Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia V6 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 25.04.2013 09:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Hello

Tuommoinen vuosituhannen vaihteen Xantia V6 24 Valve käy seuraavin oirein: Kierroksilla kone vähän täristää ja käynnistäessä pienellä pakkasella kierrokset hakee hetken aikaa runsaasti ylös ja alas.
OBD II lukijat ei tunne tuota moottoria yleisesti juuri ollenkaan...
Trouble shuuttia on tehty kohtuu paljon mutta sitten tuli mieleen tämä joka löytyi French Car Foorumilta. Vedenlämmön anturi tekee mm tuota että käynnistys kylmänä on hankalaa mikäli se näyttää väärää arvoa. Anturi on kuvassa ohessa, ilmanputsarin alla vasemmalla, vihreä.
Olen mitannut sen vasta kerran ja silloin kone oli noin 80 astetta ja vastus oli 210 ohm. Oletettavasti anturin tulee olla noin 350 Ohm +90 asteessa ja noin 3.6 kOhm 20 asteessa
Löytyiskö keltään tietoa mitä vastusarvoja tuosta pitäs löytyä eli onko 350 Ohm - 3,6 kohm haarukka se oikea? Mittaan tänään kun kone on kylmä niin mitä vastusta se näyttää.


Liitteet:
Coolant_sensor.JPG
Coolant_sensor.JPG [ 49.62 KiB | Katsottu 4020 kertaa ]

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 25.04.2013 15:06 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xantiassa törmäsin hiukan liian suureen vastusarvoon. Nollassa 6,6kOhm, kun uusi oli 6K. Anturi lienee samansorttinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 25.04.2013 22:22 

Viestit: 1090
joku puola on rikki....eniten epäilisin, niitä on vain kuusi kappaletta, ostaa yhden ja vaihtaa kerrallaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 25.04.2013 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Eikun on vain kolme ja ne on valettu yhteen ;-)
Näkyy kuvassa ja on siinä etukannessa. Eli, ovat hukkakipinäversioita ja joka johtoon räpsii melko hyvin mutta ei ole täysin pois suljettua.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 26.04.2013 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
vinosilmä kirjoitti:
joku puola on rikki....eniten epäilisin, niitä on vain kuusi kappaletta, ostaa yhden ja vaihtaa kerrallaan


Muistat uudempaa ES9J4 konetta. Näissä 3 puolaa ja piuhat takasylinteriin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 29.04.2013 11:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 20
Paikkakunta: Seinäjoki
Sama auto sama ongelma. Auto on seissyt luultavasti pitkään. Kun otin käyttöön, joutokäynti seilasi
niin pahoin, että sammui. Etenkin moottorin lämmitessä ja rullatessa vapaalla.

Syt.johtojen ja tulppien vaihto auttoi vähän, MAP anturin, ei mitenkään.
Ja seuraavaksi meni vaihtoon tuo mainittu lämpöanturi. Se auttoi eniten, enää ei ole sammunut.
Mutta edelleen on pieni vaeltelu koneen normaalilämmössä. Kun auto on paikallaan ja pykälä päällä, boksi
antaa luultavasti käskyä nostaa kierroksia, niin silloin käy tasaisesti ( on siis automaatti)
Seuraan katseella tulevaa. Tuntuu että pidot paranee, kun autolla on ajettu säännöllisesti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 käyntiongelma
ViestiLähetetty: 29.04.2013 13:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joo, ulkolaisillakin foorumeille näkyy olevan tavattu että tuo anturi on melko luokatonta laatua.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: