|
Kirjoittaja |
Viesti |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 15.02.2013 22:54 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
Lemon kirjoitti: Käytä tuota patongin hakua. Minä en kyllä koskaan löydä sen avulla mitään  en mäkän sen takia kysyinki 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 15.02.2013 23:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Onkos siinä vulgaarin jakopäässä jotain erityistä? Apulaitehihnat pyörineen edestä pois, koppa auki, merkinnät paikoilleen (jotkut lukitsevatkin), kiristin löysälle ja remmi pois. Eiköhän se jotenkin noin siinäkin mene. Tuon jälkeen vesipumppuhommat tarvittaessa ja sen jälkeen vaan käänteisessä järjestyksessä kasaan.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 15.02.2013 23:35 |
Viestit: 3655
|
Laakeri ohjeet on aina niin perusteellisen pikkutarkat: ota vanha risa pois ja asenna uusi tilalle 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 15.02.2013 23:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Lemon kirjoitti: Laakeri ohjeet on aina niin perusteellisen pikkutarkat: ota vanha risa pois ja asenna uusi tilalle  No mutta 8-tappisen XU:n remminvaihto... voiko kyseinen homma tuosta vaihtoehdosta enää helpottua?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 16.02.2013 10:25 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
laakeri kirjoitti: Lemon kirjoitti: Laakeri ohjeet on aina niin perusteellisen pikkutarkat: ota vanha risa pois ja asenna uusi tilalle  No mutta 8-tappisen XU:n remminvaihto... voiko kyseinen homma tuosta vaihtoehdosta enää helpottua? voihan se varsinki sellaselle joka ei oo sellasta hommaa ikinä tehny... mä oo nkeskittyny autois vaan tuoho viihdepuoleen ja korjaamiset jättäny toisten riesaks..nyt tarvii jo ruveta itekki harjotteleen et jää rahaa enemmän toho viihde puoleen 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 16.02.2013 10:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
TheMan82 kirjoitti: No ihan loogisesti etenemällä se tosiaan löytyy... Haynesistä voi vinkkejä varmaan katsella myös. Olenhan mie joskus TU-koneisesta zeksistä remmiä irrotellut ja kiinnitellyt... XU-koneista BX:ien ja Xantioiden keulilla vaan. Tuskin tuossa yhdistelmässä mitään ihmeellistä on. Oikean etupyörän ja sisälokarin poisto varmasti helpottaa suoritusta huomattavasti. Kampuran hihnapyörien pultti saattaa olla tiukassa, mutta kyllä se lähtee... jos ei muuten, niin terävä napautus vääntimeen. Älä hukkaa kiilaa, jos siellä on irtokiila. Ei kai siinä muuten mitään erikoista? Onkos tuo automaatti- vai käsisäätöisellä kiristimellä?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 16.02.2013 14:54 |
Viestit: 5124
|
laakeri kirjoitti: Onkos siinä vulgaarin jakopäässä jotain erityistä? Apulaitehihnat pyörineen edestä pois, koppa auki, merkinnät paikoilleen (jotkut lukitsevatkin), kiristin löysälle ja remmi pois. Eiköhän se jotenkin noin siinäkin mene. Tuon jälkeen vesipumppuhommat tarvittaessa ja sen jälkeen vaan käänteisessä järjestyksessä kasaan. Perusohjehan taitaa kosahtaa heti tuohon toiseen kohtaa "merkinnät paikoilleen" - ei taida osua, jos kerran jako on jo hypännyt... mutta sovitellen kun katsoo missäpäin merkit on ja eikös XU:ssa ?kaikissa? ole männät tasallaan puolivälissä kun kampiakseli on ajoitettu/lukittu tapeilla kohdilleen - eli ei pelkoa venttiilien osumisesta kun on edes sinnepäin (tulpanreiästä voi tarkistaa missäpäin männät seikkailee) Googleen voisi kokeilla laittaa haun: XU9 1905 XU petrol engine in-car repair procedures ja kokeilla mitä tulee tulokseksi.
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 19.02.2013 20:04 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
taisin ostaa aluvanteet tuoho kesäks..15"... kohtuulliset kumit päällä joilla ainaki kesän päästää..ei hinta päätä huimaa... 50€ https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 9396_o.jpgvanteet kokee vähä ehostusta mattamustan värin ja punasella vähä korostusta niskaan niin pitäs sopia kohtuu hyvin alle. autoo kävin putsailemas lumista ja istuskelin ratin takana ja fiilistelin  kovat olis ajohalut mut ei kaveri töiltään kerkiä et ruvettais laittamaan kuntoon :/ sitte itelle muistiin et alustasarja tuosta linkistä: http://www.stwtuning.de/gewindefahrwerk ... en/a-3672/tuo tulee todellaki tarpeeseen kesän aikana et saa keulan yhtä alas mitä perä tulee olemaan 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 21.02.2013 18:48 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
TheMan82 kirjoitti: taisin ostaa aluvanteet tuoho kesäks..15"... kohtuulliset kumit päällä joilla ainaki kesän päästää..ei hinta päätä huimaa... 50€ https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 9396_o.jpgvanteet kokee vähä ehostusta mattamustan värin ja punasella vähä korostusta niskaan niin pitäs sopia kohtuu hyvin alle. autoo kävin putsailemas lumista ja istuskelin ratin takana ja fiilistelin  kovat olis ajohalut mut ei kaveri töiltään kerkiä et ruvettais laittamaan kuntoon :/ sitte itelle muistiin et alustasarja tuosta linkistä: http://www.stwtuning.de/gewindefahrwerk ... en/a-3672/tuo tulee todellaki tarpeeseen kesän aikana et saa keulan yhtä alas mitä perä tulee olemaan  vituiks meni vanne kaupat..oli keskilätkät hukkunu ja nuo näyttää rumilta ilman... 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 21.02.2013 21:59 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
TheMan82 kirjoitti: vituiks meni vanne kaupat..oli keskilätkät hukkunu ja nuo näyttää rumilta ilman...  Eipä ne kovin kummoset ole niiden kanssakaan 
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 21.02.2013 23:20 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
Jeth kirjoitti: TheMan82 kirjoitti: vituiks meni vanne kaupat..oli keskilätkät hukkunu ja nuo näyttää rumilta ilman...  Eipä ne kovin kummoset ole niiden kanssakaan  no ei mut paremmat ku pölärit  hyvällä tuurilla nyt vloppuna alkaa tämäki edistymään kaveri tuos vähä ilmotteli et jos ei ny lunta rupee tulemaan niin päästäis halliin ja saatas tuo nosturilla ylös niin pääsee vähä paremmin tutkimaan ja ruuvaamaan  mistäs saikaan hyvän räjäytyskuvan tuosta motista et näkee mistä auki mitäki et saa hommat hoidettua? kumpikaan meistä ei oo autoon nimitätin jakopäänremppaa ikinä tehny eikä juuri muutenkaan tekniikka hommia autoihi niin meinaa vähä usko olla koetuksella et onnistutaanko vai ei  kumpa olis tuuria matkas ja se alkais toimimaan hihnan/nesteiten vaihdolla... 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 22.02.2013 17:39 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 22.02.2013 17:47 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jep. ja jopa beksien manuaalikin näyttää temput.
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 23.02.2013 16:45 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 23.02.2013 21:00 |
Viestit: 2821
|
Kunhan tutkailet asiaa, niin jos tarttet ehjää kantta niin tuosta pitäis löytyä sopivaa.
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 23.02.2013 21:53 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
Ralle kirjoitti: Kunhan tutkailet asiaa, niin jos tarttet ehjää kantta niin tuosta pitäis löytyä sopivaa. huomenna aamupäivästä selviää..aamulla 8-9 aikaan lähetään autoo hinaamaan hallille ja vaihdetaan jakohihna ja koitetaan jako saada takas kohille ja sitte sormet ristis väännän avaimesta ja toivon et lähtee käyntiin ilman ylimääräsiä ääniä..
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 23.02.2013 22:02 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kannattasko ladata akku etukäteen, niin ei tarvii täällä esittää kysymystä ,että pyörittäää........pyörittää.......jotenkin vaivaisesti ,eikä lähde käyntiin............. välillä tulee tuollaistakin mieleen ,kun lukee noita juttuja käynnistyksistä. jutut kulkee tyyliin. ei starttaa..........siis mitä ? ....... eikö startti pyöritä ,mutta ei käynnisty .......jne jne jne........ suunnilleen tuota tyyliä. ja alkaa kyllästyttää pikkuhiljaa toistaa jatkuvasti samoja perus-asioita.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 24.02.2013 01:57 |
Viestit: 2643 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Kun niitä "tummennettuja takavaloja" ihmettelit, niin kyllä tossa sun laittamassa kuvassa ne takavalot on just ne tummennetut, vilkun kohta kun ei nimittäin ole keltainen.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 24.02.2013 09:37 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
kokemjne kirjoitti: kannattasko ladata akku etukäteen, niin ei tarvii täällä esittää kysymystä ,että pyörittäää........pyörittää.......jotenkin vaivaisesti ,eikä lähde käyntiin............. välillä tulee tuollaistakin mieleen ,kun lukee noita juttuja käynnistyksistä. jutut kulkee tyyliin. ei starttaa..........siis mitä ? ....... eikö startti pyöritä ,mutta ei käynnisty .......jne jne jne........ suunnilleen tuota tyyliä. ja alkaa kyllästyttää pikkuhiljaa toistaa jatkuvasti samoja perus-asioita. joo akku on latingis ollu koko yön ja täyttä näyttäis 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 24.02.2013 09:39 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
Kaapelimies kirjoitti: Kun niitä "tummennettuja takavaloja" ihmettelit, niin kyllä tossa sun laittamassa kuvassa ne takavalot on just ne tummennetut, vilkun kohta kun ei nimittäin ole keltainen. ei oo mun farmariskaan keltaset vaan saman väriset eikä oo tummennettu samaten on auton mukana tuleet toiset mut ne näytti paljo kirkkaammilta eli noita on vähä ilmeisesti vaan sävytetty..siihe tulee muutos ne tummennetaan kunnolla kesäkäyttöö varte. tietysti vaan sen verran et varmana näkyy valotki läpitte...  ei ruveta turvallisuudella leikkimään..
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 24.02.2013 13:22 |
Viestit: 3655
|
Muista sit kuvata niitä eri työvaiheita...
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 24.02.2013 13:47 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
suojamuovit saatiin auki mut ala suojaa ei irtiasti saatu ku ei se sieltä mitenkään päin sopinu ulos mukamas..:/ koko hihna on silee..muutama hassu hammas löytyy ja vesipumppu ei käsin pyöri mihinkään suuntaan... muuta ei sit tänään ehtinykkään sille tekemään kuvia ei kerinny ottamaan  vinkkejä otetaan vastaan et mitenb ihmees sen alimman suojan sieltä saa ujutettua pihalle?
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 24.02.2013 16:11 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
TheMan82 kirjoitti: suojamuovit saatiin auki mut ala suojaa ei irtiasti saatu ku ei se sieltä mitenkään päin sopinu ulos mukamas..:/ koko hihna on silee..muutama hassu hammas löytyy ja vesipumppu ei käsin pyöri mihinkään suuntaan... muuta ei sit tänään ehtinykkään sille tekemään kuvia ei kerinny ottamaan  vinkkejä otetaan vastaan et mitenb ihmees sen alimman suojan sieltä saa ujutettua pihalle? Oliko tuossa niin että joutuu irrottamaan alapuolen hihnapyörän jotta saa alapuolisen muovisuojan veks.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Citroen ZX Volcane 1.9i rojekti&hifistys Lähetetty: 24.02.2013 16:38 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kyllä joutuu , lisäksi löytyy vielä pari laippakantaista 11mm avaimelle käypästä m7 lyhkästä pulttia.ja eihän sitä reimmiäkään saa pois ,paitsi katkaisemalla. uudesta asennuksesta puhumattakaan. siivapyörät pois. kiinnostaisi tietää mikä jumitti vesipumpun. harvemmin laakerit. oliskohan jotain tavaraa päässy pumpun siiven ja pesän väliin. niitä pumppuja uusittaessa kannattaa vertailla pumpunsiiven ja laipan välistä etäisyyttä tai ainakin mitata. parempi ois kun menee vanhan pumpun kanssa puotiin ja siellä mittailee. semmostakin on sattunu ,ettei uusi suostu pyörimään kun siipi pohjaa.
|
|
|
|
 |
|
|