svc kirjoitti:
On saattanut kuskia hieman hatuttaa. Puhumattakaan vakuutusyhtiöstä.
Ei kai tuollaisen fiatin huompien mallisarjojen edustajan tipahtaminen ihan mahdottomasti harmita? Jos joku parempi kulkine olisi tipahtanut, niin sehän olisi voinut jo harmittaa enemmän...
svc kirjoitti:
Paras tapa on kiinnittää auto pyöristään. Korin hinaussilmukat ovat huonoin tapa, sillä joustoliikkeet rasittavat kiinnityksiä. Poikkeuksena tietysti ala-asentoon laskettu hydesitikka.
Yksittäisiä kulkineita satunnaisesti kuljettaessa vaan tulee harvoin vastaan kärryjä/lavoja, joissa on sidontapisteet siten, että saa pyöristä kunnolla sidottua. Kyllä se rättärikin kärryssä pysyi rungosta sidottuna, vaikka siitäkin huolimatta kallisteli kuulemma mutkissa melko yhtä huimasti kuin normaalissa ajossakin. Ilmeisesti ihan hyvä, ettei kärryä kovin paljoa autosta katsellessa näkynyt.
Traktori on muuten autoa helpompi sitoa... ei ole turhia joustoja häiritsemässä ja tukevia kiinntyspisteitä löytyy, yksi liina vaan joka nurkasta ja hyvin pysyi kyydissä.