Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/6 [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 vs. Avensis mietteitä...
ViestiLähetetty: 12.04.2013 08:49 

Vaikka tuolla alussa vitsailinkin, niin toivon Huikon jaksavan raportoida Avensiksen kuulumisia täällä vielä jatkossakin. Minua ainakin kiinnostaa lukea omakohtaisia kokemuksia kaikenlaisista autoista. Kyllähän jokainen päivittäin autoa oikeasti tarvitseva ymmärtää, että arjen on sujuttava ilman kohtuutonta auton kanssa tappelua. Harrasteautot ovat erikseen ja ne joutavatkin seisomaan päiviä pelti auki tallissa. Jos käyttöautossa sattuu huono arkea häiritsevä yksilö kohdalle, niin Kimmon sanoin kiertoon vain ja uutta tilalle. Jokainen tehköön autovalintansa omien tarpeidensa (ja rahavarojen) ja mieltymystensä mukaan. Ulkopuolisten puheet voi jättää huomioimatta.

Onnea ja huolettomia kilometrejä Huikon uudelle autolle! 8-)

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 08:54 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Karmeeta on taas vuodatus :lol:
Tälläselle Huikon painajaiselle, joka hengittää,syö, ja elää vain Citikkaa tuo on hauskaa luettavaa. Itse en pystyisi kyllä Yoyotaa ostamaan ;)
Miksi tuota autoa pakkasilla pitää parkkihalleihin vielä sulamaan ja jäätymään sen jälkeen taas tuiskuun? Talvella ei tule koskaan ajettua lämpimään tuota pullaa.
Meillä Picassossa kun käytetään sisäpuhallinta talvella ikkunat nyt vaan jäätyy. sille nyt ei voi mitään. Niin ja tuo on normaalia sanon minä.
Millainen tuo rakenne on Cfemmassa konepellin aukeisuun kun siitä niin kirjoitetaan? Ihan mielenkiinnosta.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 09:18 
Käyttäjän avatar

Se on semmoinen vaijeri joka avaa tuulihakaa. Vaijeri lähtee suoraan alaspäin vivulta ja se pumppaa sinne käytännössä vedet sisäänsä. Ei tässä oikein voi valita ajaako parkkihalleihin vai ei kun asiakkaissa pitää käydä ja asiakkaan luona pitää pysäköidä. Tavaraa on yleensä auto täynnä ettei sitä voi kovin kaukaa alkaa kantamaan.

Aivan varmasti tulen raportoimaan joka asiasta joka tojosta löytyy. Olin vielä pari viikoa sitten myös aivan varma etten koskaan omista tojotaa.
En tehnyt tätä vaihtoa mitenkään mielelläni vaan yritin olla "järkevä"...katsotaan miten äijän käy 8-)

Laitapas mulle muuten ralle sun numero YV:llä. Olen menossa tästä Vaasasta seinäjoelle ostamaan sitä sun vanhaa Visaa ja olisin kysellyt miten paha aihio se on :lol:

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 09:56 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Huikko kirjoitti:
Se on semmoinen vaijeri joka avaa tuulihakaa. Vaijeri lähtee suoraan alaspäin vivulta .................... Tavaraa on yleensä auto täynnä ettei sitä voi kovin kaukaa alkaa kantamaan.

Laitapas mulle muuten ralle sun numero YV:llä. Olen menossa tästä Vaasasta seinäjoelle ostamaan sitä sun vanhaa Visaa ja olisin kysellyt miten paha aihio se on :lol:

Ai, että semmonen viritys tuo vaijeri......
Visako myynnissä taas :( No tuon numeron löydät kerhon sivuilta, mutta laitan YV:nä myös :lol: soittele vaikka viikonloppuna kun ei tälleen arkisin ehdi paljon muuta kuin duuneja tekee....

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 11:02 

Ralle kirjoitti:
... Itse en pystyisi kyllä Yoyotaa ostamaan... ;)

Pakko myöntää, että olen ihan samaa mieltä. Ei tosiaan koskaan ikinä.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 11:08 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Ralle kirjoitti:

Mulla oli viimeisenä ajokkina ennen valon löytämistä '92 Camry. Ei sen kanssa kyllä tullut mitään Tusinatojotakuskin fiilistä. Oli ihan mukavaa ja omalla tavallaan tyylikäs auto. Bensaa vaan vei turhan paljon vaikka oli vaan pienempi 2.2...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 11:24 

Lemon kirjoitti:
Ralle kirjoitti:

Olisihan Toyota Yaris "aito" Ranskalainen, on tuo nyt kumminkin parempi kuin joku "Citroën" C1 joka on ihan aito toyota kaikkinen kauheuksineen :shock:

Tai osta uusi Hiace :lol:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 11:30 
Käyttäjän avatar

Eikös Hiacen myynti loppunut kun se ei enää täyttänyt 1900-luvun perusvaatimuksia? Vai miten se meni?

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 11:31 
Käyttäjän avatar

Liian korkeat päästöt EU-alueelle.

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 11:39 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tuo Xarin tarkoittama "uusi Hiace" on muodoiltaan yllättävn tuttu ;)
Kuva

Se ihan oikea uusi Hiace on tässä, on muuten nykytrendin mukaisesti vähän retro :D
Kuva

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 13:18 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:

...älkää olko rajoittuneita! Määkin keksin heti 3 Toyo-mallia, joilla voisin hyvinkin ajella:

:D

Liitteet:
FJ.JPG
FJ.JPG [ 37.38 KiB | Katsottu 12744 kertaa ]
gt86.jpg
gt86.jpg [ 99.37 KiB | Katsottu 12769 kertaa ]
Hilux_Arctic_Trucks.jpg
Hilux_Arctic_Trucks.jpg [ 34.28 KiB | Katsottu 12769 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 13:33 

Jos Pick-Upille olis käyttöä niin Hilux vakuutti mut Top Gearin kestotestissä :D

Muuten kyllä kanssa karsastan Tojotaa ehkä eniten kaikista automerkeistä, vaikkakin tilanne olis varmaan eri jos asuisin syrjemmässä.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 13:49 

2cvkimmo kirjoitti:
...älkää olko rajoittuneita!

Kyllä ihmisellä pitää olla periaatteita!!! Pystyn kyllä muuttamaan periaatteeni, jos on aiheellista, olen sen tehnytkin, mutta tässä asiassa se tuskin tulee koskaan olemaan aiheellista!
Ja mulle on ihan yhdentekevää, millä muut ajelee: autolla, kottikärryillä, fillarilla, potkulaudalla, rollaattorilla, traktorilla, jossain tapauksessa jopa mopoautolla, jokainen varmaan osaa valita itselleen sopivan kulkuneuvon tai sitten liikkua julkisilla tai jalan. Mutta mulle ei tojoa ikinä. :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 13:53 

2cvkimmo kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

...älkää olko rajoittuneita! Määkin keksin heti 2 Toyo-mallia, joilla voisin hyvinkin ajella:

:D

...jos tälle lasten "mitä ottaisit jos saisit valita -linjalle" lähdetään, niin minä nokitan Kimmoa vielä kolmannella Toyota-mallilla:
Century

Viisilitrainen kaksitoistamukinen vinkkeli sopivan vanhanaikaisessa korissa takavetoisena. Miksi ei tuoda Suomeen, kauppa kävisi kuin siimaa :lol:...

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 14:11 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kuva

Onhan niitä tuommoisiakin uusia Toyotia :roll:

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 14:16 
Käyttäjän avatar

zX-files kirjoitti:
Onhan niitä tuommoisiakin uusia Toyotia :roll:

...ja siinäkin lukee takaluukussa "AWD"...? :P

Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 14:33 

Tästä taitaa tulla kuukauden suosituin aihe ;) . Vaatii rohkeutta vaihtaa leiriä, tässä tapauksessa jopa Toyotaan asti. Ja vielä kertoa siitä merkkiuskollisille sitikan ystäville. Yllättävän rauhallisesti kuitenkin sitikkaväki asiaan suhtautuu. Siitä kiitos. (Ja ei meikäläistäkään vielä ole kivitetty, vaikka muunmerkkisellä taas vaihteeksi ajelen :mrgreen: ).

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 14:53 
Käyttäjän avatar

vibes kirjoitti:
Jos Pick-Upille olis käyttöä niin Hilux vakuutti mut Top Gearin kestotestissä :D

Samoiten GT 86 vakuutti Top gearissa, jos ei halua ajaa suoraa suorallakaan tiellä. 8-)

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 15:04 

James Bond -Toyota puuttuu tuosta "näillä voisin ajella" listasta.

Kuva

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 15:05 
Käyttäjän avatar

Tulsku kirjoitti:
Samoiten GT 86 vakuutti Top gearissa

...mutta sehän onkin oikeasti Subaru... :D

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 15:07 
Käyttäjän avatar

Janne L kirjoitti:
James Bond -Toyota puuttuu tuosta "näillä voisin ajella" listasta.

...mutta et varmaankaan _käyttöautona_? :P

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 15:48 
Käyttäjän avatar

Huikko kirjoitti:
C6:ssa ei riitä tavaratila ja siinä on omia kivoja talviongelmiaan lasien automaattisen nosto/laskumekanismin kanssa.

moikka! omasta puolestani otin C6:sen keskusteluun ihan sen takia, kun se on itsellä toiminut moitteetta koko kuluneen talven, jokaikisenä päivänä kehä3 sisäpuolisessa aika raskaassakin työmatka-ajossa. auto on ollut pelkästään ulkoruokinnassa eli pihalla säässä kuin säässä. Ajan sillä myös kolmen lapsen kuskaamiset kouluun ja tarhaan aamuin illoin, hämmästystä herättää tietty se että tavaratila riittää 5 henkisen perheen kaikille matkatavaroille myös talvisilla lomamatkoilla kaikkine ekstravaatekertoineen ja muine romppeineen.
Lasit toimii hyvin kun muistaa laittaa silikonit tiivisteisiin silloin tällöin. Tämän johdosta uskalsin suositella :) tarkoitus ei ollut kettuilla tms.

GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 19:42 

Huikko kirjoitti:
Omistin auton aika tarkkaan 6kk, sijoitin siihen rahaa noin 4000 euroa korjauksiin ja parannuksiin, tein omaa työtä noin 50 tuntia auton eteen ja SILTI jouduin ajamaan kuudesosan tuosta omistusajasta jollain muulla autolla sitä työmatkaa koska pulkka oli telakalla tai korjaamon pihassa. Tämä kaikki on ihan ok ja normaalia?...olisiko nestejousitus auttanut vitutukseen riittävästi? Epäilen...Edelleenkin autoon olisi pitänyt tehdä suutinremontti, uusia korkeapainepumppu ja vaihtaa vauhtipyörä ja kytkinpaketti...Noiden remonttien hinnalla saa kuusi ehjää xantiaa.

Mielestäni oli ainoa oikea ratkaisu katkaista kaula tuolta rahan- ja hermonsyöjältä ja hankkia joku muu laite alle.

Paljonko siinä oli mittarissa kun laitoit kiertoon, kerta polttoaine+voimansiirto-osasto olisi mennyt melko täydellisesti uusiksi?

Henkilökohtaisesti vihaan tuota uutta avensista, äidillä on sellainen ja se ohjaustuntuma tai paremminkin sen puute on jotain kauheata. Valitettavasti nyt joudun aina silloin tällöin ajamaan kyseisellä laitteella. Onhan sen mittarissa jo 12500km, liekö alustan osat jo loppu....Ja laitetaan nyt se pakollinen vihreä hymiö. Sen voi vetäistä sieraimeen turvallisemmin, kuni palkokasvin :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 21:05 
Käyttäjän avatar

185000km mittarissa. Täysi merkkihuoltohistoria.
Ostin tänään nestejousitetun sitikan. Lisään sen tuonne allekirjoitukseen kun puoskari taas muistuttaa minua mitä mä ostinkaan??

Mä olen ennenkin tehnyt radikaaleja autonvaihtoja. Fiestasta Cadillaciin, Cadillacista Passattiin, Passatista Twingoon, Twingosta Saabiin, Saabista Volvoon oli aika tavanomainen, Volvosta Miniin, Ministä Mersuun, Mersusta Citroeniin ja siitä nyt Toyotaan. Kaikelle pitää antaa ainakin yksi mahdollisuus...

Poissa

ViestiLähetetty: 12.04.2013 21:38 
Käyttäjän avatar

pimpelipompeli kirjoitti:
Henkilökohtaisesti vihaan tuota uutta avensista, äidillä on sellainen ja se ohjaustuntuma tai paremminkin sen puute on jotain kauheata.

Tuossa isossa dieselissä on hydraulinen ohjaustehostin ja muissa on sähkötehostin. Kuuleman mukaan. Minun mielestäni ohjaustuntuma ja sen tarkkuus on niitä harvoja asioita mitkä tuon ajettavuudessa on edelliseen C5:een verrattuna parempaa. No ehkä jarrut myös.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/6 [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava