Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2013 09:01 

Viestit: 34
Moron. Haulla en oikeen löytänyt niin kysytääs nyt asiantuntijoilta. Mitkä koneet menee pudottamalla paikalleen tuon alkuperäisen 1.0l tu koneen tilalle. Kaasutin malli. Olis tarkootus vähän piristää tota kotteroo :) kiitos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 01.02.2013 14:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
menee kaikki kasiventtiiliset siitä litrasesta 1.4 litraan. vaiha loota samalla viisloviseksi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 02.02.2013 01:21 

Viestit: 34
Vanhat vetarit siis käy toiseen lootaan? Kytkin ja loota tos on jo sökönä nii koko paketti vaihtoo


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 02.02.2013 04:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Työnnä sinne se 1.4 vaihteistoineen niin on rivakka peli. Omistin joskus tuollaisen johon oli 1.0:n tilalle tungettu 1.4 ja kyllä kulki hävyttömästi ja tais juoda vain noin 5.5 sadalla.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 02.02.2013 12:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
mackaiveri kirjoitti:
Vanhat vetarit siis käy toiseen lootaan? Kytkin ja loota tos on jo sökönä nii koko paketti vaihtoo


Käynee kyllä, Söpön 106 käyttää samoja vetareita ainakin 1.4:ssa. Mutta jos vaihdat koko paketin niin mikset ottais purkuautosta vetareita niin saahan ne risteytettyä jos ei sovi :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 17:08 

Viestit: 34
nyt olis jo kone tiedos. sattumoosin mun vanha mosa 205 pökötistä 1.4 85hv ja ennen asennusta olis tuotakin kiva tietenkin kutitella. eli pellisarjan ny ainakin aattelin siihen väsätä koululla ja olisko mitää muita halpoja konsteja piristää? ja tulee nyt alkuun pelaamaan iha kaasarilla ku ei nyt oo halua säätää ruiskun kans. jos käytän nokan hiomossa niin minkä specseillä se nokka pelais vielä kadulla ja sais pääsöistä meneen läpi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 17:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
mackaiveri kirjoitti:
nyt olis jo kone tiedos. sattumoosin mun vanha mosa 205 pökötistä 1.4 85hv ja ennen asennusta olis tuotakin kiva tietenkin kutitella. eli pellisarjan ny ainakin aattelin siihen väsätä koululla ja olisko mitää muita halpoja konsteja piristää?
Yksinäänhän se peltisarja ei varmaan juuri mitään muuta auta kuin ääntä lisää eli vaikutus on lähinnä negatiivinen. Mutta jos kannesta mahduttaa enemmän ilmaa läpi ja tarjoilee sille ilmalle sopivasti bensaakin kaveriksi, niin eiköhän siinä tapauksessa ala se vakiosarjaa paremmin virtaava peltisarjakin olla tarpeen? Ja siinähän ne muut helpot taisivat tullakin? ;)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 17:44 

Viestit: 34
joo-o. elikkäs pitää ostaa toiset venttiilit ja hioo vähän parempaa muotoon ja siistiä vähän kanavia/muotoilla mutta ei suurentaa! kantta en ainakaan ala laskemaan jos joskus vaikka sattuis se vihellin kiinnostamaan

EDIT: onko kukaan laittanu moottoripyörän kaasareita tohon koneeseen ja miten pelas alakierroksilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 19:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
laakeri kirjoitti:
mackaiveri kirjoitti:
nyt olis jo kone tiedos. sattumoosin mun vanha mosa 205 pökötistä 1.4 85hv ja ennen asennusta olis tuotakin kiva tietenkin kutitella. eli pellisarjan ny ainakin aattelin siihen väsätä koululla ja olisko mitää muita halpoja konsteja piristää?
Yksinäänhän se peltisarja ei varmaan juuri mitään muuta auta kuin ääntä lisää eli vaikutus on lähinnä negatiivinen. Mutta jos kannesta mahduttaa enemmän ilmaa läpi ja tarjoilee sille ilmalle sopivasti bensaakin kaveriksi, niin eiköhän siinä tapauksessa ala se vakiosarjaa paremmin virtaava peltisarjakin olla tarpeen? Ja siinähän ne muut helpot taisivat tullakin? ;)
Peltisarjasta ei kuitenkaan ihan helposti väärin mitoitettunakaan ole haittaa, joten siinä mielessä siitä on hyvä aloittaa. Pösöstä en tiedä, mutta ainakaan 1.4 AX:n valusarja ei niin loistava ole, ettei siitä kannattaisi luopua.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
mackaiveri kirjoitti:
nyt olis jo kone tiedos. sattumoosin mun vanha mosa 205 pökötistä 1.4 85hv ja ennen asennusta olis tuotakin kiva tietenkin kutitella. eli pellisarjan ny ainakin aattelin siihen väsätä koululla ja olisko mitää muita halpoja konsteja piristää? ja tulee nyt alkuun pelaamaan iha kaasarilla ku ei nyt oo halua säätää ruiskun kans. jos käytän nokan hiomossa niin minkä specseillä se nokka pelais vielä kadulla ja sais pääsöistä meneen läpi?


Mulla olis virinokka tuollaiseen :) ja konekin.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
mackaiveri kirjoitti:
tulee nyt alkuun pelaamaan iha kaasarilla ku ei nyt oo halua säätää ruiskun kans. jos käytän nokan hiomossa niin minkä specseillä se nokka pelais vielä kadulla ja sais pääsöistä meneen läpi?
Onko se kaasarin säätäminen sitten jotenkin helpompaa, kun ruiskun säätäminen? Katsastuksen läpäiseminen päästöjen osalta ei oikeastaan ole mielestäni ongelma ollenkaan verrattuna siihen, miten moottorin saa muuten hyvin toimimaan. Oikea nokka määräytyy kaikkien muiden osien mukaan, mutta voi ajatella asiaa vaikka niin, että kuinka paljon paremmin voisi itse onnistua moottorikombinaatiossa, kuin tehtaan insinöörit Sportin moottorin kanssa.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 19:46 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Ei peltisarjasta haittaa ole päinvastoin. Varmasti halvimmat (lisä)hevoset saa kun päivittää
pakoputkistoa muutenkin, hyvä ilmanputsari, sitten sytytyspuolella säädöt kohdalleen.
Siihen kanteen ei välttämättä kannata mennä ensimmäisenä koskemaan, varsinkaan
jos homma ei ole 1000% hanskassa kairauksen osalta. Varmasti valmiita kansiakin ja nokkia löytyy sopuhintaan.
Itellä oli aikoinaan Visa 14 TRS, ihan mukavasti se kuljeksi, kärsi ehkä kovemmissa vauhdeissa
liian pitkistä välityksistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 19:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Virinokalla (en tiedä asteita) varustettu AX 1,4 koneella jossa GT:n kansi.

http://www.youtube.com/watch?v=PPLlCOynYT4

Ja tässä on yksi peli motskarin kaasareilla
http://www.youtube.com/watch?v=kjYiihvQphs



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
mackaiveri kirjoitti:
joo-o. elikkäs pitää ostaa toiset venttiilit ja hioo vähän parempaa muotoon ja siistiä vähän kanavia/muotoilla mutta ei suurentaa! kantta en ainakaan ala laskemaan jos joskus vaikka sattuis se vihellin kiinnostamaan

EDIT: onko kukaan laittanu moottoripyörän kaasareita tohon koneeseen ja miten pelas alakierroksilla?
Venttiilin ja kannen seetin muoto on ehkä olennaisin asia alkajaisiksi. Kun vaihdat nokan, hyöty siitä jää pieneksi, jos puristussuhde on liian pieni.

Moottoripyörän kaasareiden kanssa kannattaa lähteä siitä, kuka ne haluaa säätää toimimaan. Neuloja ja suuttimia on syytä olla saatavilla. Eikä se silti ole kovin helppoa, edes silloin kun ne on asennettu siihen moottoriin, mihin ne on alunperin tarkoitettu.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Les Excentriques kirjoitti:
Moottoripyörän kaasareiden kanssa kannattaa lähteä siitä, kuka ne haluaa säätää toimimaan. Neuloja ja suuttimia on syytä olla saatavilla. Eikä se silti ole kovin helppoa, edes silloin kun ne on asennettu siihen moottoriin, mihin ne on alunperin tarkoitettu.
Ja ne kannattaa putsata todella hyvin ja sen jälkeen vielä vähän paremmin. Mokomissa on niin pieniä reikiä, että bensa kuivuessaan tukkii ne tehokkaasti. Toki jos on hyllyssä valmiina ylimääräiset moottoripyörän kaasarit, niin mikä ettei niitä kannata laittaa. Helpompihan ruisku toki on, mutta jos ei semmoista ole valmiina ja tuollaiset on, niin meneehän se niinkin...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 04.02.2013 20:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
laakeri kirjoitti:
Toki jos on hyllyssä valmiina ylimääräiset moottoripyörän kaasarit, niin mikä ettei niitä kannata laittaa. Helpompihan ruisku toki on, mutta jos ei semmoista ole valmiina ja tuollaiset on, niin meneehän se niinkin...
Ei kannata todellakaan laittaa, jos osaamista säätämiseen ei ole (saatavilla).



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 05.02.2013 08:58 

Viestit: 34
vähän tämän tapas juttua noista pyörin kaasareista oottelinki :D ruisku ilis muuten kiva mut joutus kaikki tankit ja boksit laittamaan ja tulee kalliiks. ja sit se vaikein onkin mistä ruisku? megaa oon räplänny jonkun verran mutta ei sekään kovin herkkua oo. ekaks kasata koko laitos ja lopun ikää tapella säätöjen kans. ellei sit jostain 306 ota nelipiste ruiskua ja sitten tulee taas se ongelma että vakio ruisku ei pelaa virinokan kans ym. eli se kaasari on helpoin tällä haavaa. toki jos ruiskuun kallistuisin ja megan laittaisin niit olis jo turbokin suunnitelmis.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 05.02.2013 09:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
mackaiveri kirjoitti:
ruisku ilis muuten kiva mut joutus kaikki tankit ja boksit laittamaan
Tankit? Kyllä se bensa samassa tankissa pysyy, oli kaasari tai ruisku. Vakiobensapumpun joutunet virittäessä joka tapauksessa vaihtamaan? Tarvit siis läppärungon/-rungot + imusarjan, suuttimet, paineensäätimen, anturit (kaasuläpän asento, kampiakselin tai nokan asento, veden ja ilman lämpö ja imusarjan alipaine riittänevät jo aika pitkälle, vaihtoehtoisesti sitten muita), tyhjäkäynninsäätimen ja jonkin ohjaimen koko roskalle. Viimeisen saanee halvimmalla itse tehden. Ei nyt ihan mahdottomasti osia siis. Ja jos ruiskua rakentelet, niin saat siihen helposti ympättyä sytytyksen ohjauksenkin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 05.02.2013 16:18 

Viestit: 34
toki siihen saa lisäämällä ruiskupumpun mutta kaasutin koneisen auton tankissa ei ole loiskelevyjä jolloin pumppuu pääsee imee tyhjää mutkissa ym jos on vähän tavaraa tankissa. ellei sit laita väliin kerääjä säiliötä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 05.02.2013 16:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
voi voi. pitää tankissa pikkusen enemmän tavaraa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 05.02.2013 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
mackaiveri kirjoitti:
toki siihen saa lisäämällä ruiskupumpun mutta kaasutin koneisen auton tankissa ei ole loiskelevyjä jolloin pumppuu pääsee imee tyhjää mutkissa ym jos on vähän tavaraa tankissa.
Ihan tyhjähän se tankki saa olla, että esim. BX:n tyylinen Bosch imaisee ilmaa ja silloin onkin varmaan jo syytä mennä tankkaamaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 05.02.2013 20:31 

Viestit: 307
Sipoossa on axun bensatankki ruiskulle jouten, jos tarvitset.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 06.02.2013 09:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
laakeri kirjoitti:
mackaiveri kirjoitti:
toki siihen saa lisäämällä ruiskupumpun mutta kaasutin koneisen auton tankissa ei ole loiskelevyjä jolloin pumppuu pääsee imee tyhjää mutkissa ym jos on vähän tavaraa tankissa.
Ihan tyhjähän se tankki saa olla, että esim. BX:n tyylinen Bosch imaisee ilmaa ja silloin onkin varmaan jo syytä mennä tankkaamaan.


Ei muuten ole! Kyllä sen valon saa vilkkumaan ja tyhjää imemään jo kun siellä on ainetta kunnolla. Tuolla tarkoitan määrää 10-15 litraa, näin monen vuoden takaa tuo muistikuva.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 06.02.2013 13:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ralle kirjoitti:
Ei muuten ole! Kyllä sen valon saa vilkkumaan ja tyhjää imemään jo kun siellä on ainetta kunnolla. Tuolla tarkoitan määrää 10-15 litraa, näin monen vuoden takaa tuo muistikuva.
Saa olla melko pitkä mutka? En mie ole saanut beksejä pätkimään kyllä (tuosta syystä), tosin harvoinpa bensavalo on niissä vilkkunutkaan. Emännän ZX tykkäsi kyllä pätkiä oikealle kääntyvissä mutkissa (erityisesti rampit yms), jos oli alle puoli tankillista tavaraa, mutta se korjaantui pumpun vaihdolla ehjään.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: citroen ax koneen vaihto
ViestiLähetetty: 06.02.2013 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tuu talviradalle niin näytän paikan :lol: ja ei ole edes mutka.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: