|
Kirjoittaja |
Viesti |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 18.04.2013 23:09 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
citroen for ever kirjoitti: ... joten taitaa kuitenkin olla dieselöity 16S? TRD.hen kuuluisi sähköikkunat. Aika hyvin tiedetty Trafin mukaan: Merkki: Citroen BX16S-XBXE-VAN/2650 Valmistenumero: VF7XBXE0006XE9417
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 18.04.2013 23:19 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
^KARI^ kirjoitti: r_a_n_u kirjoitti: Kukas suomalainen Vanin on suunnitellut? Eipäs kerrota ihan kaikkea heti...pidetään jännitystä yllä. Keskustelu toivottavasti jatkuu. Hävisin vedon itseni kanssa, odotin toista henkilöä vastaamaan ekaksi tähän. Eikö vanin kattokoppi ole Puolalaisen suunnittelijan työtä.näin muistan kuulleeni jostain. En ole se jota odotit vastaamaan. Menikö arvaus oikein?
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 18.04.2013 23:31 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Veikkaan että suunnittelija samojedien suunnalta josta meidänkin kielemme pohjautuu.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 18.04.2013 23:38 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
En minäkään sen suunnittelijan nimeä muista? Kuuppien valmistajan kyllä, se oli Konemuovi Oy. Ja olikos Vaneissa joskus jopä sähkölaseja  ; Ei sentään vakiona, vaikka varustetaso oliskin se TRD?
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 20.04.2013 21:00 |
|
Cikatti kirjoitti: "OLLUT VANHEMMAN HERRASMIEHEN AJOSSA, JOKA PITÄNYT TÄMÄN TEKNISESTI TODELLA HYVÄSSÄ KUNNOSSA...." Todennäköisesi vielä on niin että tämä on ollut saaressa je kesäautona. Mikäs ettei voisi niin olla...mun ajokilometreistäkin tulee hyvin suuri osa saarissa...kesällä varsinkin. Talvikäyttö jäi TAAS väliin Vaniltani. Ei kylläkään voi aikanaan myydä sanomalla että oli herrasmiehen ajossa, pelkkä vanhempi riittää...toiset pitää teknisesti hyvässä kunnossa, toiset ei...totta sekin. Suurta osaa Vaneista ei ole tosiaankaan pidetty kunnossa, se on tosi. Mutta muutamia tosi upeita yksilöitä on vielä, onneksi.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 20.04.2013 21:25 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Croisette kirjoitti: En minäkään sen suunnittelijan nimeä muista? Kuuppien valmistajan kyllä, se oli Konemuovi Oy.
Konemuovihan se tosiaan oli valmistaja. Jostain kuulin että niillä oli Puolalainen suunnittelija jonka käsialaa vanin kuuppa on,sekä samainen kaveri on piirtänyt space wagoninkin muovin mikäli muistan oikein.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 20.04.2013 21:43 |
|
black_van kirjoitti: Croisette kirjoitti: En minäkään sen suunnittelijan nimeä muista? Kuuppien valmistajan kyllä, se oli Konemuovi Oy.
Konemuovihan se tosiaan oli valmistaja. Jostain kuulin että niillä oli Puolalainen suunnittelija jonka käsialaa vanin kuuppa on,sekä samainen kaveri on piirtänyt space wagoninkin muovin mikäli muistan oikein. black_van on jyvällä hommasta selkeästi muita enemmän. Onnittelut, tarjoan munkkikaffeet kun taas nährään. Suomalainen innovaatio joka tapauksessa...ei sen niin väliä missä joku on syntynyt. Jos tarkkoja ollaan, ei montakaan citikkamallia taida olla ranskalaisten muotoilijoitten käsistä lähtöisin.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 20.04.2013 21:54 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Ahdistaa kun ei muista sen suunnittelijan nimeä,ei sitten millään. Tuo kuupan synty on muutenkin aika mielenkiintoinen. Korpivaarahan toi silloin bx.ää maahan. Konemuovi taas on Korpivaaran perustama yritys joka aloitti Terhi veneiden valmistuksen ja siinä sivussa syntyi sitten beksin kattovenekin 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 20.04.2013 22:21 |
Viestit: 511
|
Croisette kirjoitti: Ja olikos Vaneissa joskus jopä sähkölaseja  ; Ei sentään vakiona, vaikka varustetaso oliskin se TRD? Oli niitä vissiin 2-4kpl joita tuli TRD versiona maahan ja siinä sama kuin TRS eli keskuslukko ja 4 x sähkölasit ja muutama tuli vielä TGD jolloin oli hantin peilissä sähkösäätö aiempien lisäksi. Itse olin kahden vaiheilla vuonna 1989. Ostaako 19 TRD turbo van uutena hintaan 92000mk vai 1986 mallin 19 GT 60tkm ajettu hintaan 82000mk. "Nuori" (26v) mies päätyi "tyhmyyttään" sporttiin jolla tuli ajettua väli 63000km-246000km 6v aikana.
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 20.04.2013 22:44 |
|
black_van kirjoitti: Ahdistaa kun ei muista sen suunnittelijan nimeä,ei sitten millään. Jäitä hattuun, black_van...homma on hanskassa. Oletko tulossa käymään Vehoniemessä? Kevään ekassa citikkariehassa, lauantaina.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 02:11 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
citroen for ever kirjoitti: Croisette kirjoitti: Ja olikos Vaneissa joskus jopä sähkölaseja  ; Ei sentään vakiona, vaikka varustetaso oliskin se TRD? Oli niitä vissiin 2-4kpl joita tuli TRD versiona maahan ja siinä sama kuin TRS eli keskuslukko ja 4 x sähkölasit ja muutama tuli vielä TGD jolloin oli hantin peilissä sähkösäätö aiempien lisäksi. Itse olin kahden vaiheilla vuonna 1989. Ostaako 19 TRD turbo van uutena hintaan 92000mk vai 1986 mallin 19 GT 60tkm ajettu hintaan 82000mk. "Nuori" (26v) mies päätyi "tyhmyyttään" sporttiin jolla tuli ajettua väli 63000km-246000km 6v aikana. Aikas hurjia lukuja? mikähän se totuus? TRD-malleja tuli enemmän kuin tuo 2-4, mutta ei niissä keskuslukkoa ja sähkölaseja ollut? Eli hyvin varusteltuja vanejakin siis ehkä tuli suomeen ne muutamat kappaleet? Ja jopa se turbolla olevakin? Josta huhuja toki liikkuu? Vai onko se aito Turbodiesel Van vai huhu-puhetta?
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 21:02 |
Viestit: 511
|
suurin osa diesel vaneista oli mallia RD. Itselleni tuota TRD turboa kaupattiin Petikon Auto- Bonn myyntipisteessä.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 21:57 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
BX Van ostettu!  Moitimme: -Kiihtyvyyttä -Takapään rengasmelua -Verosuunnittelun vaikutusta aerodynamiikkaan ja sivutuuliherkkyyteen -Kanssa-autoilijoita houkuttelevaa muotoilua (kaikki haluavat nähdä auton myös sivulta, riippumatta käytetystä nopeudesta) Kiitämme: -Edullista hankintahintaa -Odotettavissa oleva arvonalenema millä tahansa aikavälillä reaalisesti vähäinen -Persoonallista ja keskustelua herättävää muotoilua -Taloudellista ja hiljaista dieselmoottoria (vanhojen moottoriteknillisten viisauksien mukaisesti: 1. siellä missä on voimaa, on ääntä 2. teho ei synny tyhjästä Näistä johtuen kun voima ja teho puuttuvat, pysyvät myös melu ja kulutus kohtuullisina)
Liitteet: |

BX Van.jpg [ 114.18 KiB | Katsottu 11441 kertaa ]
|
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:01 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Les Excentriques kirjoitti: BX Van ostettu!  No sittenhän sun onkin aika tulla hakemaan GTi pois, jotta saat kaikkea kivaa sähköhilparaa ja verhoiluosaa... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:04 |
|
Tämähän menee hurjaksi, kohta kaikki tamperelaiset ajaa beksivanilla. En arvannutkaan niitä noin viksuiksi.
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:14 |
Viestit: 511
|
Kyllä tuollainen kulkee TD koneella vielä vähemmällä kuin tuo 51kw imudiesel. Empiirinen tutkimus suoritettu imukoneella 280tkm ja TD 300tkm matkalla samassa autossa. TD kulutti n.0,7l/100km vähemmän normi ajossa. Rääkätessä TD vei enemmän. kulkikin kyllä liki 2x sallitun rakenteellisen nopeuden, kun ahtopaineet olivat 1,3bar.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:15 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Joo Tamperelaiset hakee kaikki Beksit pois Seinäjoelta  . Ja tosiaan tuon kuvan nähtyäni muistin että TGD, se toinen yleinen varuste-taso olikin, eikä TRD  . Edelleenkään en muista tavanneeni aitoa uudesta asti turbodiesel-koneella olevaan Vania, mutta kait sellaisiakin on siis tehty 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:19 |
Viestit: 3655
|
Siis seinäjoki ei taida olla kiinnostunut Bekseistä eikä varsinkaan vaneista!
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:29 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Lemon kirjoitti: Siis seinäjoki ei taida olla kiinnostunut Bekseistä eikä varsinkaan vaneista! Kyllä sinne niitä vielä jäi 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:34 |
Viestit: 3655
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 21.04.2013 22:57 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Punaiset vanit on kaikista nopeimpia!
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 22.04.2013 00:08 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Koskahan viimeksi on kaksi BX:ää tukkinut ohituskaistaa Seinäjoki-Tampere välillä yhtä tehokkaasti kuin eilen iltapäivästä.
Mua kiinnostaa se GTi:n verhoilu kokonaisuudessaan jos se on ehjä penkkejä myöten. En saanut tuohon jakkaraan kirveelläkään itselleni hyvää ajoasentoa.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
^KARI^
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 22.04.2013 00:26 |
|
Huikko kirjoitti: . En saanut tuohon jakkaraan kirveelläkään itselleni hyvää ajoasentoa. Tuli tuosta mieleen että mitä yhteistä on kuolleella pohjanmaalaisella miehellä ja Tapparan pelaajalla? No, molemmilla on kirves rinnassa.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 22.04.2013 00:33 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
GTI-mallin penkit on todella paljon paremmat kuin ne perusmallin karseat penkit. Itsekin pitää Vaniin vaihtaa moiset, vaikka ajomukavuus kasvoi huomattavasti jo tuolla XM:n ratilla, sai sen penkin siirtää mukavalle kohdalla, ja vielä kädetkin yltää rattiin  . Tuo ratti modaus on toki aikas henkilökohtainen, ei sovi kaikille  Punainen berline BX seurasi tänään (eli eilen) mun Vania motarilla hetken aikaa, ei mennyt ohi vaikka itse köröttelin pakumaisesti vain noin 90 km/h  . Liekö patonkilaisia?
Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 22.04.2013 00:46, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vive la différence! BX Van. Lähetetty: 22.04.2013 00:46 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Kyllä noilla peruspenkeillä menee ajoasento sellaiseksi että se on aika makaava ja silloin siihen rattiin ei tahdo yltää. Onkos sulla ylimääräisiä XM:n ratteja nurkissa?
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
|