|
Kirjoittaja |
Viesti |
Oldis
|
Viestin otsikko: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 02.02.2013 13:57 |
|
Nii auto 207 Söpö, 1.6 16 ventiiliä ja 80 KW vm 2006 ajettu 52tuhatta. ja kytkin vetelee viimesiää, painelaakeri hajalla, paukuttaa ja ulisee. kytkinpoljin tärisee, Onko kukaan ottanut kyseisestä autosta vaihdelaatikkoa pois? Onko isokin homma, noasturia ei ole kytössä muta hyvät tunkit löytyy. Minusta samanlainen konehuone on myös citikan C3 mallissa, siis ennen faceliftia.
Auttakka tiedoilla joilla sellaista on.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 03.02.2013 15:25 |
|
Sama konehan löyty myös alkupään C4,sta, eikö niihinkään ole kukaan kytkintä vaihtanut?
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 10.03.2013 17:22 |
|
Kykin kesti tänneasti, nyt se hajosi, uusipaketti on tilattu sitroselta, toivottavasti saan sen heti alkuviikosta, mielenkiinolla odotan mitä kaikkea sieltä on hajonnut.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 10.03.2013 17:40 |
|
Oldis kirjoitti: Kykin kesti tänneasti, nyt se hajosi, uusipaketti on tilattu sitroselta, toivottavasti saan sen heti alkuviikosta, mielenkiinolla odotan mitä kaikkea sieltä on hajonnut. Jos kerran hajoamiseen asti ajoit, niin tilasithan uuden liukuholkinkin?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 15:01 |
|
Tilasin toki, edellsestä siis C5,sta hajosi samallalailla, sillä erolla vaan ,että citikka sammui, kun kampikaselin asentotunnistin hajos, nyt ei se hajonnut. Olen kuullut, että aika yleitä uudemissa psa.n autoissa on toi painelaakerin hajoaminen, ei kestä kiinalaiset laakerit ei.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 15:52 |
|
 tarkotat kai berlusconin tuotantoa. ei taida vielä kiinalaiset osallistua euroopan tuotantoon aktiivisesti. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 16:46 |
|
kokemjne kirjoitti: ei taida vielä kiinalaiset osallistua euroopan tuotantoon aktiivisesti.  Bosch Germany Made in China näkyi lukevan yhdessä varaosalaatikossa vastikään... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 17:20 |
|
no ....nii vissiin sitten . meinaakohan Bosch pilata loputkin jo kyseenalaistetusta laatumaineestaan.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 21:20 |
|
Jospa huomenna osat tulis niin katson kyllä mitä paketeissä lukee, jos paunelaakerissa on made in china, niin taidanpa ryhtyä metsästämään muualla tehtyä, on sen verta iso homma toi lattikon poisotto, tai ei ehkä se vaan tilan tekeminen, että saa kierettya pultit auki, onneksi minulla on poika joka on koulut käynyt ja kokemusta hankkinut isona apuna. Mutta nyt viisastuneena seuraava auton on automaatti.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 22:41 |
|
"Mutta nyt viisastuneena seuraava auton on automaatti." Eli kunnolla murheita Jännä, olin lukevinani että 52 tkm ajetusta laukes painelaakeri. Ällistyttävää...
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 22:43 |
|
Cikatti kirjoitti: "Mutta nyt viisastuneena seuraava auton on automaatti." Eli kunnolla murheita Jännä, olin lukevinani että 52 tkm ajetusta laukes painelaakeri. Ällistyttävää... juurikin näin. Automaatti ostetaan automaatin takia,en lähtisi välttämään kytkinongelmia korvaamalla manuaalin automaatilla 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 23:01 |
|
Juuh, kyllä tomaattiaski on munkin valinta nykyään. On niin köyhää ajella risuaskilla jossa on sekoituskeppi. Autoa ajaessa EI kuulu tehä ylimääräisiä liikkeitä. Noin 10 v sitten olin täysin eri mieltä tästäkin mutta onneksi elämä kouluttaa 
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 11.03.2013 23:51 |
|
Cikatti kirjoitti: Autoa ajaessa EI kuulu tehä ylimääräisiä liikkeitä. Noin 10 v sitten olin täysin eri mieltä tästäkin mutta onneksi elämä kouluttaa  Ei ehkä vielä 10 v, mutta 20 v kuluttua olet sitten sitä mieltä, ettei kuulu tehdä muutenkaan ylimääräisiä liikkeitä 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 12.03.2013 01:07 |
|
Les Äksentiköö on nyt lievästi väärässä, teen nimittäin liikkeitä ihan helvetistä ilman kulkuneuvoa, ravaan, juoksen, sauvakävelen, vesijuoksen ja nostan älyttömiä määriä rautaa salilla... tätä tulee jatkaa mahd pitkään ja vuosikymmeniä. Autoillessa kaikki sählääminen pitää olla superminimoitua.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 12.03.2013 10:21 |
|
Minulla pojalla on automaattilaatikko autossan, ajettu reilut 250 tuhatta, ja hyvin toimii, tehoakin on reilut 180 kw, kyllä minä uskon automaattilaatikon kestävän, kunhan se on joku toinen merkki kuin ZF joka oli minulla XM.ssä, tosin toimihan sekin vaikka metallia irtos aika paljon sisuksista. Juu 53 tuhatta aika tasan oli kun matkanteko tyssäs, meteli oli sitä luokaa, että hyvä kun pösön taliin sain, tänään saadaan laatikko irti, sitten vaan kun tulis ne uudet osat.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 12.03.2013 18:51 |
|
Nyt ei ymmärrä. ZF on varsin hyvässä maineessa.Tokihan laatikon kuin laatikon saa rikki,myös Aisinin. Tai voihan aina hommata AL4.lla olevan kulkineen jos kokee että ZF on kuraa 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 12.03.2013 19:01 |
|
Toki automaatilaatikon saa rikki, kerran yks kaveri tempas datsunista 60 vauhdissa automaatin pakille, hajoshan se. Saabikin vaihoi automaatit aisininiin.
Tänään tuli Pösöön uudet kykinkilkeet, vaan enätti matkahuoto mennä kinni , haen sitten aamulla.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 12.03.2013 20:18 |
|
black_van kirjoitti: Tokihan laatikon kuin laatikon saa rikki,myös Aisinin. Käsittääkseni tietynmallisissa Volvoissa Aisinia vaihdetaan melko säännöllisesti. Tiedä sitten, mikä sen niissä rikkoo.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 13.03.2013 10:43 |
|
Juu olen kuuulut Vovoista samaa, etenkin V70 malleissa, aika monessa mitä on myynissä olllut automaatti takkuaa, kysessä ssis asinin laatikko. Jaaha, tänään ois takoitus saada kytkin vaihdettua, ja Pösö takasin liikenteeteseen. laatikko enää muutamalla pultilla kiinni.
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kysytään sitten täältä Lähetetty: 16.03.2013 14:08 |
|
Kytkin remppa Pösöön tehty, painelaakeri oli lähes muuttunut atomeiksi, kytkin haarukka oli toiminut laakerina, pauke oli aika kova. Sitroselta tilasin uuden kytkimen ja ohjaiholkin, sekin oli lyhentynyt puoleen. Siis painelaakeri oli hirttanyt kiinni, itse levy ja asetelma olivat vielä kunnossa, mutta kun auki oli niin vaidettiin nekin. Onko kellään Citikan omistajalla hajonnut samallalailla? Meidän edellinen oli C5 2.0 farkku vm 02 ja siinä hajos just samalla tavalla, mutta ajettu silloin 205 tuhatta. Pösöönvaihto onnistui omakotilaon autotalissa, ja ihan tunkkeja ja pukkeja käytetiin.
|
|
|
|
 |
|
|