Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 05.04.2013 12:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
On useampaankin kertaan ihmetelty polttimoiden valotehoa, varsinkin erilaisten uudempien tekniikoiden eroa vanhempiin, joten keräsin Osramin sivuilta ilmoitettuja valotehoja yleisimmille polttimotyypeille.

NIGHT BREAKER PLUS 64150NBP (H1)
Nominal wattage 55 W, Nominal voltage 12 V, Light technical data Color temperature 3500 K
Luminous flux 1550 lm
Lifespan Lifespan B3 150 h, Lifespan Tc 300 h
Additional product data Base (standard designation) P14.5s
Certificates & standards ECE category H1

NIGHT BREAKER PLUS 64151NBP (H3)
Nominal wattage 55 W, Nominal voltage 12 V, Light technical data Color temperature 3500 K
Luminous flux 1450 lm
Lifespan B3 150 h, Lifespan Tc 300 h
Additional product data Base (standard designation) PK22s
Certificates & standards ECE category H3

NIGHT BREAKER PLUS 64193NBP (H4)
Nominal wattage 60/55 W, Nominal voltage 12 V, Light technical data Color temperature 3600 K
Luminous flux 1650 / 1000 lm
Lifespan B3 80 / 260 h , Lifespan Tc 160 / 400 h
Additional product data Base (standard designation) P43t
Certificates & standards ECE category H4

Lamps with metal bases for cars 3796 (BA9s, 2W.)
Nominal wattage 2 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 12.5 lm
Lifespan B3 300 h, Lifespan Tc 750 h
Additional product data Base (standard designation) BA9s

Lamps with metal bases for cars 5007-02B (R5W, 5W.)
Nominal wattage 5 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 50 lm
Lifespan Lifespan B3 350 h, Lifespan Tc 800 h
Additional product data Base (standard designation) BA15s
Certificates & standards ECE category R5W

Lamps with metal bases for cars 5008 (R10W, 10W.)
Nominal wattage 10 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 125 lm
Lifespan B3 350 h, Lifespan Tc 800 h
Additional product data Base (standard designation) BA15s
Certificates & standards ECE category R10W

Lamps with metal bases for cars 7506 (P21W )

Nominal wattage 21 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 460 lm
Lifespan B3 250 h, Lifespan Tc 500 h
Additional product data Base (standard designation) BA15s
Certificates & standards ECE category P21W

Lamps with metal bases for cars 7528 (P21/5W )
Power input 25 / 6 W, Nominal wattage 21 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 440 / 35 lm
Lifespan B3 180 / 1250 h , Lifespan Tc 290 / 4000 h
Additional product data Base (standard designation) BAY15d
Certificates & standards ECE category P21/5W

Lamps with glass wedge bases for cars 2721 (T5, 1,2W.)

Nominal wattage 1.2 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 7.5 lm
Lifespan B3 500 h, Lifespan Tc 2000 h
Additional product data Base (standard designation) W2x4.6d

Lamps with glass wedge bases for cars 2820 (T10, 2W)

Nominal wattage 2 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 13.5 lm
Lifespan B3 600 h, Lifespan Tc 4000 h
Base (standard designation) W2.1x9.5d

Lamps with glass wedge bases for cars 2825 (W5W)

Nominal wattage 5 W, Nominal voltage 12 V
Luminous flux 50 lm
Lifespan B3 350 h, Lifespan Tc 1000 h
Additional product data Base (standard designation) W2.1x9.5d
Certificates & standards ECE category W5W



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 05.04.2013 14:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
cxtb2 kirjoitti:
On useampaankin kertaan ihmetelty polttimoiden valotehoa, varsinkin erilaisten uudempien tekniikoiden eroa vanhempiin, joten keräsin Osramin sivuilta ilmoitettuja valotehoja yleisimmille polttimotyypeille.

