|
Kirjoittaja |
Viesti |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 07.04.2013 10:27 |
Viestit: 369
|
Tuskaa tämä on kyllä kieltämättä ollut tämän vehkeen kanssa. Kiinanlexia on jo hankkinut hintansa monin verroin takaisin. Oireena kahdessa suuttimessa reippaasti ohivuotoa, todettu kuppitestillä. Yksi suutin halusi sitten aivokuolla, eli hajosi sähköisesti. Lueskelin jostakin että pietzoja? ei voisi kunnostaa, varsinkin kun näissä on vielä tuo koodinpätkä mikä pitää koodata autoon sisälle, että suuttimen ohjaus toimii. Onko kunnostettu osa sitten tuota koodia vastaava? Vanhemman suuttimen kanssa tuo huolto olisi tullut kysymykseen, nyt jää liikaa kysymysmerkkejä. Nuihin suuttimien hintoihin pitää sitten vielä lisätä tiivisteet, ne ei jostain kumman syystä sisälly hintaan. Vanhojen käyttö omalla vastuulla. Nyt ajettu 300 km johtoliittimen kiristämisien jälkeen, tuntuisi taas toimivan. Tiedä sitten miten pitkään  Viikesi pääsin lähes 400km ja vikatila päälle. Hölmö laite kun ei suostu itsestään korjautumaan uudelleen käynnistämisellä.
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 09.04.2013 20:54 |
Viestit: 369
|
Yritin korjata parkkitutkaa, mutta olin näköjään tilannut liian vähän antureita. Testerin mukaan kolme on nyt pimeänä ja olin varustautunut kahdella, joista toinen osoittautui myös ilmeisesti rikkonaiseksi. Tai sitten tuollakin on taas johtosarjassa häikkää.. Ebayhin uutta matoa vetämään 19$ hinnalla uusia antureita suoraan kiinasta.
Korjasin samalla vasemman etuvalon syttymisvian. Kosketushäiriö liittimessa...
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 11.04.2013 21:26 |
Viestit: 369
|
287 000, kesärenkaat alle ja samalla havaitaan että vetoakselin suojakumi rikki, tälläkertaa oikealta puolelta. Pitää vissiin ostaa tupla satsi nuita vetareita ja pitää yksi kunnostettu aina hyllyssä valmiina... Jos tälläkertaa yrittäisi ylivedettävällä kumilla ennen suurempia hankintoja.
Polttoainepuolen ongelmat tuntuvat asettuneen...
Auto myös merkkaa paikkaansa, vuotaa öljyä moottorin ja vaihdelaatikon välistä. Ilmeisesti taas tulossa edullinen stefan ja vaihdelaatikkoöljyjen sekä moottoriöljyn vaihto.
Kevätkin tulee, voisihan sen vielä ajaa jäälle sitä vastaanottamaan....
|
|
|
|
 |
Jari79
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 12.04.2013 16:05 |
Viestit: 555 Paikkakunta: Lahti
|
Joskus miettinyt kolmoskoriseen vaihtoa, muttei taida uskaltaa. Yksi vaihtaa tojotaan, toinen uhkaa ajaa jäälle aurinkoon 
Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG
"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit" Citikka Maken asentaja
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 12.04.2013 17:51 |
Viestit: 217
|
^ Jos auto on likemmäs 300 000 km rullattu niin pitäisihän sen nyt jokainen tajuta, että niillä kilometreillä joutuu jo korjauksia tekemään?
Se on valitettavaa että Suomen autoverotuksen takia täällä tekohengitetään sellaisia autoja, jotka olisi jo keskisemmässä Euroopassa paalattu.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 12.04.2013 23:14 |
Viestit: 5858 Paikkakunta: Lahti
|
jarruventtiili kirjoitti: ^ Jos auto on likemmäs 300 000 km rullattu niin pitäisihän sen nyt jokainen tajuta, että niillä kilometreillä joutuu jo korjauksia tekemään?
Se on valitettavaa että Suomen autoverotuksen takia täällä tekohengitetään sellaisia autoja, jotka olisi jo keskisemmässä Euroopassa paalattu. Kaksi 300tkm ajettua Xantiaa pihassa ja aika pienillä korjauksilla on päästy, muuallahan noi olis jo paalattu mut ei kait ne nyt vielä uuskoppaisia vitosia paalaa missään?
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 13.04.2013 07:18 |
Viestit: 217
|
Meillä alkoi ensimmäinen Xantia leviämään käsiin160 000 km paikkeilla ja päättyi 220 000 kmssä kun pistin rakkineen kiertoon. Lopullinen niitti oli lämppärinkenno. Seuraava oli vähän ajettu ostaessa ja vähän ajettu myytäessä mutta ei senkään kanssa pelkällä määräaikaishuolloilla päästy.
300 000 km paaliin ei ole kohdistettu C5lle vaan yleisellä tasolla todettuna. En pidä sitä mitenkään tavoiteltavana tilana että verotuksella pidetään autokanta loppuunajettuna.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 13.04.2013 19:32 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Jari79 kirjoitti: Joskus miettinyt kolmoskoriseen vaihtoa, muttei taida uskaltaa. Yksi vaihtaa tojotaan, toinen uhkaa ajaa jäälle aurinkoon  Näin jälkikäteen voisin sanoa että v***u kun olen täysi ääliö ja menin ostamaan ykköskoppaisen viitosen. Olisi pitänyt vaan hankkia se bemari. Maanantaina on aika vantaan autokorjaamolle,jos ei nykimistä löydetä niin ajan jäälle toisen seuraksi,katsotaan kumpi uppoaa nopeammin. Ostan bemarin,tulen täydelliseksi kusipääksi ja miehisyys kasvaa ainaki kolmeenkymmeen senttiin pärkele 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 13.04.2013 22:37 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
Ja minä olen ostanut 2 kpl 1-koppasia C5 kahden viikon sisään eikä yhtään pelota,toinen on jo myynnissä että sais toiseen "projektiin" rahnoo...
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 13.04.2013 22:47 |
Viestit: 369
|
black_van kirjoitti: Jari79 kirjoitti: Joskus miettinyt kolmoskoriseen vaihtoa, muttei taida uskaltaa. Yksi vaihtaa tojotaan, toinen uhkaa ajaa jäälle aurinkoon  Näin jälkikäteen voisin sanoa että v***u kun olen täysi ääliö ja menin ostamaan ykköskoppaisen viitosen. Olisi pitänyt vaan hankkia se bemari. Maanantaina on aika vantaan autokorjaamolle,jos ei nykimistä löydetä niin ajan jäälle toisen seuraksi,katsotaan kumpi uppoaa nopeammin. Ostan bemarin,tulen täydelliseksi kusipääksi ja miehisyys kasvaa ainaki kolmeenkymmeen senttiin pärkele  Mun ex-bemari nyki aina kun pakkasta oli -14 tai enemmän, just siinä 80 nopeudessa, joten ei se virtuaalinen 30cm kanki housuissa sitä tasaista menoa korvaa  ...Ja oli kyllä siinäkin omat vikansa sekä ominaisuutensa. Tosin sillä olikin ajettu puoli miljoonaa. Mun citikan upottaminen siirtyy ensitalveen, rannasta näkyy jo vesi, ei saa autoa enää jäälle. Ettei mennä ihan kokonaan aiheesta metsään, nyt on vaihdettu uusi vetarin suojakumi. Otin originaalin merkkitiskiltä ja ähellettiin kahteen mieheen nosturilla pari tuntia että saatiin kumi vaihdettua oikeaoppisesti vetari purkaen. Samalla ilmastointi sai lisää kylmäainetta, 280 grammaa oli jäljellä, kun täyttömäärä on 650 grammaa. Tulevaa katsastusta varten savulappu arvolla 0,14. Kilometrilukema 287300.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 14.04.2013 11:12 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Se on tuurista kiinni millainen yksilö sattuu kohdalle, kun näitä paalattavan ikäisiä ostaa. Tähän mennessä 10 kk ja 37 000 km ykköskorisella. (Mittarissa siis 347 000 km). Ostin 6 kk seisoneen auton liikkeestä, joten vasen etujarrusatula ja käsijarruvaijerit piti vaihtaa heti alussa. Onhan tuotakin pitänyt jo korjata: Vuotava injektorin tiiviste, toisioimukanavien käyttövipu, katkennut EGR:n alipaineletku. Polttoainepumpun kannen tiiviste oli kadonnut, kojelaudan näytön toinen polttimo oli palanut. Katsastukseen alapallo ja raidepää. Ai niin. Akkukin oli vaihdettava autokaupan laanissa seisomisen jäljiltä ja kesärenkaat piti uusia. Kaiken kaikkiaan huoltoon ja korjaamiseen on mennyt varmaan jo puolet auton ostohinnasta. Seuraavana tulossa jakohihnan vaihto 360 000 km kohdalla, eli ensi kesänä. FAP:in vaihto pitäisi tehtaan mukaan tehdä samoin 360 000 km ajon jälkeen. Eolys:in täyttö on samoin edessä. Hydraulipumpun moottori pitänee puhdistaa ja samalla varmaan vaihtuisi LDS:kin. Kyllä näihin vanhuksiin saa rahaa menemään, jos haluaa. 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 14.04.2013 23:17 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Saa kyllä upotettua niin paljon rahaa kuin perse kestää,jos loppuu kesken niin tilipäivänä jatketaan Vastapalvelukseksi saa matkustusmukavuuden ja pienet polttoainekulut. Tänään tulin Oulusta, menomatka perjantaina (tyhjä auto) 608km,5.5h ja tankkaamalla mitattu keskikulutus 5.6L. Paluumatka (450kg keittiön kaapin ovia kyydissä) 580km,6.5h ja mitattu keskikulutus 6.3L. Matkustusmukavuuttahan viitosissa löytyy sekä taloudellisuutta,sitä rahaa laitetaan sitten matkustusmukavuuden ja taloudellisuuden ylläpitoon sitäkin enemmän 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 17.04.2013 14:16 |
Viestit: 369
|
korjattu takatutkat. Johtosarjasta piuha poikki. nyt on sitten 3 vara-anturia hyllyssä. onneksi ei olleet ihan niin kalliita.
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 19.04.2013 10:45 |
Viestit: 369
|
288 000 ja joitain metrejä päälle. Releet naksui hetken bsi:ssä ja kohta komea harmaa savupilvi maantienopeudessa peitti taustapeilin ja säikäytti takana-ajaneen. Henkisesti valmistauduin jo turboremonttiin Hiukkaspoltto meni ilmeisesti ensimmäistä kertaa päälle auton omistusaikanani, tai ainakin niin kuvittelisin. Lisäainesäiliössä on 50/50 sekoituksella eolysia ja dieseliä. Diesel tahtoo ainakin savuta/höyrystyä rankasti joutuessaan kuumalle pinnalle...
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 19.04.2013 15:23 |
Viestit: 208
|
nyt en kyllä hoksannut.... vuotaako säiliö ulospäin vai mitä?? ei se kyllä polton aikana yhtään savuta...ei ainakaan kuulu asiaan.
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 19.04.2013 19:36 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
olisiko pimpom laittanut siis seosta tilalle eolysainetta korvaten...luetun ymmärtämine
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 20.04.2013 21:38 |
Viestit: 369
|
Eolys sailiössä on tosiaan diesel-mix. Aiheuttaa hiukkaspoltossa tuota harmaata usvaa. Parkkitutkat toimivat välillä ja taas välillä eivät. Ilmeisesti etummaisissa tutkissa on jotain hämminkinä, sillä jos keulan lähellä ei ole estettä ja aloitetaan peruuttaminen tutkaus toimii ongelmitta. En saanut diagboxilla/lexialla yhteyttä etututkin, joten pitää käydä liitokset lävitse, jos olisi joku häikkä. Tai sitten arvotaan lisää antureita
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 20.04.2013 22:01 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
pimpelipompeli kirjoitti: Eolys sailiössä on tosiaan diesel-mix. Miksi näin? Vai onko autosi systeemi tarkoitettu DPX42:lle uudemman DPX176:n sijasta?
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 21.04.2013 23:20 |
Viestit: 369
|
svc kirjoitti: pimpelipompeli kirjoitti: Eolys sailiössä on tosiaan diesel-mix. Miksi näin? Vai onko autosi systeemi tarkoitettu DPX42:lle uudemman DPX176:n sijasta? DPX176 on oikea aine tuonne systeemiin. Diesel-mixi siellä on, koska auton ostohetkellä hiukkasloukusta oli lisäaineet loppu. Kokeilin huvikseni täyttää pelkällä dieselillä, ja auto olikin tyytyväinen. Varsinkin kun poltot eivät lähteneet päälle, mutteivat aiheuttaneet vikatiloja, tuo tyhjä lisäaine oli ainut minkä laite huomasi. Nyt toimivilla suuttimilla auto taas polttaa hiukkasia ja pölläyttelee n. 1000 km välein vähän harmaata.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 22.04.2013 16:28 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
pimpelipompeli kirjoitti: svc kirjoitti: pimpelipompeli kirjoitti: Eolys sailiössä on tosiaan diesel-mix. Miksi näin? Vai onko autosi systeemi tarkoitettu DPX42:lle uudemman DPX176:n sijasta? DPX176 on oikea aine tuonne systeemiin. Diesel-mixi siellä on, koska auton ostohetkellä hiukkasloukusta oli lisäaineet loppu. Kokeilin huvikseni täyttää pelkällä dieselillä, ja auto olikin tyytyväinen. Varsinkin kun poltot eivät lähteneet päälle, mutteivat aiheuttaneet vikatiloja, tuo tyhjä lisäaine oli ainut minkä laite huomasi. Nyt toimivilla suuttimilla auto taas polttaa hiukkasia ja pölläyttelee n. 1000 km välein vähän harmaata. Tuo 1000 km on aika normaali väli. Minulla se on vaihdellut ~850-1200km. Nesteen ProDieselillä olen päässyt jopa yli 1300 km polttoväleihin rauhallisessa matka-ajossa.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 23.04.2013 12:34 |
Viestit: 369
|
Auto on nytten pätkä ajossa enimmäkseen, elikkä noin 10km per suunta, joten tuo 1000km on ihan kohtuullinen väli poltolle.
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 24.04.2013 22:26 |
Viestit: 369
|
288 888, webaston kellokytkentä lopetti toimintansa, auton ohjaamana poltin toimii. Luultavasti jostakin liitos hapertunut, kellon käytös viittaisi kosketushäiriöön virran saanti puolella. Parkkitutkat temppuilevat taas, luultavasti keulassa häiriöitä.
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 24.04.2013 22:47 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
mä luulin et mulla on huono tuuri autojen kans mut kyllä sä voiton viet... 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 24.04.2013 23:39 |
Viestit: 369
|
TheMan82 kirjoitti: mä luulin et mulla on huono tuuri autojen kans mut kyllä sä voiton viet...  Välillä ahdistaa, mutta kyllä se siitä. Tämä topikki toimikoon varoituksena kaikille, jotka haaveilevat uudemmasta Citroenista Arvaappas mitä muuten teen työkseni? Ajan autoa... Tänään 7 tunnin työpäivän aikana hajosi kaksi työkalua. (Toisen puolustukseksi sanottakoon, että siitä oli jo laturin remmi katkennut ennen miun lähtöä, virta vain ei riittänyt perille asti  )
|
|
|
|
 |
pimpelipompeli
|
Viestin otsikko: Re: C5 III - "Kymppitonni(n)-käytetyllä" Lähetetty: 25.04.2013 13:20 |
Viestit: 369
|
289900 km. Ilonhetkiä katsastuskonttorilla, auto läpäisi vuosikatsastuksen, eikä korjattavaakaan löytynyt paperille asti. Liian ylös näyttänyt lyhyt valo suunnattiin samaan hintaan. Keskustelua katsastusmiehen kanssa aiheutti lähinnä jo melko runsasti ulospäin hikoilevat etujousitolpat, samoin renkaiden pinnan riittävyys. Kevät renkaina vielä menevät, mutta kesää ei taija päästä.
Parkkitutkat pelasivat taas muutaman startin ja nyt taas ovat poissa pelistä. Mystistä.
|
|
|
|
 |
|
|