|
Kirjoittaja |
Viesti |
Ralle
|
Viestin otsikko: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 04.12.2012 20:40 |
Viestit: 2821
|
Automobile Citroën ry järjestää perinteiseen tyyliin kerholaisille talviajoharjoittelun Joutsan ajoharjoittelukeskuksessa ( http://www.joutsa.fi/ratakeskus/). Ohjelma on perinteinen, käsittäen auton käsittelyä, makkaranpaistoa, Ja mukavaa jutustelua kanssaharrastajien kanssa Tapahtuma alkaa noin klo 10, paikalle saa tulla pitkin päivää, mukaan omia eväitä (makkaranpaistomahdollisuus on) ja lämmintä vaatetta sekä tietysti citikoita Tapahtuman ei ole ralliajoa, vaan turvallsta tutustumista auton käyttäytymiseen ääritilinteissa. Lisätietoja: http://www.citroenkerho.fi/sport/Citikat13.pdf Tervetuloa! T:Juha
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 18.01.2013 12:13 |
Viestit: 3655
|
Ja silloinhan on jo kevättä ilmassa, aurinkoista ja mukavaa 
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 18.01.2013 17:59 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lemon kirjoitti: Ja silloinhan on jo kevättä ilmassa, aurinkoista ja mukavaa  Kun olis vaan kuiva keli että pääsis Hilmalla.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 04.02.2013 09:28 |
Viestit: 2821
|
Kuinkas moni on tulossa etelän suunnasta tuonne?
Jos keräännyttäisiin taas perinteisesti Heinolan ABC:lle klo 8-8.30 ja siitä sitten letkassa tuonne Joutsaan???
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 04.02.2013 10:56 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kyllähän tuonne tulee ajeltua, ja kuumaa hernekeittoa tulee tyrkylle taas, ettei pääse vilu yllättämään 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 04.02.2013 11:55 |
Viestit: 519
|
Ei taida olla viitseliäisyyttä ottaa Sitikkaa ajoon tuon takia. Mutta ehkä jonkun kyytiin jos joku täältä on menossa? Deellä olis kyllä hieno tulla, pitää ehkä ensi talveksi varustella sitä vähän paremmin. Muutenkin on pyörinyt mielessä että sillä pitäisi ajaa edes pari kertaa talvessa eikä vain seisottaa tallissa.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 04.02.2013 23:12 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
XM:n kyytiin pääsee kyllä, tai riippuen pilkkikisoista saatat päästä kuskin paikallekin  . Tuolle viikonlupulle olis menoa vaikka kuinka, pitää jotenkin koittaa rajoittaa..... BXboy89 kirjoitti: Ei taida olla viitseliäisyyttä ottaa Sitikkaa ajoon tuon takia. Mutta ehkä jonkun kyytiin jos joku täältä on menossa? Deellä olis kyllä hieno tulla, pitää ehkä ensi talveksi varustella sitä vähän paremmin. Muutenkin on pyörinyt mielessä että sillä pitäisi ajaa edes pari kertaa talvessa eikä vain seisottaa tallissa.
|
|
|
|
 |
Tapsa
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 05.02.2013 14:54 |
Viestit: 162 Paikkakunta: Tuusula
|
Ilmoitan kaksi liukastelijaa meiltä.
Mitä pitää ensikertalaisen huomioida?
- Tapsa Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous: C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 05.02.2013 15:07 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Voisi tutkia jo etukäteen, mistä citikkaa voi vetää, edessä ja takana... mukaan hinausköysi ja lumilapio 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 05.02.2013 21:00 |
Viestit: 2821
|
Niin kyllähän tuonne hyvä on ottaa lämmintä päälle, evästä, lumilapio ja hinausköysi. Eihän tuolla vehkeitä hajoteta, mutta aina on tainnu joku olla penkassa 
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 06.02.2013 02:29 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Hitto, tuonnehan voisi harkita lähtevänsä, jos olisi lähempänäkin tilaa kalenterissa.
Vaan kun ei ole jäsenyyttä, eikä viitsii enää 24pv takia maksaa. Saksaan ei varmaan jäsenetuja paljon saa? Pitää paluun jälkeen harkita vakavasti liittymistä jos Citroen on edelleen alla.
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 06.02.2013 21:18 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Posambique kirjoitti: Hitto, tuonnehan voisi harkita lähtevänsä, jos olisi lähempänäkin tilaa kalenterissa.
Vaan kun ei ole jäsenyyttä, eikä viitsii enää 24pv takia maksaa. Saksaan ei varmaan jäsenetuja paljon saa? Pitää paluun jälkeen harkita vakavasti liittymistä jos Citroen on edelleen alla. Ai nyt on sitten lähtö edessä! Minnepäin Saksaa olitkaan menossa? Stuttgartiin? Hyvä painaa mieleen, jos siltä suunnalta vaikka tulee jotain haettavaa. Seuraava haku on kyllä Berliinin poskesta ja 24 päivän sisällä. Kyllä kerholehti tulee Saksaankin. Voisi hyvinkin tuoda lohtua koti-ikävään 30 euron edestä! Ja ensimmäinen etu olisi jo heti tämä talviratapäivä!
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 07.02.2013 01:23 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Juuso kirjoitti: Kyllä kerholehti tulee Saksaankin. No oho! Johan se maksaa kerholle enemmän lähettää se minulle. Pitää laittaa harkintaan tuo jäsenyys sittenkin. Varsinkin jos ehtisi jääratapäiville. P.S. Stuttgartissa menee joo vähintään seuraavat puoli vuotta. Soita ihmeessä mikäli olet(te) edes Saksaan tulossa, tai on jotain tarvetta osille/autoille.
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 07.02.2013 09:22 |
Viestit: 3655
|
Sinähän voisit olla kerholehden ulkomaankirjeenvaihtaja (mikä typerä sana  ).
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 07.02.2013 13:04 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Työpäivä ja Xantia on kuulemma tylsä ajettava, tosin jos ottaisi vapaata ja BX:n 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 14:33 |
Viestit: 3655
|
Kai joku ottaa myös kuvia siellä lehteä varten. Olis muutenkin hyvä saada kaikista tapahtumista jotain lehteenkin. 
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 16:33 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Onko piikkirenkaat sallittu?
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 17:08 |
Viestit: 2821
|
Nasta/kitkarenkailla tuolla on tavattu ajaa. Kyseessä kun ei ole kilpailu vaan ajoharjoitelu.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 17:34 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Tarkoituksena lähinnä tylsyyden vähentäminen, eli kokeilla piikkejä vain etupyörissä, mutta turha niitä on ottaa mukaan, jos niitä ei saa käyttää.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 23:15 |
Viestit: 2821
|
Les Excentriques kirjoitti: Tarkoituksena lähinnä tylsyyden vähentäminen, eli kokeilla piikkejä vain etupyörissä, mutta turha niitä on ottaa mukaan, jos niitä ei saa käyttää. Voin kysyä saako käyttää...
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 23:31 |
|
Juuso kirjoitti: Posambique kirjoitti: Hitto, tuonnehan voisi harkita lähtevänsä, jos olisi lähempänäkin tilaa kalenterissa.
Vaan kun ei ole jäsenyyttä, eikä viitsii enää 24pv takia maksaa. Saksaan ei varmaan jäsenetuja paljon saa? Pitää paluun jälkeen harkita vakavasti liittymistä jos Citroen on edelleen alla. Ai nyt on sitten lähtö edessä! Minnepäin Saksaa olitkaan menossa? Stuttgartiin? Hyvä painaa mieleen, jos siltä suunnalta vaikka tulee jotain haettavaa. Seuraava haku on kyllä Berliinin poskesta ja 24 päivän sisällä. Kyllä kerholehti tulee Saksaankin. Voisi hyvinkin tuoda lohtua koti-ikävään 30 euron edestä! Ja ensimmäinen etu olisi jo heti tämä talviratapäivä! Mitä Juuso voisi Saksasta hakea? Lääkettä kuutostautiin?
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 23:33 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Ja onkos se sprinttirata käytössä? siellä ainakin luulis saavan ajaa piikkirenkaillakin  .
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 08.02.2013 23:47 |
Viestit: 2821
|
Les Excentriques kirjoitti: Tarkoituksena lähinnä tylsyyden vähentäminen, eli kokeilla piikkejä vain etupyörissä, mutta turha niitä on ottaa mukaan, jos niitä ei saa käyttää. Sen verran vielä et ei siellä tylsää oo 
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: ACryn Talvirata 17.2.2013 Lähetetty: 09.02.2013 02:30 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Ralle kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: Tarkoituksena lähinnä tylsyyden vähentäminen, eli kokeilla piikkejä vain etupyörissä, mutta turha niitä on ottaa mukaan, jos niitä ei saa käyttää. Sen verran vielä et ei siellä tylsää oo  Jos vähän avaan tätä mun ajatusmaailmaa, tosin siitä ei useinkaan pellkää kiitosta ole aiemminkaan tullut Radalla ajamisessa on etuna tiellä ajamiseen, ettei joku autoilija, jalankulkija tai muu liikkuva shikaani tule yllättäen vastaan, vaan pystyy keskittymään omaan suoritukseen. Lisäksi merkittävä etu on rajojen ylittämisestä seuraavien todennäköisten taloudellisten menetysten pienuus, koska radan reunoille ei toisin kuin katu-, tie- ja pysäköintialueiden reunoille ole sijoitettu ojia, kiviä, puita, liikennemerkkejä tai valopylväitä, joihin kaikkiin olen henkilökohtaisesti autolla joskus tutustunut.  Radalla ajamiseen liittyy olennaisesti rajojen etsiminen ja miten voisi tietää missä raja on, ellei sitä ylitä. Etuvetoisiin autoihin liittyvä suuntavakavuus aiheuttaa ikävän taipumuksen luontaisesti poistua ajoalueelta keula edellä ja tämä ei mielestäni ole hauskaa. Kuka tahansa umpimielinen idiootti (s**bisti) kykenee ajamaan mutkan niin kovaa, että poistuminen on väistämätöntä. Minä sen sijaan haluan poistumisen tehdä mieluummin kylki edeltä, jos siihen vain on mahdollisuus  Eturenkaiden pidon parantaminen suhteessa takarenkaisiin parantaa merkittävästi mahdollisuutta sivuluisuun ja myös radalle omin voimin palaamiseen.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
|
|