Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Joko Diraville seuraaja
ViestiLähetetty: 21.02.2013 22:53 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Jokohan Diraville on tullut vakavasti otettava seuraaja:http://auto.fi.msn.com/uutiset/volvolta-uusi-ohjausj%C3%A4rjestelm%C3%A4-kuorma-autoihin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Joko Diraville seuraaja
ViestiLähetetty: 23.02.2013 00:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Tämä keksintö otetaan luultavasti varsin hyvin vastaan ainakin suomalaisessa autolehdistössä, toivottavasti eivät sentään nerokkaaksi luonnehdi. Tosin nythän sen on keksinyt epäjumalan (en ole uskossa) asemaan tässä maassa kohotettu Volle, joten eiköhän tuokin todeta hyväksi ideaksi, että kuljettajan ei tarvitse koko ajan ohjastaa autoa...

Muistelen tähän vielä sen verran, että Turengin Kestovoiman myyjä sen 80-luvun lopulla laittoi pistämättömästi; "Citroënissa ratti on kulkusuunnan muuttamista varten."



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Joko Diraville seuraaja
ViestiLähetetty: 23.02.2013 11:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Onkos väellä kokemusta baijerilaisten "aktiivisesta" ohjauksesta? Ideanahan se ainakin kuulostaa ihan toimivalta. Ei tietenkään mikään Diravin korvaaja ole, voimaakin kun välittyy väärään suuntaan.

Tulinpa juuri sopivasti eilen töistä kotiin ajellessa kokeilleeksi Xantian suoraan kulkemista, kun vastikään käytin siitä kulmat säädettävinä. Työt sattuivat olemaan tällä kertaa tuossa naapurikaupungin puolella ja sieltä kotiin ajellessa on parikin sopivaa suoranpätkää kokeiluun. Valitsin kokeiluun tämän suoranpätkän, joka lienee reilun viiden kilometrin mittainen. Suoran alussa laskin kädet irti ratista ja näkyi Xantia olevan vielä suoran lopussa omalla kaistalla, joten kai se riittävän kelvollisesti suuntansa pitää perinteiseksi ohjaukseksi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Joko Diraville seuraaja
ViestiLähetetty: 25.02.2013 00:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Suoraan menolla ei ole käytännössä mitään tekemistä Diravin kanssa. Ei CX tai XM sen suoraampaa kulje kuin muutkaan autot. Diravin etu on se että se toimii ajatustakin paremmin ohjattaessa. Lihastyöskentely vähenee noin 45% ratin veivaamisessa ja kaupunkiajossa yli 50%.
Palautesefektin toimivuus ajoa helpottavana on ihan mieletön etu mutta siihen pitää tottua. Olen kuullut paljon ikävääkin sanomista diravista mutta kun sillä on ajanut pari kk vähintään niin sen jälkeen ei parempaa tule vastaan.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Joko Diraville seuraaja
ViestiLähetetty: 25.02.2013 00:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Cikatti kirjoitti:
Suoraan menolla ei ole käytännössä mitään tekemistä Diravin kanssa.
Eikö diravin kanssa kuitenkin kuljettaja määrää pyörien asennon, eikä tien pinta?



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron