Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: etukammiodieselin hyvinvointi
ViestiLähetetty: 01.04.2013 19:54 

Viestit: 352
Kävinpä pääsiäisenä lapissa TD1CX:llä ja jouduin käynnistämään pari kertaa aika kylmissä olosuhteissa. Moottori käynnistyi aika mukavasti, kun piti akun latingissa. Kylmän moottorin kalkatusta kuunnellessani ja pakokaasun aromia haistellessani tulin mieleen ilmiö "etukammion putoaminen" ja netistä löytyi oheinen kuva.
CXTD kannet alkaa olemaan kortilla, joten luonnollisesti herää huoli tämän "luonnonvaran" riittävyydestä. Jos on vähänkään diisselimiehen vikaa, niin nyt sais kommentoida.

Minkätasoiset murtumat ovat vielä käytön puolesta OK??
Miten murtumien kehittymistä voisi estää?
Pystyykö etukammion vaihtamaan??

Kaikki diiseliCX:n moottoriin liittyvät tarinat kiinnostaa, joten tähän olisi nyt hyvä mahdollisuus kehitellä ketjua.

s.v.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Kansi hapokkaassa kunnossa
NHOffroadTeam-Kansi halki.jpg
NHOffroadTeam-Kansi halki.jpg [ 112.33 KiB | Katsottu 3855 kertaa ]

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: etukammiodieselin hyvinvointi
ViestiLähetetty: 01.04.2013 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Etukammioissa tapaa aina olemaan noita hiusmurtumia. Kuvan kannessa on kyllä myöskin kannessa halkeama. Kyllä etukammiot voi vaihtaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: etukammiodieselin hyvinvointi
ViestiLähetetty: 02.04.2013 07:38 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Valurautakansia voi hitsailla jos ei halkeama ole liian paha.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: etukammiodieselin hyvinvointi
ViestiLähetetty: 02.04.2013 08:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
CX:n alumiinikansia voi toki kanssa kokeilla hitsata, mutta kestävyydestä ei takeita...

eli käytetään niitä moottoreita oikein, ja annetaan lämmön tasaantua "kovan" ajon jälkeen.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: etukammiodieselin hyvinvointi
ViestiLähetetty: 02.04.2013 09:59 

Viestit: 352
Olen kuullut, että käynnistämisessä pitäisi välttää "sahuuttamista" huonoilla hehkuilla. Lieneeköhän tässä perää??

Toinen urbaani legenda on alapään laakeroinnin heikkous enempi ajetuissa, liuskojen liikkuminen jne. Onko näyttöä???



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: etukammiodieselin hyvinvointi
ViestiLähetetty: 02.04.2013 11:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
sitikan vanki kirjoitti:
Olen kuullut, että käynnistämisessä pitäisi välttää "sahuuttamista" huonoilla hehkuilla. Lieneeköhän tässä perää??
Samaa on kovasti tullut kuultua. Ihan turhathan ne hehkut olisivat esimerkiksi BX:n vaparidieselissä, jos ei tuommoiseen tarvisi, kun tuntuu lähtevän kylmässäkin kevyesti käyntiin hehkuttamatta... -nimim. Yhtenä vuonna Morvassa istuin tottuneesti lähtöaamuna BX vanin ohjaksiin ja käänsin avaimesta käyntiin. Vasta siinä vaiheessa, kun startti pyöräytti hieman ja kone kolahteli käymään muistin, että kyseessähän oli Kaapelimiehen vaparidieseliautomaattivani, eikä miun oma bensavani. :oops:



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: