Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/6 [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 vs. Avensis mietteitä...
ViestiLähetetty: 13.04.2013 00:10 
Käyttäjän avatar

edit: olin hypännyt yhden sivun yli kun vastausta aloin laatimaan. No, tämä menköön aikojen taa. :D

Mun täytyy kans kompata edellisiä, en minäkään olisi katsellut saati katsele työ-/käyttöautona moista pelleillyä mitä tuo Huikon C5 piti repertuaarissaan. Mä olin ehkä jopa lyhyempi asian suhteen, Xantia (-00 HDi) sai kenkää olemattomien ajovalojen ja jatkuvien sähkövikojen takia, 9⁵ (-03 V6 TiD) lähti uhkaavan nestehukan vuoksi, 9³ (-09 1.9 TTiD) natisevan sisutuksen ja levottoman ajettavuuden vuoksi. Nyt mennään se pakollinen vajaa 200 km päivässä tuolla C5:llä.

Toistaiseksi (9 tkm / 2,5kk) on toiminut moitteettomasti ja vaikka olen erittäin tyytyväinen niin jos se alkaa keskaria heilutteleen niin bye bye baby, baby goodbye.....

Sit pitää taas koittaa Saabia, tai Citikkaa, tai Saabia, tai Citikkaa, tai Saabia, tai Citikkaa, tai... 8-)

ViestiLähetetty: 13.04.2013 00:30 
Käyttäjän avatar

...ja nyt mun tulee ikävä CX:tä. Herkkä, vakaa ja tarkka ohjaus, mukava mutta tarkka jousitus, herrrrkkä mutta hallittavasti tehokas jarru. Miksei näitä tehdä enää? Tähän iso kysymysmerkki.

ViestiLähetetty: 13.04.2013 01:14 
Käyttäjän avatar

Mulla oli yhtenä vaihtoehtona 9-3 TTiD, mutta mietin että se ei ehkä ole sitten yhtään sen luotettavampi loppupeleissä. Muistelin miksi aikanaan lopetin saabeilla ajamisen ja se oli myös se ainainen remontintarve. Talviautona varmaan saab olisi parempi kuin toyota ja penkit olisivat paremmat.

Minua taas alkoi korpeamaan kun ajelin pimeällä tuolla tojolla jossa on onneksi vielä ajovalot, että miksi kunnon ajovaloja ei tehdä enää? On yllättävän väsyttävää ajaa huonoilla valoilla pitkää siivua säännöllisesti.

Mun unelma-auto olisi ehkä Volvo 240 farkku, citikan penkeillä ja jousituksella ja subarun tekniikalla.
Siinä voisi olla esim. Yetin lähivalot ja Alfa Romeon Miton pitkät...ehkä myös vanhan S-mersun äänieristys.
Mistä niitä saa?

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 03:28 
Käyttäjän avatar

"Mun unelma-auto olisi ehkä Volvo 240 farkku, citikan penkeillä ja jousituksella ja subarun tekniikalla.
Siinä voisi olla esim. Yetin lähivalot ja Alfa Romeon Miton pitkät...ehkä myös vanhan S-mersun äänieristys.
Mistä niitä saa?"

Kyyyllä ja Ferrarin tai MAseratin muotoilu. Nii-ih! Mä haluisin GS:n johon tungen Subarun koneen.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 08:35 

Huikko kirjoitti:
pimpelipompeli kirjoitti:
Henkilökohtaisesti vihaan tuota uutta avensista, äidillä on sellainen ja se ohjaustuntuma tai paremminkin sen puute on jotain kauheata.

Tuossa isossa dieselissä on hydraulinen ohjaustehostin ja muissa on sähkötehostin. Kuuleman mukaan. Minun mielestäni ohjaustuntuma ja sen tarkkuus on niitä harvoja asioita mitkä tuon ajettavuudessa on edelliseen C5:een verrattuna parempaa. No ehkä jarrut myös.

Sähköhän siellä bensassa tosiaan tehostaa, ja todella tunnottomalla tavalla.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 09:24 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Huikko kirjoitti:
Mun unelma-auto olisi ehkä Volvo 240 farkku, citikan penkeillä ja jousituksella ja subarun tekniikalla.
Mistä niitä saa?

Tekee ite :lol: Pikkasen joutunee peltihommiin mut ompahan omanlainen ;) Niin ja ei ole vi765lua vaan kyllähän koneen saa toisesta autosta ottaa kunhan menee rajojen sisään tehon ja painon suhteen.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 10:37 

Cikatti sanoi tässä aivan oikein...juuri CX:n ajotuntuma on aivan upeata Citroenia. Sitä ei pysty kuin ihmettelemään aina uudelleen. Minulla on lasit jäätyny kiinni kaikissa autoissa, en usko että Avensis voi olla paljoa parempi, kysyn tiistaina asiakkaalta, sittenhän tiedetään... ja sen anjoviksen jarrut... abs rytkytti aivan hirveästi, niinkuin eturipustus olisi putoamassa tielle. Auto oli vm-09 ja jousitus oli niin kökkö, etten ostaisi vaikka citikasta jäätyisi ovet kiinni... bx:ssä kävi näin ja ID:ssä....ja geesun takalasi on syväjäässä lokakuusta-maaliskuuhun... :lol:

Ihmeelistä mutinaa tuosta konepellin vaijerista. itse en avannut konepeittoa X7:sta viime talvena kuin 4-kertaa...lisäsin lasinpeunestettä, jos olisi isompi säiliö en olis avannu kuin ehkä kerran. Huoltoväli kun on mulla autoissa ollu 5000-15000km, eikä huoltojen välillä peltiä tarvitse aukoa. Autoina ollu ID,GS,BX,CX, Xantia ja tämä nykyinen. Ensimmäisen (ID) kanssa oli opettelua, mutta sen jälkeen tuo periaate on aika hyvin toteutunut.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 15:39 
Käyttäjän avatar

Huikolla ilmeisesti kilometrejä kertyy varsin runsaasti, joten vaikkei konepeltiä avaisi kuin pesunestetäyttöä varten, ei silti muutama kerta talvessa riittäisi. Ja ehkä konepellin alle katsominen sillointällöin ei kuitenkaan haitaksi ole.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 16:38 

Tämä on itselleni mielenkiintoinen ja tärkeäkin puheenaihe, kun sattumoisin vaihdoin ykkoskopan facelift -Avensiksesta tuohon nykyiseen -07 136hdi automaattiin.

Avensis oli mulla seitsemän vuotta ja ainoa isompi remontti oli alimpien männärenkaitten vaihto, koska kone alkoi syömään öljyä. Tämä tehtiin n. 90tkm:n kohdalla ja meni Toyotan piikkiin. Itse maksoin vain öljyt. Muuten siihen tehtiin kaksi jarruremonttia tuona aikana. Ensimmäistäkään alustan osaa ei vaihdettu. Ajoin autolla kilometrit 60 - 250tkm tuon seitsemän vuoden omistuksen aikana. Tuosta jos alkaa ynnäämään vuosittaisia korjauskuluja niin saa kasaan aika vaatimattoman summan. Koneelle ei tuon maahantuojan maksaneen remontin lisäksi koskettu lukuunottamatta öljyn- ja suodattimenvaihtoja ja tulppien vaihtoa kertaalleen. Ai niin, meinasi ihan unohtua, että akkukin piti vaihtaa.

Tuo sitikka on taasen tullut jo puolentoista vuoden omistuksen aikana maksamaan huomattavasti enemmän korjausten osalta kuin Avensis. Vielä ei olla välille jääty, mutta silti ymmärrän Huikon tunnelmia sitikan suhteen. Kyllä käyttöauton pitää lähteä joka aamu avaimella käyntiin, jotta pääsee tienaamaan. Jos on aikaa harrastella ja ajelee sellaiset 5-10tkm vuodessa hyvällä kelillä niin sittenhän asia on aivan eri.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 17:07 

Kävin itsekin koeajamassa 2010-mallin Avensis farmaria muutama viikko sitten. Ei se nyt niin paha ajettava ollut kuin alunperin luulin. Eihän siinä sitikan ajomukavuutta ollut mutta kyllä silläkin A:sta B:hen ajaa.

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 17:13 
Käyttäjän avatar

07hdiaut kommentteja oli mukava lukea. Koitan joka päivä psyykata itseäni siihen että valinta oli ennen kaikkea järkevä. Ei siis mukava, kiva, nasta, jne vaan ainoastaan tylsän järkevä. Onneksi ostin sen BX:n, niin voin käydä ajelemassa sillä samojen kuoppien yli joissa tojolla lähti paikat hampaista...ei ole elo ihan niin vaikeaa :lol:

Lupasin narista avoimesti kaikista vioista mitä Avensiksessa ilmenee. Nyt olen ajanut autolla kahteen viikkoon hiukan vajaa 8000km (siitä voi joku laskea paljonko autolla ajetaan ja miksi on kivaa jos se toimii + kuinka usein esim. pissapojan nestettä lisätään).
Eilen kun tulin vaasasta niin 2-3 kertaa haistoin palaneen käryä ohjaamossa. Semmoinen kuin olisi saunaa lämmittänyt. Ei kytkimen haju, eikä mikään öljyn palaminen tms. Ihan kuin puuhiilen haju? Tosi omituinen ilmiö, joka ei ole muissa autoissa haissut :lol: Jos ottaa tavaksi, niin vien Laakkosen piikkiin Tammerautoon tutkittavaksi. Mietin että jos siellä on hiukkasloukun poltto päällä ja eberin kellon sähköjen läpivienti tehty huolimattomasti ja sitä kautta fuskaisi haju kabiiniin? Ei kyllä pitäisi silti. No asia on seurannassa ja katsotaan mitä tapahtuu. Myös ilmastointi haisee ummehtuneelta aamuisin kostealla kelillä. Lienee aktiivihiilisuodatin tiensä päässä tai höyrystimessä hometta tms? Tuo on tuttu ilmiö ja poistunut ilmastointihuollon myrkyillä tähän saakka.

Tojo on ollut käytännössä ajamattomana Laakkosen pihassa joulukuusta, eli voihan se olla että nuo poltot ja tunkkaisuus on ihan siitäkin johtuvaa? En tunne autokohtaisia ominaisuuksia niin hankalaa sanoa.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 19:09 
Käyttäjän avatar

Huikko kirjoitti:
Semmoinen kuin olisi saunaa lämmittänyt.

Siellä on kuitenkin perjantaisaunoja lämmitelty ja innokas ilmanvaihto on imenyt tienposkesta kaiken... :D

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 19:10 
Käyttäjän avatar

2cvkimmo kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Semmoinen kuin olisi saunaa lämmittänyt.

Siellä on kuitenkin perjantaisaunoja lämmitelty ja innokas ilmanvaihto on imenyt tienposkesta kaiken... :D

Ekalla kerralla olin tätä mieltä mutta en enää sen jälkeen ollutkaan ihan varma. Muutenkin dieselinkäryt yms ulkomaailman hajut pysyivät C5:ssa paremmin kabiinin ulkopuolella.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 20:55 

Huikko kirjoitti:
07hdiaut kommentteja oli mukava lukea. Koitan joka päivä psyykata itseäni siihen että valinta oli ennen kaikkea järkevä. Ei siis mukava, kiva, nasta, jne vaan ainoastaan tylsän järkevä. Onneksi ostin sen BX:n, niin voin käydä ajelemassa sillä samojen kuoppien yli joissa tojolla lähti paikat hampaista...ei ole elo ihan niin vaikeaa :lol:

Lupasin narista avoimesti kaikista vioista mitä Avensiksessa ilmenee. Nyt olen ajanut autolla kahteen viikkoon hiukan vajaa 8000km (siitä voi joku laskea paljonko autolla ajetaan ja miksi on kivaa jos se toimii + kuinka usein esim. pissapojan nestettä lisätään).
Eilen kun tulin vaasasta niin 2-3 kertaa haistoin palaneen käryä ohjaamossa. Semmoinen kuin olisi saunaa lämmittänyt. Ei kytkimen haju, eikä mikään öljyn palaminen tms. Ihan kuin puuhiilen haju? Tosi omituinen ilmiö, joka ei ole muissa autoissa haissut :lol: Jos ottaa tavaksi, niin vien Laakkosen piikkiin Tammerautoon tutkittavaksi. Mietin että jos siellä on hiukkasloukun poltto päällä ja eberin kellon sähköjen läpivienti tehty huolimattomasti ja sitä kautta fuskaisi haju kabiiniin? Ei kyllä pitäisi silti. No asia on seurannassa ja katsotaan mitä tapahtuu. Myös ilmastointi haisee ummehtuneelta aamuisin kostealla kelillä. Lienee aktiivihiilisuodatin tiensä päässä tai höyrystimessä hometta tms? Tuo on tuttu ilmiö ja poistunut ilmastointihuollon myrkyillä tähän saakka.

Tojo on ollut käytännössä ajamattomana Laakkosen pihassa joulukuusta, eli voihan se olla että nuo poltot ja tunkkaisuus on ihan siitäkin johtuvaa? En tunne autokohtaisia ominaisuuksia niin hankalaa sanoa.

Tosiaan tuo mun avensis oli -01 vuosimallia ja on ollut kaikkein vähävikaisin auto mitä olen koskaan omistanut. Puhtaasti käyttöautomielessä tuo oli järkevin auto mitä ajatella saattaa, mutta nämä autohommat lipsahtavat helposti sinne tunnepuolelle, vaikka ei ehkä pitäisi. Siksipä on tuo sitikka pihassa. Onhan sekin ihan asiallinen auto, mutta kukkaro pitää olla paksussa kunnossa ja harrastusmieltä mukana. Minun mielestäni tuollainen C5 (ja sitikka yleensäkin) kannattaa aina ostaa paljon ajettuna ja paljon korjattuna alle kolmen tonnin hintaluokassa. Itse sorruin tuollaiseen vähänlaisesti ajettuun ja vähän kalliimpaan dieseliin siinä toivossa, että se menisi edes vähän aikaa ilman mitään suurempaa ongelmaa. Toisin kuitenkin kävi.

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2013 21:16 
Käyttäjän avatar

Ralle kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Mistä niitä saa?

Tekee ite :lol: Pikkasen joutunee peltihommiin mut ompahan omanlainen ;) Niin ja ei ole vi765lua vaan kyllähän koneen saa toisesta autosta ottaa kunhan menee rajojen sisään tehon ja painon suhteen.

Vetotavan muutos on hankala saada suomessa läpi.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 02:10 
Käyttäjän avatar

07hdiaut kirjoitti:
Ajoin autolla kilometrit 60 - 250tkm tuon seitsemän vuoden omistuksen aikana.

Samalla kytkimellä? Huomasin että tuo kytkin ravistaa kylmänä ja aloin miettimään että jos se sittenkin luistaa ja palaneen haju tulee siitä...autolla on ajettu 110tkm.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 09:24 
Käyttäjän avatar

Huikko kirjoitti:
07hdiaut kirjoitti:

Samalla kytkimellä? Huomasin että tuo kytkin ravistaa kylmänä ja aloin miettimään että jos se sittenkin luistaa ja palaneen haju tulee siitä...autolla on ajettu 110tkm.

riippuu edellisen omistajan ajotavasta. paljon mahdollista että kytkin luistaa ja haisee.
tähän voisi lohkaista että toyotaako ei tartte korjata

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 11:47 

Huikko kirjoitti:

Eikös nuilla kilometreillä kannattaisi jo käydä kaupasta hakemassa uusi auto ja vaihtaa se vuoden välein, saattaisi tulla huoltokustannuksiltaan edullisimmaksi :lol:

Jos hiukkaspoltosta tulee hajua ohjaamoon, niin silloin on myös pakoputkessa reikä väärässä paikassa. Kurkkaas raitisilmasuodattimeen, onko siellä miten paljon homeitiöitä kasvamassa...

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 11:48 

black_van kirjoitti:
tähän voisi lohkaista että toyotaako ei tartte korjata

Tojotaa ei korjata, sitä huolletaan :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 13:49 

Huikko kirjoitti:
07hdiaut kirjoitti:

Sori, unohtui mainita, että Avensis oli automaatti. Loota toimi täysin moitteettomasti koko sen ajan mitä auto mulla oli. Eihän se ollut jenkkilaatikkojen veroinen mukavuudeltaan, mutta ajoi asiansa.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 16:14 
Käyttäjän avatar

Mersuja huolletaan, eikä korjata. Mä en ole koskaan korjannut mun mersusta mitään.
Ensimmäinen oikea vika löytyi tojosta tänään. Kuskin aurinkolipan meikkipeilin valo ei toimi - ja hyvä niin.
Vika siksi, että polttimon vaihto ei auttanut.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 16:57 
Käyttäjän avatar

Nii missä ne uuden bäksän kuvat muuten on?

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 17:14 

Odottaa kans. Tojon kuvia ei sitte tartteekaan julkaista. :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 17:20 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
Nii missä ne uuden bäksän kuvat muuten on?

Viikon päästä haen seinäjoelta.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2013 17:31 
Käyttäjän avatar

Uusi auto oli tarkoitus ostaa ja ajaa sillä takuuaika ja vaihtaa uuteen. Ei vaan ollut rahaa mieluisaan. Tarjous esim uuteen C5:een xenoneilla oli 25500 euroa välirahaa. Pösön 308:n olisi saanut. Tosin dieseliä ei saa suomeen kunnon valoilla. Cruzen olisi saanut. Sama juttu valojen kanssa. Tojon sai 11200 välirahalla. Siksi se on pihassa. Hintansahan tuo pitää paremmin. Voin vaihtaa päikseen vuoden päästä niihin ranskalaisiin mihin nyt jäi budjetti 5000 vajaaksi.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/6 [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava