Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kykimen kesto
ViestiLähetetty: 26.03.2013 01:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Kytkimen kesto ei tosiaankaan ole automerkistä kiinni. Sen saa hajalle pienelläkin virheellä."

Jep, olen vaihtanut kytkimen 1.3 Corollaan (DX -85) jonka mittarissa oli 90 000 km. Auto oli siis Tojotaksi uusi mutta kuljettaja oli hidas 75-vuotias mies joka osti tämän uutena kaupasta. Jokainen paikaltaan lähtö oli 100 m luistatusta.

Normaalisti tuollaisen vehkeen kytkin ketää yli 300 000 km.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kykimen kesto
ViestiLähetetty: 26.03.2013 01:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Hessu kirjoitti:
Enimmäkseen olen kuitenkin pyrkinyt tästä piilevästä riskistä eroon sillä konstilla, että valitaan autoja, joissa ei ole kytkintä ollenkaan :) On tosin ote lepsuuntunut tässä suhteessa pahasti viime aikoina. (pitää mainita että allekirjoituksesta huolimatta tällä hetkellä on tallissa kolme autoa joista löytyy momentinmuunnin)
Kuitenkin perinteisissä automaattivaihteistoissa on vähintään yksi monilevykytkin, nykyään useimmissa montakin. :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kykimen kesto
ViestiLähetetty: 26.03.2013 10:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Les Excentriques kirjoitti:
Hessu kirjoitti:
Enimmäkseen olen kuitenkin pyrkinyt tästä piilevästä riskistä eroon sillä konstilla, että valitaan autoja, joissa ei ole kytkintä ollenkaan :) On tosin ote lepsuuntunut tässä suhteessa pahasti viime aikoina. (pitää mainita että allekirjoituksesta huolimatta tällä hetkellä on tallissa kolme autoa joista löytyy momentinmuunnin)
Kuitenkin perinteisissä automaattivaihteistoissa on vähintään yksi monilevykytkin, nykyään useimmissa montakin. :lol:

Onneksi automaatin kytkinlevyjä kayttää neste- tai sähköäly, eikä mikään puupää, kutein joissakin manuaaliloota-autoissa :lol:
:oops:



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kykimen kesto
ViestiLähetetty: 31.03.2013 20:48 

Viestit: 348
Paikkakunta: Nakkila
Aamukykin kesto n.5min :shock:



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kykimen kesto
ViestiLähetetty: 31.03.2013 21:26 

Viestit: 2699
Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kykimen kesto
ViestiLähetetty: 31.03.2013 22:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
oon yli vuoden siirtäny kykinremonttia beksiin.....jelppaa kummasti ,kun ruiskii ketjurasvaa paineasetelman lankasaranalle ja painelaakerille. kevenee kummasti. kun ei lipsu ja irrottaa kuten pitääkin ,niin ootellaan oireta joka pakottaa lopulta sijoittamaan motonetissä 80 euroo EI valeoon ,vaan kunnolliseen pakettiin ja valiten painelaakerin erikseen. en huoli sitä lieriöö tärvelemään asetelman liuskojen kärkiä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kykimen kesto
ViestiLähetetty: 01.04.2013 00:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Eikös se ole niin, että kytkimen voi polttaa minuutissa, tai sitten se voi kestää puoli miljoonaa.

Tähän taas tositarina vähän asian vierestä.(joita jotkut halveksivat syvästi)
Olimme joskus 90-luvun taitteessa vaimon sukulaisen merkkipäivillä. BX:ni oli vielä uudehko. Paikka oli kesämökki jyrkähkössä rantamaastossa. Lankomies siirsi Volvoaan ylämäkeen peruuttaen, kun kytkin mahtavan savupilven kera kärähti. Työntäen saimme auton sivuun (ja myöhemmin levyn jäähdyttyä sillä vielä pääsi mökiltä kotiin). Vaimon serkku Eero saapui puolta tuntia myöhemmin omalla volvöllaan. Hetken päästä puhe siirtyi autoihin ja asiantuntevasti Eero heti kommentoi, että noissa sitikoissa kun jousitukset pamahtaa, niin se se vasta kallista on. Pääsin heti pokkana kuittaamaan, että ei mulla ole jousitusten kanssa ollut mitään ongelmaa, mutta eiks noissa volvoissa aina pamahda toi kytkin... Kaikkien miesten silmistä näki, että hymy oli herkässä, vaikka pokka hyvin pitikin.
Vuosia myöhemmin C 5 tultua markkinoille Eerokin kääntyi Citroen-seurakuntaan, ties vaikka lukisi tämän. (Nimi on keksitty, muu on tapahtunut)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: