Tuolla valmistusmäärällä näistä tulee vielä keräilykohteita, kuten on jo havaittavissa kaluston lisääntyessä harrastajien keskuudessa mukavasti.

[/quote]
Mutta näitä ei keräillä vielä pullakaffeilla

[/quote]
Eikä ylläpidetä taskurahoilla. Muutaman Xantian hinnan verran menee pelkkiin pakollisiin kuluihin vuosittain.
Siltikin seuraava autoni on todennäköisesti myös C6.
Mukavuudesta, hiljaisuudesta ja muista hyvistä ominaisuuksista en halua luopua.
Ihan omalle kohdalle sattuneita pikkujuttuja välillä 89000-13800km, jotka pitää kestää, jos ostaa kutosen: Etuakselin isot raudat 920/ pari, mittaristo 1850, pyyhkijän moottorit 694/ pari, kaasupoljin 470, etupyörien laakerit 260/ pari.
Ja työt kaupan päälle.[/quote]
Mistä sä oot näitä tilannut? Aika hurjaa hintaa.[/quote]
Merkkiliikkeen hintoja ne ovat. Saattaa pientä epätarkkuutta olla, mutta hintaluokka kuitenkin oikeansuuntainen.
Aikuisten oikeesti:
En suostunut ostamaan koko helkkarin olkavartta, vai millä nimellä voitaisinkaan kutsua sitä isointa etujousituksen palikkaa (460/kpl), josta alahela, ei olkavarren alalaakeri, menee rikki. Helaa ei myydä erikseen, vaikka sen pystyykin vaihtamaan. Löysin korvaavan osan, joka hieman muokkaamalla sopi paikalleen, hintaan 18€/ kpl.
Mittaristo käyttää 40voltin jännitettä ja kun sen poweri posahti, ei korjaajaa Suomesta löytynyt. Renun, Volvon, Mersun ym. muiden bulkkituotteiden mittaristoille löytyy korjaajia useita. Saksasta löytyi alkuperäinen uusi mittaristo hintaan 750.
Merkkiliikkeen kautta Suomessa hinta olisi ollut 1850 tai enemmän.
Etujousituksen paineputki pissi öljyt pihalle, mutta putki maksoi muistaakseni vain jotain 250.
Takajousituksen putki taitaa olla n. 400 hintaluokka ja sen uusinta ollee edessä lähiaikoina.
Kaasupolkimen pohjaan painamisen tunnistava kytkin on aivan vitsi, eli hajoaa kaikista takuuvarmasti, ja sen saa vain uuden
polkimen, 470€, mukana. Tuohon laitoin sopivan 5 centin komponentin rinnalle, mutta haittana on nopeudenrajoittimen häiriötila, kun kaasupoljin painetaan pohjaan.
Etupyörien laakereista en ole vielä laskua saanut, mutta hintaluokka ollee oikea. Huoltotiedotteen mukaan NSK-laakerit ovat huonoja ja ne pitää vaihtaa SNR-laakereihin. Muistaakseni näin.
Pyyhkijän moottorit, 2kpl, synkattu elektronisesti keskenään ovat uusin surullinen vitsi.
C5 X7:ssa kai on kampanja vastaavan ongelman vuoksi, mutta C6 omistaja maksaa lystin omasta pussistaan.
Vasen moottori, johon äly on sijoitettu menee ennalta-arvaamattomissa tilanteissa häriötilaan ja pyyhkijät eivät tietenkään toimi. Pari kertaa on hiukkasen harmittanut.
Korjaus on tulossa huomenna: Molemmat moottorit a´ 347€ vaihdetaan uusiin parempiin???.
Toivottavasti toimivat, kun lähden pohjoista kohti hiihtolomalla.
Näitä on sattunut, mutta hinaukseen on joutunut turvautumaan vain kerran, kun startti päätti ryhtyä savuamaan.
Startti oli edullisin merkkiliikkeessä, vain reilu 200. Vaihto bensakutosessa ei ollut aivan piece of cake.
Kaikista pikkuharmeista huolimatta seuraava autoni on todennäköisesti C6 3.0 HDI Exlusive. Ja vaaleilla nahoilla...
Taisi mennä väärälle osastolle tämä juttu...