|
Kirjoittaja |
Viesti |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 28.01.2013 19:10 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kokoontumis-ajot
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: kerho koolla

sitikkakerho vissiin.jpg [ 87.39 KiB | Katsottu 14334 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 29.01.2013 22:04 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
...ja kun on liikaa aikaa ja muistipaperiblokkeja: http://www.youtube.com/watch?v=W5ErZf1AC8I
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Lexa
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 29.01.2013 22:59 |
Viestit: 323 Paikkakunta: Kalafornia
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 29.01.2013 23:20 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 03:17 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
2cvkimmo kirjoitti: Suurin osa ihmisistä ei kyllä ymmärrä perusfysiikasta yhtään mitään. Tottakai reittilennolla matkanteko tuntuu kuoppaisemmalta ,koska koneissa kuljetetaan myös rahtia, toisin kuin tilauslennolla lomaparatiisiin vain ihmisten matkatavaroita. Rahdista johtuvan suuremman kuorman takia siipien alla joudutaan pitämään kovempaa ilmanpainetta lentokoneen taivaalla pitämiseksi, ja siksi tuntuvat ilmakuopat paljon enemmän. Tätä en viitsi kirjoittaa suomi24:n koska eivät kuitenkaan ymmärtäisi.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 08:15 |
Viestit: 691
|
|
|
|
 |
Nickroen
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 10:53 |
Viestit: 330
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 11:48 |
Viestit: 5855 Paikkakunta: Lahti
|
Les Excentriques kirjoitti: 2cvkimmo kirjoitti: Suurin osa ihmisistä ei kyllä ymmärrä perusfysiikasta yhtään mitään. Tottakai reittilennolla matkanteko tuntuu kuoppaisemmalta ,koska koneissa kuljetetaan myös rahtia, toisin kuin tilauslennolla lomaparatiisiin vain ihmisten matkatavaroita. Rahdista johtuvan suuremman kuorman takia siipien alla joudutaan pitämään kovempaa ilmanpainetta lentokoneen taivaalla pitämiseksi, ja siksi tuntuvat ilmakuopat paljon enemmän. Tätä en viitsi kirjoittaa suomi24:n koska eivät kuitenkaan ymmärtäisi. Mut jos lentää rahtikoneella  Antonovit antaa aika tasaista kyytiä 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 14:35 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
liikennettä
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: noin

tietoja liikenteestä.jpg [ 92.63 KiB | Katsottu 14106 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 15:00 |
Viestit: 691
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 15:05 |
Viestit: 691
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 15:26 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
jaakkovaakko kirjoitti: Venäläistä Toyota ajonautintoa ...no jaa: juoppokuski karkaa kolaripaikalta ja takapenkillä kuollut mies...?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 15:32 |
|
Les Excentriques kirjoitti: ja siksi tuntuvat ilmakuopat paljon enemmän. Ilma on ainetta jossa ei kuoppia ole, kyseessä on pystyvirtaus ilmakehässä ja ehkä lisäksi ilman pyörteinen liike eli turbulenssi. Koneen lentokorkeuden muutos tuntuu siltä että putoaisi monttuun. Keventävä keskustelunaihe, en jaksanut lukea linkkiä, ehkä siellä on enempi huumoria aiheesta 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 30.01.2013 23:18 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Liitteet:
ovi.jpg [ 97.53 KiB | Katsottu 14000 kertaa ]
Tänään töissä nähtyä. Joutui hieman tunnistetietoja suttaamaan varsinaisen asian yläpuolelta.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 31.01.2013 08:58 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jestas, luin tuosta osan tuosta Suoli24 lentokeskustelusta: "Minä uskon, että turistitilauslennot ajetaan tasaisempia reittejä käyttäen " Millä tutkalla kuski löytää tasaista, turbulentitonta, pystyvirtauksetonta ilmaa reitilleen. Voi ristuksen notta sano 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 31.01.2013 09:12 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Cikatti kirjoitti: Jestas, luin tuosta osan tuosta Suoli24 lentokeskustelusta: "Minä uskon, että turistitilauslennot ajetaan tasaisempia reittejä käyttäen " Millä tutkalla kuski löytää tasaista, turbulentitonta, pystyvirtauksetonta ilmaa reitilleen. Voi ristuksen notta sano  Jos niillä turistilennoilla käytetään vähän tavallista parempia koneita ja kuski kiskaisee sen koneen termosfäärissä kulkemaan. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
tarttis
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 31.01.2013 09:49 |
Viestit: 68
|
laakeri kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Jestas, luin tuosta osan tuosta Suoli24 lentokeskustelusta: "Minä uskon, että turistitilauslennot ajetaan tasaisempia reittejä käyttäen " Millä tutkalla kuski löytää tasaista, turbulentitonta, pystyvirtauksetonta ilmaa reitilleen. Voi ristuksen notta sano  Jos niillä turistilennoilla käytetään vähän tavallista parempia koneita ja kuski kiskaisee sen koneen termosfäärissä kulkemaan.  Esson paarissa kertoivat viisammat, jotta niissä turistikoneissa kuuluu olevan ranskalainen nestekaasujousitus. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 31.01.2013 13:53 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Jos niillä turistilennoilla käytetään vähän tavallista parempia koneita ja kuski kiskaisee sen koneen termosfäärissä kulkemaan"
Tosiaan tämä tavallista parempi kone on liikesuihkari jolla voidaan kiskasta jopa 16 kilometriin.
Täson vaan monesti se että joskus ja monesti tuo lennonjohto saattaa joutua määrittelemään millä lentopinnalla voi/saa lentää. Max service ceiling on matkustaja konella yleensä siinä 43000 koipea eli 13 km. Vain liikesuihkuilla mennään 15-16 kilometrissä jossa on yleensä jo ihan oikeasati tasaista kun ilmanpaine on vähän tyhjiötä parempi. Tutinat ja rytke 11 km korkeudessa on jopa hyvin yleinen.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 31.01.2013 22:16 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Mua ei luultavasti surettais ollenkaan, vaikka minkälainen rytke olisi, jos joutuisin liikesuihkarilla matkustamaan 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 31.01.2013 23:13 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tossa naapurissa on uus Gulfstream G650. Maksoi kuulemma 65 miljoonaa ja on vasta viides ikinään valmistettu. On hintava kone 10 ihmisen kuskaamiseen, tosin se lentääkiin Hki-Nyc välin tunnin nopeammin kuin mikään kaupallinen rakkine. No, mitä sillä tunnilla sitten tekee Tosin noi liikesuihkut lähtee liikelentoternimaalista jossa ei köyhän soija ja tax freet haise 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 31.01.2013 23:25 |
Viestit: 725
|
Cikatti kirjoitti: Tossa naapurissa on uus Gulfstream G650. Maksoi kuulemma 65 miljoonaa ja on vasta viides ikinään valmistettu. On hintava kone 10 ihmisen kuskaamiseen, tosin se lentääkiin Hki-Nyc välin tunnin nopeammin kuin mikään kaupallinen rakkine. No, mitä sillä tunnilla sitten tekee Tosin noi liikesuihkut lähtee liikelentoternimaalista jossa ei köyhän soija ja tax freet haise  Komeen näköinen vehje googlen mukaan. 
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 01.02.2013 10:26 |
Viestit: 691
|
Pari saloseutulaist naispualist liikkeharjottaja ol ensmäst kertta elämäsäs pelamas kolffi Salo kolfkentäl. Vai oliksee ny tosa Wiurilas?
Emmää nyy varmaste muist, mut kumminki ku toine löi avauslyäntis mäkkee ja vikkaa. Kolffipallo lens niimpal mettä et see osus yhten pelaava miähe.
Miähe käre lennähtivä salamana haaroihi ja miäs vajos polvillas maaha. Naise juaksiva kauhial kiirul miähe lua ja kysysivä kui kävi ja voik autta.
Miäs ähis ja puhis ja vastas ettei tää nyy ol ensmäne kert ku pallo häne ossu ja et kyl see siit sit.
Toine naine sano olevas vysioterapeutti ja halus autta miäst ku tämmöne vahinko kävi. Miäs pist vähä hanttinki, mut naine otti miähe kärep pois haaruksist ja avo sepalukse.
Sit naine lykkäs kätes miähe sepaluksest sisäl ja alko simmotti rytmikkäste hiaroma. No sitä hiaromist kest sit ainaki kymmene minutti ja sit naine kysys miähelt et milt nyy tunttu.
Miäs vastas et helkuti hyvält mut peukalo o erellenki vähä perkulen kippiä…
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 01.02.2013 14:23 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 nii-ih 
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 01.02.2013 15:55 |
Viestit: 295
|
Niihh, niinpä.
Liitteet: |

webMINI.jpg [ 36.33 KiB | Katsottu 13647 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän kevennys Lähetetty: 01.02.2013 19:24 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
psjääkäri kirjoitti: Niihh, niinpä. Juuh, sivistyksestä en oo ihan varma. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
|
|