Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 28/50 [ 1235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 50  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 22.10.2012 13:46 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Volkanossa tuore leima,huomautuksitta...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 02.11.2012 13:44 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
BX leimattu, sanoi että hyväksytään kiroilun kera, noitui yhtä väljää kynkänlaakeria ja tuumasi ettei kelpaa enään ensi kerralla, on nää paskoja, -91 auto ja nyt jo 1 vika :shock:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 05.11.2012 17:45 

Viestit: 44
No nyt on taas XM:lle vuosi lisää ajoaikaa haettu. Vuodessa kilometrejä kertyi reilut 10000 eli ihan kohtuudella (lyhyt työmatka ja kesällä ajellaan tiinalla).

Tuolla on aina hyvä hämmentää katsastusmiestä. .. "Nää on erikoisia kun on tuo ilmajousitus". No hän kyseli ja mie koitin neuvoa :D

32 € Itä-Suomen katsastusasemalla Joensuussa ja ilman huomautuksia.

-Hannu-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 06.11.2012 04:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
VSX sai leiman eilen.
Helmassa pieni reikä, mutta ei tarvitse mennä näyttämään.
Hitsataan ennen lumen tuloa. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.11.2012 00:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
XM 2.0 -92/-94 break katsastettu huomautuksetta tänään, toinen jarruvalopolttimo piti vaihtaa ennen konttorille menoa, pitäis tarkistaa jarruvalojenkin toiminta muutenkin kuin katsastusta ennen :oops: . Kivana "yllärinä" oli kaikkien jarrujen olevan täysin 0% heitolla eli ihan tasan nousi viisarit, näinhän se toki pitääkin olla :mrgreen: . Tää on kuitenkin seisonut kesäkuusta asti pihalla ajamatta lukuunottamatta XM-miitissä käyntiä, ja nyt 8 km ajoa konttorille.

Iskaritestin kohdalla nauratti kaikkein eniten, sillä tuossa on CX:n pallot, ja siis aikas lullamainen jousitus, ja iskaritestin luvut edessä 70 ja takana 75 :lol: . Tuossa on mielestäni hiukan liian löysä tuo vaimennus, mutta en muista yhdelläkään vakiopalloisella noin korkeita lukuja saadun :roll: .

Xenonvalotkin oli leimalla paikoillaan, vaikka ne on pitänyt jo pitkään poistaa, ärsyttävän värisävyn takia, katsuri totes, että onkos nää Xenonit? Johon mä, että joo onhan ne laittomat sellaiset, ja asiasta ei keskusteltu sen enempää...

48e alennuksen jälkeen tää lysti maksoi, mutta hyvästä palvelusta ja siitä että ei tarvi yhtään jonottaa (CX:n jälkitarkastukseen siellä halvassa paikassa meni liki 2 tuntia :( ) maksaa mieluusti muutaman euron ylimääräistäkin ;) . Ja toki se että on sellainen katsastaja joka tuntee Citikat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.11.2012 19:35 

Viestit: 263
Paikkakunta: NastoLahti
Taaas sinäkin päivänä: http://areena.yle.fi/tv/1727784



2xHY, 3xDyane, 2xBX, Acadiane, C4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.12.2012 00:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
C6 rekisteröintikatsastus ja kilvet Koivuhaan Autokatsastuksessa ammattitaitoisen ja hyvän palvelun kera. Vikoja ja puutteita ei havaittu :roll: , noh ei niitä taida onneksi vielä ollakaan ;)



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.12.2012 16:19 

Viestit: 11
Tänään kävin duuniauton katsastamassa hernesaaressa. Harvinaisen tylyä palvelua konttorineidistä katsastusmieheen, eipä tarvi toisten käydä.. :x


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.12.2012 16:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4682
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
oisit kysyny ,että mahtaako herra/rouva ylhäisyys olla entisiä valtiollisen suojatyöpaikan henkilökuntaa, tyyli ona ainakin sama. :mrgreen:
minä ainakin uskallan sanoo /kysyä jos tyyli ei miellytä. jopa saatan vaatia vaihtamaan kats.henkilöö. ja siks en maksa etukäteen mitään enkä edes tiskillä jos tavat ei miellytä. ja minä en tunnetusti oo hiljaisimpia tarvittaessa. ja oma tyylikin muuttuu kohtuullisen suoraviivaiseksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.12.2012 17:52 

Viestit: 81
Paikkakunta: uusikaupunki
Aamulla tein hätäisesti katsastusremontin C5 HDI:hin eli vaihdoin molemmat koiranluut eikä muuta. Kesärenkailla lipsutellen katsastukseen ja leima papereihin kehujen kera. Savutus 0,24 ja
jarruheitot 0%.



Ami Super, C6, DS 23i, C5, C4, Xantia, XM, CX, GSA, Jumper,2CV6,BX gti, BX vani, ZX Volcane, Falcon matkailuauto (Peugeot)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 21.12.2012 18:25 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Kuorkki pakun leimaus+pakokaasut samalla jojensuu A-katsastus 50,- ihan kuitin kera,nopeuden rajoittimen tarkistus 40,- kuopijossa,ja miks en katsasta kuopijossa,siks koska palavelu perseestä ja jo papereiden teko sen verran vaikiaa että ajan aina p-karjalan puolelle niitäki tekemään..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 21.12.2012 19:41 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
C5 sai leiman tänään SF-katsastuksessa Raisiossa. Ainoa vika oli toimimaton lisäjarruvalo, josta tuli korjauskehotus. Saapa nähdä millainen sessio sen korjaaminen on...



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 19.01.2013 15:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1319
Paikkakunta: Järvenpää
Tulipahan taas yritettyä katsastusta tuolle 2,5td farkulle viimeisenä päivänä n. puoli tuntia ennen konttorin sulkeutumista. No annoinpa sitten katsastusmiehelle väärän ajonestokoodin samaan aikaan pankkikortinlukijaa näppäillessä... No sitten kiiressä selvittelemään sieltä täältä (kiitokset myös Cikatille) kauanko tuo piipittää ennekuin antaa syöttää koodin uudestaan? Arviot mallista ja vääristä näppäilyistä riippuen vaihteli minuutista 3:een tuntiin. No se antautui n. 10 minuuttia aseman sulkeutumisen jälkeen n. 15:ssa minuutissa kun oli selvinnyt että virta pitää olla koko ajan päällä.

No seuraavana päivänä uudestaan ja kun remmikin oli vähän yliaikainen otin varmuuden vuoksi lexialla maksimisyöttöä pari pykälää pienemmälle, kun viime katsastuksessa oli joutunut polkemaan reilut kymmenkunta kertaa. Vaihdoinpahan yhden takaparkinkin samalla kun nyt oli jo yliajalla eikä alkuperäinen suunnitelma kuukauden ajoajasta enään ollut mahdollinen. Lisähintaa ei tarvinnut maksaa myöhässä katsastuksesta.

Yllätys oli suuri kun kysyin savutuksesta, "pitikö paljonkin polkea kun on tuo remelikin vähän finaalissa?", -"meni ekalla yrityksellä 0,14!".

Syötön pudotus vaikutti sen verran, että huomaa tehoissa ja motti tuntuu hieman pienemmältä, mutta kyllä sillä vielä ehtii, etenkin talviajossa.
Niin ja läpi meni ilman huomautuksia tosin ABS valo syttyi 100 metriä aseman pihasta lähdettäessä, -auto tuntuu olevan vielä kaveri vaikka olenkin uhkaillut seisonnalla talviajaksi.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.01.2013 23:29 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Perjantaina vein BX Vanin konttorille - kotoa lähtiessä kaapeleilla käyntiin kun on seissyt ja pakkanen hyydyttänyt akun. Menomatka sujui ihan hienosti, mutta sitten kun piti itse katsastusaktia lähteä suorittamaan, niin inssi sahasi starttia parikymmentä sekuntia eikä hörähtänytkään. Ystävällinen inssi haki hallista starttiboosterin, jonka piti olla latingissa mutta ei kuitenkaan mitään vaikutusta. Eikä itsellä edes kaapeleita mukana. Mäkistartti takaperin ei sekään tuottanut tulosta ja sinne jäi BX konttorin parkkipaikalle. Naureskeltiin inssin kanssa, että tässä koittaa yks äijä perjantai-iltana tuoda vanhaa pakua leimale siinä uskossa, että leima irtoaisi helpolla kun on insseillä kiire viikonlopun viettoon. Lauantaina tuli sitten haettua Vani takaisin ja niinhän tuo lähti ilman apuvirtaakin käyntiin :evil: Ja samoin kotipihassa senkin jälkeen ihan ilman ongelmia...
Viikonloppu ladattu akkua ja maanantaina uusi yritys - viimeinen päivä ennen kuin leima loppuu - saas nähdä onko BX:llä kammo konttoria kohtaan ja taasko jäädään parkkiin konttorille.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 20.01.2013 23:41 

Viestit: 3655
Voi sentään, raukka pelkäsi. Arvaan, että et muistanut puhua sille rauhoittavasti ennen katsastusta? Pidetään peukkua beksillesi maanantaina!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 21.01.2013 00:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Lemon kirjoitti:
Voi sentään, raukka pelkäsi. Arvaan, että et muistanut puhua sille rauhoittavasti ennen katsastusta? Pidetään peukkua beksillesi maanantaina!


Siinä on appelsiinijälkeä ovien maalissa, ei mene läpi ;-)



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 21.01.2013 20:46 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Cikatti kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
Voi sentään, raukka pelkäsi. Arvaan, että et muistanut puhua sille rauhoittavasti ennen katsastusta? Pidetään peukkua beksillesi maanantaina!


Siinä on appelsiinijälkeä ovien maalissa, ei mene läpi ;-)


Haa - ei ne pienet appelsiinin kuoret ovissa haitannut (siis lohkeilleet maalit :)). Pidin ennen konttorille lähtöä hetkisen puhuttelun ymmärtävään sävyyn uhkailematta YT:llä ja tulos oli ihan positiivinen. Ei löytänyt inssi huonoa sanottavaa - mitä nyt hieman nyrpisteli vähän ruskistuneitten takajarrulevyjen vuoksi. Leima kuitenkin tuli ja ajoaikaa taas ens tammikuulle :D



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.01.2013 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1521
Paikkakunta: The City of Häijää
Pöh, C4 pomppasi leimalla. Toisen takajarrun teho oli heikko ja toinen sitten vastaavasti hiukan laahasi. Ei pitäisi levyjarruja laittaa taakse tällaisiin pikku kinnereihin.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.01.2013 16:19 

Viestit: 81
Paikkakunta: uusikaupunki
Tänään aamulla C4 katsastettu ilman ongelmia :) ja iltapäivällä piti ottaa vikalista BX:ään mutta eivät löytäneet mitään huomautettavaa paitsi toisessa etuparkissa oli kosketushäiriö :D .



Ami Super, C6, DS 23i, C5, C4, Xantia, XM, CX, GSA, Jumper,2CV6,BX gti, BX vani, ZX Volcane, Falcon matkailuauto (Peugeot)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.01.2013 19:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Hessu kirjoitti:
Ei pitäisi levyjarruja laittaa taakse tällaisiin pikku kinnereihin.
Tarkoitat kai, että ei pitäisi laittaa muita kuin levyjarruja. Taitaa C4 olla painavampi kuin BX ja semmoisessa ainakin levyt joka nurkassa toimivat hyvin, kuten Xantiassakin. C4:ssa on tosin hieman erikoisemmin toteutetut jarrut, eikä korkeapainejarruja.

Meillähän mennäänkin aika lailla levyjarrullisilla kulkineilla... sekä miun että emännän citikassa on levyt joka nurkassa ja molempien polkusinpyörissäkin on levyt molemmissa päissä :)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.01.2013 08:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1589
Paikkakunta: Lappeenranta
Hessu kirjoitti:
Pöh, C4 pomppasi leimalla. Toisen takajarrun teho oli heikko ja toinen sitten vastaavasti hiukan laahasi.

Vanhempien nelkussa oli vähän samankaltaisia ongelmia, tosin ei katsastuksessa, mutta molempia takajarruja on kyllä rassattu toisenkin kerran. Toisella puolella meni satulakin loppujen lopuksi vaihtoon, kun ei laahaaminen halunnut loppua millään.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 29.01.2013 11:34 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Vein Femman leimalle K1- katsastukseen Lahden Lotilaan. Niin piti inssi näkemästään, että kutsui kuukauden sisään uudestaan käymään. Haluaa eritoten ihailla vasemman puolen alapalloa sekä oikeanpuolen ulompaa raidentangonpäätä uudelleen. Kuluvia osiahan nuo, maantietä kestivät päivän vajaa yhdeksän vuotta ja 150 000 km.



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2013 16:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1521
Paikkakunta: The City of Häijää
laakeri kirjoitti:
Tarkoitat kai, että ei pitäisi laittaa muita kuin levyjarruja. Taitaa C4 olla painavampi kuin BX ja semmoisessa ainakin levyt joka nurkassa toimivat hyvin, kuten Xantiassakin. C4:ssa on tosin hieman erikoisemmin toteutetut jarrut, eikä korkeapainejarruja.

Meillähän mennäänkin aika lailla levyjarrullisilla kulkineilla... sekä miun että emännän citikassa on levyt joka nurkassa ja molempien polkusinpyörissäkin on levyt molemmissa päissä :)


Pitääpä oikein miettiä, miten on oman ajoneuvokaluston kohdalla (vain autot ovat mukana tarkastelussa). Levyt joka pyörässä löytyy 3/9 ajopelistä. Nämä sattumoisin ovat myös kokoelman uusimmat autot vaikka vanhimmalla näistä alkaa olla jo 30v ikää niskassa. Etuakselilla levyt on sentään jokaisessa. Jarrusatuloissa on mäntiä 1-3 kpl, ja yhdessä on oma jarrusatula seisontajarrulle. Seisontajarru vaikuttaa etupyöriin kahdessa autossa.

Niin ja menihän se C4 läpi leimalla sitten. Takasatulassa jarrupala on tuettu hassusti päistänsä sellaisella peltilipareella joka lepää satulan rungon varassa. Kun väliin kertyy ruostetta ja likaa niin väli käy liian ahtaaksi eikä pala enää liiku. Mikähän vika niissä perinteisissä tappien varassa olevissa paloissa on ollut kun on pitänyt tuollainen keksiä?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2013 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Hessu kirjoitti:
Takasatulassa jarrupala on tuettu hassusti päistänsä sellaisella peltilipareella joka lepää satulan rungon varassa. Kun väliin kertyy ruostetta ja likaa niin väli käy liian ahtaaksi eikä pala enää liiku. Mikähän vika niissä perinteisissä tappien varassa olevissa paloissa on ollut kun on pitänyt tuollainen keksiä?
Alumiiniseen satulaan huolellisesti asettunut tappi ei sekään mielestäni ole erityisen loistava idea. :evil:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 01.02.2013 07:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Hessu kirjoitti:
Mikähän vika niissä perinteisissä tappien varassa olevissa paloissa on ollut kun on pitänyt tuollainen keksiä?


Se vika että ne oli kaksimäntäisiä ja kaksipuolisia. Tuossa yksimäntäisessähän toinen puolikas on pelkkä metallipalanen.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 28/50 [ 1235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 50  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: