Lainaa:
4 At engine speeds below 1800 rpm and above 5080 rpm, the ECU closes the solenoid valve, shutting off the vacuum supply to the diaphragms, and the butterfly valves are closed. With the valves closed, the short inlet tracts are closed, and the incoming air flows only through the long inlet tract, boosting the torque output.
5 At engine speeds between 1800 rpm and 5080 rpm, the ECU opens the solenoid valve.
The vacuum present in the pump is then allowed to act on the vacuum diaphragms, which draws the pushrods into the diaphragm bodies, and opens up the four butterfly valves.
With the valves open, the incoming air is allowed to flow through both the short and long inlet tracts, for maximum power.
En nyt tähän hätään löytänyt näkemiäni kaavakuvia, mutta muistan nähneeni hillittömän ristiriidan tai käännöskukkasen tuon ACAVin toiminnassa: Englanninkielisissä ja suomenkielisissä infoissa läppien liike kerrottiin tasan ristiin..
Jos liikkuvat kilkkeet liikkuvat mutta tehoja uupuu, voisiko olla että pieni vuoto alipainepuolella pitää läppien liikeradan vajaana? Sehän joutuu imemään kohtalaisen jäykkiä jousia vastaan. Oma kapistus vetää tasaisen oloisesti kolmesta-neljästä tonnista tappiin asti. Enemmänkin tuntuu että alakierroksilla voisi olla enemmän vääntöä, mutta hankala sanoa miltä tuon pitäisi tuntua ilman dynoa tai takuuvarmasti toimivaa verrokkiautoa.