NIGHT BREAKER PLUS 64150NBP (H1)
Nominal wattage 55 W, Nominal voltage 12 V, Light technical data Color temperature 3500 K
Luminous flux 1550 lm
Lifespan Lifespan B3 150 h, Lifespan Tc 300 h
Additional product data Base (standard designation) P14.5s
Certificates & standards ECE category H1
Ja mielenkiintoisesti voi varmistua tuolta siitä, mitä silmä väitti:
SILVERSTAR 2.0 64150SV2 (H1)
Nominal wattage 55 W, Nominal voltage 12 V, Light technical data Color temperature 3400 K
Luminous flux 1550 lm
Ja ihmetellä tuota, mikä ei tunnu pitävän paikkaansa:
LifespanLifespan B3 250 h, Lifespan Tc 450 h

Vai onko tuo 2.0 aivan uusi? Päätin nimittäin hommata syksyllä Xantian lähivaloihin Silverstarien tilalle Night Breakerit. Yllätyin hieman, kun valoa ei miun mielestä tuntunut olevan juuri enempää, mutta ovathan ne paljon pidempi-ikäisiä kuitenkin kuin Silverstarit.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 05.04.2013 14:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
Osram on kyllä päivittänyt polttimoitaan kestävämpiin, samoin muutamavuosi sitten philipsin nightvisionissa oli erä huonosti kestäviä, ja tuntuu, että kestävämpi polttimo hehkuu viileämpänä ja antaa vähemmän valoa, olihan noille kestolle ja valoteholle annettu toleranssitkin, minkä sisällä valotehoa "saa" heitellä, yleisesti saaattaa olla 15%.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 05.04.2013 16:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Tavanomaista Longlife-polttimoa voi pitää valoteholtaan miinus 30% versiona kun käytetään samaa asteikkoa kuin noissa plussaversioissa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 06.04.2013 09:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
itseäni kiinnosti tuo "normi"polttimoiden valoteho, kun totesin, että XM:n peruutusvaloilla ei kertakaikkiaan näe mitään, vaikka siellä on P21W, eli josta pitäisi periaatteessa lähteä senverran valoa, että parimetriä auton taakse näkisi, varsinkin kun niitä on 2kpl siellä.

tuollehan luvataan 450lm, joten hankin kokeiluun 9W. LED polttimon joka on toteutettu yhdellä LED-elementillä, ja linssillä suunnataan kaikkimahdollinen valo sopivaksi valokeilaksi, valotehoksi luvataan 800lm.
ja kyllähän tällä LED-versiolla jo näkeekin paremmin, hehkupolttimolla kun piti peräyttää lähinnä jarruvalojen punaisessa loisteessa, nyt näkee jo eriväriset kohteettekin takana, ja kauempaakin kuin 2m. päässä. ja peruutusvalojen aktivoitumisenn erottaa päivänvalossakin.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 06.04.2013 10:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
XMn pakkivalossa vika onkin siinä valaisimessa, jo se lasin "punainen häivytys" rastereineen vie tehoa, ja heijastinkin on jotain ihan muuta kuin hyvä. Taisi olla se kuuluisa sokea pärekorin tekijä suunnittelemassa XM valot :oops:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 06.04.2013 12:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Onko kenelläkään kokemuksia motonetin myymästä valonvahvistin-sarjasta, joka kai hakkuritekniikan avulla nostaa valoille menevän jännitteen lähelle 15 V. Auton oma valosyöttö jää vain ohjausjännitteeksi, valojen sähkösyöttö tehoboxille otetaan suoraan akusta, toki syöttöjohdossa olevan sulakkeen läpi. Valoteho kasvanee lähes 40-100% :roll: , mutta mainos lupaa myös polttimoille pidempää ikää :roll: . Voiko pitää paikkaansa? :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: (Auto)polttimoiden valoteho
ViestiLähetetty: 06.04.2013 16:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
XM-Hannu kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemuksia motonetin myymästä valonvahvistin-sarjasta, joka kai hakkuritekniikan avulla nostaa valoille menevän jännitteen lähelle 15 V. Auton oma valosyöttö jää vain ohjausjännitteeksi, valojen sähkösyöttö tehoboxille otetaan suoraan akusta, toki syöttöjohdossa olevan sulakkeen läpi. Valoteho kasvanee lähes 40-100% :roll: , mutta mainos lupaa myös polttimoille pidempää ikää :roll: . Voiko pitää paikkaansa? :?:
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=12322&sid=89280a7496cd174a699af975991f2636



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: