltahan mehujousissa on. Ainakin ZX:n jousitusosissa on paljon enemmän huolta, kuin BX:n tai Xantian... ja koko ZX:ssä kyllä muutenkin. Xsarasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, niin jätettäköön haukkumatta.... :?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 11:18 
laakeri kirjoitti:
cxtb2 kirjoitti:
saaralla on hyvä aloittaa, ja sitten kun haluaa lisää haastetta ja jännitystä elämään, niin voi siirtyä peltijousista mehujousiin... :mrgreen:
Niin että mitä? Vähemmän huoltahan mehujousissa on. Ainakin ZX:n jousitusosissa on paljon enemmän huolta, kuin BX:n tai Xantian... ja koko ZX:ssä kyllä muutenkin. Xsarasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, niin jätettäköön haukkumatta.... :?

Höpö höpö laakeri! Ainakaan mun zeksi ei ole koskaan aiheuttanut mitään huolia (no ne lukot talvella, mut ei siitä nyt sen enempää...), mutta beksi kyllä tuo jännitystä elämään. Lähden töiden jälkeen Sitrosen suuntaan, hakemaan takaovea ja jännitystä ;)


   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 12:09 

Viestit: 1496
Portista olen näköjään sitten minäkin mennyt: Xsarasta Xantiaan :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 12:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Kai munkin on tunnustettava, että osittain osun tuohon teoriaan. Sätkästä mehumaijaan (BX). Samainen Sätkä kyllä vielä on, mutta Beksi on jo vuosia sitten kadonnut. Muita rautajousisitikoita ei kyllä ole ollut. Ehkä joskus tulee ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 12:42 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
Olkoot tämä sitten hyvä kohta ensimmäiselle viestille uuteen patonkiin!

Itselläni on sitikoita muutaman vuoden jo ollut, mutta olen kulkenut tuosta 'portista' väärään suuntaan kuin useimmat. Aloitin näet tämän 'harrastuksen' C5:lla ja sen jälkeen vaihdoin Xsaraan. Ja nyt on jo toinen rautajousinen, kun tuli Sätkä hommattua alkuviikosta. Tiedä sitten onko enää paluuta mehujousiin. ;)

Mutta tervetuloa vaan minunkin puolesta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 12:56 

Viestit: 909
laakeri kirjoitti:
cxtb2 kirjoitti:
saaralla on hyvä aloittaa, ja sitten kun haluaa lisää haastetta ja jännitystä elämään, niin voi siirtyä peltijousista mehujousiin... :mrgreen:
Niin että mitä? Vähemmän huoltahan mehujousissa on. Ainakin ZX:n jousitusosissa on paljon enemmän huolta, kuin BX:n tai Xantian... ja koko ZX:ssä kyllä muutenkin. Xsarasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, niin jätettäköön haukkumatta.... :?


Tästä ei kannattaisi jankata täällä, mutta jos LHM:t pitäisi vaihtaa 1-2 kertaa vuodessa ja puhdistaa jotain sihtejä samalla, mitä ihmettä teit ZX:n jousitukselle vuosittain :?: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun olen "rautajousilla" ajanut yli 30 v, että onko jotain tärkeääkin jäänyt tekemättä :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 13:00 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
Pasis kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
cxtb2 kirjoitti:
saaralla on hyvä aloittaa, ja sitten kun haluaa lisää haastetta ja jännitystä elämään, niin voi siirtyä peltijousista mehujousiin... :mrgreen:
Niin että mitä? Vähemmän huoltahan mehujousissa on. Ainakin ZX:n jousitusosissa on paljon enemmän huolta, kuin BX:n tai Xantian... ja koko ZX:ssä kyllä muutenkin. Xsarasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, niin jätettäköön haukkumatta.... :?


Tästä ei kannattaisi jankata täällä, mutta jos LHM:t pitäisi vaihtaa 1-2 kertaa vuodessa ja puhdistaa jotain sihtejä samalla, mitä ihmettä teit ZX:n jousitukselle vuosittain :?: Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun olen "rautajousilla" ajanut yli 30 v, että onko jotain tärkeääkin jäänyt tekemättä :shock:

Tästä tulikin mieleen, että pitäs Sätkään vaihtaa LHM:t. :? Levyjarrut edessä niin on LHM:t jarrunesteinä. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 14:18 

Viestit: 143
Eipä tästä kannata taistella :) molemmissa etunsa. Itse käytän molempia systeemejä ne kun ovat kaksi eri maailmaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 16:36 

Viestit: 14
Paikkakunta: Kauhava
Jousista puheenollen, takaoikealla paukahtelee. Useimmiten jarruttaessa, mutta myös välillä kuopissa. Tätä tapahtuu nimenomaan silloin, kun pyörät pääsevät "putoamaan". Korjaajakamu laittoi Sitikan nosturille ja luuraili, mutta mitään epäilyttävää ei näkynyt eikä tuntunut. Epäilys kohdistui rungon ja akseliston väliseen kumipuslaan.

Onko kokemuksia vastaavasta ongelmasta?



Xsara 1.9TD -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 17:21 

Viestit: 2699
Pasis kirjoitti:
... olen "rautajousilla" ajanut yli 30 v ...

Osanottoni. :|



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 19:39 

Viestit: 909
r_a_n_u kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
... olen "rautajousilla" ajanut yli 30 v ...

Osanottoni. :|


Kiitos vaan. Ostan pihan täyteen BX Vaneja, jos alkaa rautajouset joskus ahdistamaan. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 05.06.2009 21:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
SähköJanne kirjoitti:
Epäilys kohdistui rungon ja akseliston väliseen kumipuslaan.

Hyvin todennäköisesti on juurikin se, ja nimenomaan etummainen niistä. Eikä nyt mikään ihan kauhean paha homma edes vaihtaakaan, kunhan purkaa tarpeksi pois edestä, eli iskari reilusti irti ainakin yläpäästään ja kelkka alas (kontin pohjasta löytyy muovilätkien alta mutterit). Kannattaa ennen pudotusta laittaa taka-akselin alle tunkki, ettei kauheasti notkahda. :)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 06.06.2009 00:43 

Viestit: 14
Paikkakunta: Kauhava
OK. Kiitti Tulsku.



Xsara 1.9TD -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 06.06.2009 07:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 53
maddis kirjoitti:
Olkoot tämä sitten hyvä kohta ensimmäiselle viestille uuteen patonkiin!

Itselläni on sitikoita muutaman vuoden jo ollut, mutta olen kulkenut tuosta 'portista' väärään suuntaan kuin useimmat. Aloitin näet tämän 'harrastuksen' C5:lla ja sen jälkeen vaihdoin Xsaraan. Ja nyt on jo toinen rautajousinen, kun tuli Sätkä hommattua alkuviikosta. Tiedä sitten onko enää paluuta mehujousiin. ;)


Tämähän on vähän niin kuin olisi "perätilassa" syntynyt :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 06.06.2009 08:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
isokissa kirjoitti:
Tämähän on vähän niin kuin olisi "perätilassa" syntynyt :D

Mutta sentään syntynyt, eli löytyy Sätkä pihasta :mrgreen:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 06.06.2009 10:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 38
Paikkakunta: Huittinen

Profiili WWW
Igor kirjoitti:
Kyllä näino. Porttiteoria toimii myös sitikoissa. :lol: Omakin tieni vihreiden kuulien pariin kävi saaran kautta. :D


Samat sanat. Aluksi tuoreena Xsaran omistajana vakuuttelin itselleni ja tuttaville, että tämä on hyvä Sitikka, kun tässä ei ole mitään erikoisia jousitusratkaisuja. Xsara tuli ostettua puolivahingossa. Volvon V40 olin ostamassa, mutta autoliikkeessä sattui silmään vähän ajettu, suht tuore ja sopivalla hintalapulla varustettu mulkosilmäinen Xsara ajattelin ottaa riskin. Xsara kulki sen verran mukavasti ja huolettomasti, että ajatus mehujousista alkoi tuntua kiintoisalta. Pieni Citroën-innostus nosti päätään. Xsara-aikana tutustuin Citroënin historiaan ja eri malleihin. Kun tilaisuus tuli, ostin C5:n.

Puolentoistavuoden yhteiselomme aikana jousituksesta on korjattu takapään hydraulisylinterit, kun auto alkoi istumaan. Muuten vaan, mukavuuden maksimoimiseksi vaihdatin keväällä pallot Comfort-mallisiin.

Elämäni aikana rautajousisilla yli 20 vuotta jo ehtinyt ajamaan. Jousitusta en muista ajopeleissäni korjatuksi kuin pari kertaa. Eli iskarit vaihdettiin parissa Ooppelissa. Ja varmaan jossain vanhemmassa oli jousikin joskus poikki. En kyllä millään usko, että kaasunestejousitus oli huolettomampi kuin rautajousitus. Mutta melko huoleton kuitenkin. Vaikka joskus epäilenkin, että olenko vainoharhainen vai käyttäytyykö jousitus eri päivinä erilaisesti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi Sitikkamiäs
ViestiLähetetty: 06.06.2009 11:21 

Viestit: 143
Monen ID,GS,CX,BX vuosien varrella omistaneena en ole ajaessani edes muistanu että alla on hyde jousitus. Enemmän olen epäilly tuota moottorin ohjaus järjestelmää kun on vasta eka ruiskukatti. Ei noissa vanhoissa kaasari vehkeissä tarvinnu pelätä tota pirun vikavalon syttymistä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: