Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 04.04.2013 12:53 

Viestit: 104
Pulmana on mihin menee Tuosta lisäilmaluistista lähtevä johto elikkä suuttimien alla oleva mihin tulee kaksi jäähdytysletkua ja kaksi ilmaletkua menee ruiskuun.En löytänyt tuolta tony jackson/Dseries sivuilta sähkökaaviota siihen vaikka muuta hyödyllistä siellä onkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 00:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Ei kai siinä lisäilmaluistissa mitään johtoja ole? Jäähdytysveden lämpö sulkee luistin.
Olisko koneesi varustettu EGR venttiilillä? Sillä pitäisi olla joku oma ecu-boxi mihin
piuhat menee.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 08:42 

Viestit: 104
Mikähän laite tuo sitten on? Päästä lähtee yksi punainen johto pituus noin 20 cm Ongelma on kun joku edellinen omistaja on katkonut pari johtoa.Kaikki boksiin menevät johdot on kiinni suuttimien johdot on uudet .Auto alkaa muuten olemaan ajokunnossa mutta tyhjäkäynti noin 2000 kierrosta, voi johtia jostain muustaki, mutta jostain täytyy aloittaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 11:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ettei olisi ruiskun jäähdytysnesteen lämpöanturi? Imuilman lämpöanturi muistaakseni on ilmansuodattimen kotelossa..?

Lisäilmaluistille ei mene D-Jetissä sähköä, toki voi olla mahdollista että joku aiempi seppä olisi laittanut L-Jetistä peräisin olevan osan, jossa on myös sähkötoiminta. Kotosalla olevista papereista ei löytynyt erikseen DS23:n ruiskun kuvia, saattaahan tuossa jotain eroa olla DS21:n kanssa? Myöskään SM:n D-Jetti ei sähkölämmitteistä lisäilmaluistia tunne, jossa on ymmärtääkseni samat vermeet kuin DS23:ssa...

Kuva kohteesta kyllä helpottaisi valistunutta arvailua. 8-)



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 13:00 

Viestit: 104
Kiitos vastauksista.Yritän tämän varaosakirjan kautta selittää mistä osasta on kyse,englanninkielinen nimi on additional air control for slow running,jonka päässä on thermo-contact mistä lähtee yksi johto mutta mihin?Kiitos jos tiedätte


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 13:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Eikös siinä palikassa ole mittaristolle joko mittarin tai ylikuumenemisvalon anturi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Olisko tästä kaaviosta jotain iloa - vai onko jo tuttu?

Lisääkin löytyy, lähde on RTa Citroën "DS 23" vuodelta 1987


Liitteet:
Tiedoston kommentti: DS23IE ruiskusähvöt
ds23ie.jpg
ds23ie.jpg [ 92.88 KiB | Katsottu 7261 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 14:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Kuva putkispaghetista ja edellisen viestin sähkökuvan kuvatekstit, lisäilmaventtiilin irroitus- ja kiinnitysohjeissa käsketään irrottaa ja kiinnittää lämpökytkimen (thermocontact) johto, semmoinen se kai on osa 7 sähkökaaviossa ja 24 toisessa kuvassa, johdot on siinä kuvan mukaan sininen ja harmaa...


Liitteet:
ds23ie3.jpg
ds23ie3.jpg [ 61.64 KiB | Katsottu 7244 kertaa ]
ds23ie2.jpg
ds23ie2.jpg [ 20.34 KiB | Katsottu 7244 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 16:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
RTa -kirjan selostusta tulkkaamalla tuo kytkin vaikuttaisi lisäpolttoainesuuttimeen, jos nesteen lämpö on yli 25 astetta ei lisäbensaa startatessa suihkita. Lisäilmaventtiili toimii oman mekaanisen termostaattinsa voimalla, 70 asteessa on jo kokonaan kiinni. 25 asteen kytkimessä on vielä joku katkosysteemi (temporisé) joka estää koneen kastumisen pitkään startattaessa. DS23-miehet varmaan osaa kertoa tarkemmin, tämä on vain kirjatietoa.

Laitetaan vielä yksi kuva näytille vaikka se sotii edellistä teoriaa vastaan, siinä on kuvattu erikseen thermo_contact temporisé osa 14 vaikka osan 13 päässä on ilmiselvästi anturinnäköisen osa. Ota näistä nyt selvää. Ja olispa ensin se DS23IE...


Liitteet:
ds23ie4.jpg
ds23ie4.jpg [ 75.24 KiB | Katsottu 7224 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 17:41 

Viestit: 104
KIITOS avustanne Mutta tuo ei ole Numerolla 7 oleva tunnistin se on ok vaihdettu tuosta isosta liittimestä saakka uusi tohtosarja ja se on ok siittä lähtee vain yksi johto mutta mihin? väri on punainen (voi olla vaihdettukkin) kuvassa näyttäisi lähtevän ylös imusarjan alle. Vuosimalli on -73 luulisi 21IE olevan samanlainen Mutta eipä satu naapurissa olemaan niin vois vertailla .Tämä homma menee taas pitemmän kaavan mukaan.Siitä huolimatta hyvää viikonloppua kaikille!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 19:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Osanumero 24 on se auton omaan järjestelmään liittyvä ylikuumenemisvalo tai lämpömittari.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 05.04.2013 22:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Se yksijohtoinen anturi on kylmäkäynnistyssuuttimen maadoittava lämpökytkin,
joka estää "ryypyn" lämpimälle koneelle. Sulla on ilmeisesti tällä hetkellä kyseinen
suutin maadoitettu suoraan ja se ruiskii bensaa aina bensapumpun käydessä.
Siksi tyhjäkäynti on niin korkea. Voit kokeilla nyppäämällä suuttimen liitin auki
koneen käydessä, putoaako kierrokset. Jos putoaa, niin maadoituksen siirto
tähän punaiseen piuhaan.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS 23 IE Sähköjohdot
ViestiLähetetty: 09.04.2013 18:41 

Viestit: 104
No niin johdolle löytyi oikea paikka ,lämpömittari siis oli vain molemmat johdot koiras puoleisia ja eri värisiä.Tyhjäkäyntikin kohdillaan kun toisen ilmaletkun laittoi kiinni.Vielä olisi yksi johto ilman osoitetta vesipumpun viedessä oleva anturi mistä lähtee yksi johto samoin kun mittaristolle tulevasta johtosarjasta yksi vihreä johto ilman ,voisiko olla lämpötilan varoitusvalo se kun ei toimi kun virran laittaa päälle kokeiltu yhdistää nuo kaksi vapaana olevaa johtoa ei pala sittenkään,lamppu kyllä ehjä .Kiitokset kaikille avusta on taas pari ongelmaa vähemmän.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: