Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sarjassamme nainen kysyy? Jako/laturinhihna?
ViestiLähetetty: 30.01.2013 18:54 

Elikkäs nainen taas tyhmänä kysyy. Xsarassa näyttää jakohihnan vaihtoväli olevan 120 tuhatta. Huoltokirjassa on 120 tuhannen km huollon kohdalla lukee vaihdettu laturin hihna. Onko kyseessä sama?

Autolla on nyt kuitenkin ajeltu jo päälle 155 tuhatta. Niin jäimpä moista pohtimaan, ettäkö onko tuo hihna-asia kunnossa.

Kiitos taas jo etukäteen.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Sarjassamme nainen kysyy? Jako/laturinhihna?
ViestiLähetetty: 30.01.2013 19:01 

ei oo sama asia..äkkiä vaihdattamaan ennen ku on myöhästä. vaihdata samalla molemmat hihnat.

Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider.
Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95
MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011
http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille ;)
Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 19:21 

No onko se 120000km huolto tehty jos on niin missä eli olisko se siinä yhteydessä vaihdettu se jakohihna?

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 19:29 
Käyttäjän avatar

itellä on ollut tapana kirjoittaa huoltovihon takaosastoon tyhjille sivuille tuollaiset TÄRKEÄT toimenpiteet. kilometrit/pvm ja mitä on tehty.
pelkällä huoltoleimalla ei pitkälle pötkitä kuin autokaupassa. 8-)

Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 19:46 

Kysy sieltä huollon tehneeltä pajalta, onko heillä tallessa autosi huoltohistoria.

Käyttämäni korjaamo pystyi printtaamaan tietokoneelta kaikki omaa autoani koskevat työt ja varaosat lähes 10 v ajalta.

Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 20:04 

Tarkemmalla tarkastelulla jakohihna on vaihdettu 60 tuhannen kohdalla. Joten viimeistään ennen kesää hihna vaihtoon. Uskaltaako kukaan heittää noin hinta-arviota. Totta kai sehän suuresti riippuu liikkeen taksasta. Myyjä oli hinta-arviota kysellyt fixukselta hihnanvaihto oli kuulema siinä 400 euron pintaan. Mutta käsittääkseni siinä oli joku alennus hänelle mukana. Kuulema vesipumppu menisi samalla vaihtoon. Sen kaveri arvioi noin 100 euroa. Ja jos laturinhihnan vaihdattaa samalla minkäs verran se kustantaa?

Ihan vaan suuntaa antava arviokin olisi kiva. Tietää sitten hieman varautua siihen mihin summaan säästöillä tähdätään.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 20:28 

Motonetin sivuilta saat hinta tietoa,
Itse vaihdan ja työn osuus 150
0400842497
Loimaa

jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 20:33 
Käyttäjän avatar

hinnoittelu ois helpompaa kun tietäis saaran vuosimallin ja koneen tilavuuden. satanen laturin hihnasta+vaihdosta on rosvoomista.
se remmi joudutaan poistamaan jokatapauksessa kun ronkitaan jakopäätä.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 20:43 

Kannattaa kysyä useammalta huollolta se tarjous hihnan+vesipumpun vaihtoon, myös merkkihuollosta tältä kylältä.

Xsara Break 2.0 HDi -00 (ph1)
Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 20:44 

kokemjne kirjoitti:
hinnoittelu ois helpompaa kun tietäis saaran vuosimallin ja koneen tilavuuden. satanen laturin hihnasta+vaihdosta on rosvoomista.

Kyseessä on 99 saara ja 1.8 bensamoottorilla

Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 20:45 

Ramha1 kirjoitti:
Kannattaa kysyä useammalta huollolta se tarjous hihnan+vesipumpun vaihtoon, myös merkkihuollosta tältä kylältä.

Juu niin varmaan pitää ottaa luuri käteen ja netti auki. Ettii nuo huoltoja tekevät firmat ja kysellä.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2013 23:46 

osat noin 150,- ja työtä 3-4 tuntia riippuen korjaamosta,tuntiveloitus lienee 60-70 euron välissä joten siitä laskemaan....

Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2013 00:53 

1.8 16V Xantiaan 420€ vesipumpun kanssa, laturinhihna +20€?

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2013 01:16 
Käyttäjän avatar

Xari kirjoitti:
Krääh. Minä kun olen kovasti yrittänyt uskotella itselleni, että vien Xantian seuraavan remminvaihdon koittaessa asentajan ihmeteltäväksi. Harkitsenpa ehkä kuitenkin vielä uudestaan. 2,5 vuotta on kulunut siitä kun viimeksi vaihdoin ja silloin olivat osat (hihna, rullat, pumppu, termari tiivisteineen) n. 160 € + jäähdytysneste. Tuohon ei kyllä sisältynyt vielä apulaitehihnapyörää, jonka vaihdoin sitten myöhemmin... 109 € silloin, mutta tuskin tuohon siunkaan hintaan?

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2013 14:15 

laakeri kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Krääh. Minä kun olen kovasti yrittänyt uskotella itselleni, että vien Xantian seuraavan remminvaihdon koittaessa asentajan ihmeteltäväksi. Harkitsenpa ehkä kuitenkin vielä uudestaan. 2,5 vuotta on kulunut siitä kun viimeksi vaihdoin ja silloin olivat osat (hihna, rullat, pumppu, termari tiivisteineen) n. 160 € + jäähdytysneste. Tuohon ei kyllä sisältynyt vielä apulaitehihnapyörää, jonka vaihdoin sitten myöhemmin... 109 € silloin, mutta tuskin tuohon siunkaan hintaan?

Ei, viimeiseen itse tehtyyn tuli lisäksi alin hihnapyörä 96€ alkuperäisenä.

Seuraavan vaihdon (seuraavaan) xantiaan jätän asentajalle, on minusta koko perseestä oleva homma tehdä, CX:ssä tuo homma kävi todella helposti, kyllä on kehitys mennyt takapakkia :cry:

Douvranissa jopa ajoituksen voi tarkistaa yhtään mitään purkamatta :shock:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 31.01.2013 14:17 
Käyttäjän avatar

Xari kirjoitti:
Seuraavan vaihdon (seuraavaan) xantiaan jätän asentajalle, on minusta koko perseestä oleva homma tehdä, CX:ssä tuo homma kävi todella helposti, kyllä on kehitys mennyt takapakkia :cry:
Jep, jopa vielä BX 16:ssa kävi hihnan vaihto ihan ohi mennen huomaamatta... vaan on tuon Xantian 1.8 16V:n hihnan pyörittely koko lailla työläämpää ja ahtaampaa.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2013 01:13 
Käyttäjän avatar

Täällä on taas selvästi kaksi eri koulukuntaa. Toiset haluavat pelata aina varmanpäälle, ja vaihtaa remmin lisäksi kiristäjän, vesipumpun, taittopyörän, laturinhihnan. Ja öljyt ja suodattimet ja renkaat ja vetokselit, ja pakoputket. Ja uudet reteot. Sittenhän ne on kaikki kunnossa kerralla.

Ja sitten on tämä minun koulukuntani, jolle jakohihna on jakohihna ja täts it. Maksaa 28€. Hovihankkijani, vaikka onkin kaukana, vaihtaa sen käden käänteessä.
En toki suosittele omaa nihilististä linjaani kenellekään. Tulkoon taas mainituksi, että koneella on ajettu 760 000... :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 01.02.2013 10:16 

kokemjne kirjoitti:

Se luetun ymmärtäminen ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 04.03.2013 19:04 

Hinta on 400 e töineen ja osineen. Näin sanottiin. 19 päivä sitten saadaan auto pajalle :)

Poissa

ViestiLähetetty: 04.03.2013 22:26 
Käyttäjän avatar

XM-Hannu kirjoitti:
Ja sitten on tämä minun koulukuntani, jolle jakohihna on jakohihna ja täts it. Maksaa 28€. Hovihankkijani, vaikka onkin kaukana, vaihtaa sen käden käänteessä.
En toki suosittele omaa nihilististä linjaani kenellekään.

En minäkään. Nykyisestä Kamin Xantiasta leikkasi minun omistuksessa vesipumpun laakeri 5 tkm ennen hihnanvaihtoaikaa mutta jako ei onneksi seonnut. Ei vähentänyt yhtään näkemystäni että jakohihnan vaihdon yhteydestä vaihdetaan AINA rullat ja vesipumppu. Aina. Kuten myös apulaitehihna aina mutta sen kiristimet ja kampuran hihnapyörä vain tarvittaessa.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.03.2013 23:32 
Käyttäjän avatar

Paja joutuu antamaan takuun. Jos ei vaihda rullaa, on mahdollista ettei hihnan vaihtoväli enää ole se tehtaan määrittelemä 120 tkm, vesipumpun vaihto kannattaa, koska se ei maksa paljoa ja vaihtuu samalla kuin hihnakin. Joten pajan kannattaa vaihtaa kaikki. Itse tehden tulee tietysti myös takuu, koska jos hajoaa ennenaikaisesti, niin itsehän maksaa viulut ja tekee työt. :D

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2013 00:45 
Käyttäjän avatar

RPekka kirjoitti:
En minäkään. Nykyisestä Kamin Xantiasta leikkasi minun omistuksessa vesipumpun laakeri 5 tkm ennen hihnanvaihtoaikaa mutta jako ei onneksi seonnut. Ei vähentänyt yhtään näkemystäni että jakohihnan vaihdon yhteydestä vaihdetaan AINA rullat ja vesipumppu. Aina. Kuten myös apulaitehihna aina mutta sen kiristimet ja kampuran hihnapyörä vain tarvittaessa.

Onko vika siis autoissa, vai kuljettajissa? Olen ajanut sitikolla n. miljoona km. Kuten olen monessa muussa ketjussa kirjoittanut, olen omistanut 6 sitikkaa, yhteensä 28 v. Kertaakaan ei ole vesipumppu tai kiristäjät pettäneet. Nykyiseen XM:ään on minun aikana vaihdettu kerran kiristinrullat, jakohihna 5 kertaa. Mutta ehkä on niinkin, että ne kymmenet sitikoiden omistajat, joille on vahinkoja sattunut, haluavat varoittaa toisia. Ne tuhannet, joiden autoista vesipumppu ei ole pettänyt, ovat hiljaa. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2013 07:49 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
No mua ainakin V**tuttaa suunnattomasti, että sellainen firma kuin REKARA jättää 2-litraisen XM 'n jakopäästä kiristinrullan vaihtamatta. Eikä laita siitä mitään merkintää muuten paksuun nippuun huoltodokumentteja ko firmasta. Jolla seurauksella tulee se venttiilisalaatti :evil:
Kaiken lisäksi ko nyrkkipajasta ei edes suvaita ottaa mitään kantaa asiaan. Puhelimeen vastaava nainen muuttui kuin taikaiskusta autojen suhtaan totaalisen tietämättömäksi heti kun kuuli kyseessä olevan reklamaatio, ja työnjohto ei vastaa puheluihin.
Sen jälkeen luotan vain vaihdettuihin osiin, yksi opetuskerta tuli ihan tarpeeksi kalliiksi.

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2013 08:36 
Käyttäjän avatar

XM-Hannu kirjoitti:
RPekka kirjoitti:

Onko vika siis autoissa, vai kuljettajissa? Olen ajanut sitikolla n. miljoona km. Kuten olen monessa muussa ketjussa kirjoittanut, olen omistanut 6 sitikkaa, yhteensä 28 v. Kertaakaan ei ole vesipumppu tai kiristäjät pettäneet. Nykyiseen XM:ään on minun aikana vaihdettu kerran kiristinrullat, jakohihna 5 kertaa. Mutta ehkä on niinkin, että ne kymmenet sitikoiden omistajat, joille on vahinkoja sattunut, haluavat varoittaa toisia. Ne tuhannet, joiden autoista vesipumppu ei ole pettänyt, ovat hiljaa. :roll:

Eihän tässä ole kyse siitä, etteikö niillä samoilla osilla voisi päästä miljoonaa kilometriä, vaan investoinnin suuruudesta suhteessa riskiin. Vaikka siellä olisi vain se 1/1000 mahdollisuus, että tuhoa tulee niin se mahdollisuus on silti olemassa. Tähän olemassaolevaan riskiin liittyen on mielekkäämpää maksaa ne muutamien kymppien osat kuin ajaa kysymysmerkki takaraivossa ja hinausyrityksen puhelinnumero pikavalinnoissa.

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2013 15:04 
Käyttäjän avatar

aikoinaan kun tein noita hommia ,niin oli itsestään selvyys,että asiakkaan autoon vaihdetaan kaikki osat. en ota riskiä omalle kontolle ,jos joku palikoista pettää.
usein jäljelle jäi taysin ok kuntoisia kiristimiä joita käytin sitte b-osina omissa kulkineissani. vesipumppua nyt ei kannattanut käytettyna asentaa ,kun uusikaan ei montaa kymppiä maksanut. oli vaan niin että esim:beksin kiristein sen peltilätkän kanssa maksoi tarpeettoman paljon ,muuta sitten älysin vaihtaa pelkän rullan jolloin kustannus oli vain kolmas-osa koko kiristimestä.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava