|
Kirjoittaja |
Viesti |
jotunen
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 11.03.2009 11:37 |
Viestit: 348 Paikkakunta: Nakkila
|
"Ranu, mikä 90/99/900 Saabbi kulkee alta kympin?"Useakin esim,nykyinen ajoauto ng900tbo keskikulutus 90km/h 6,8 vaikka voimaa on 225hv,vanha 900i 7-8l/100km ja 99 jolla ajoin toistakymmentä vuotta ennenkuin retkahdin ranskalaisiin myös sama(oli kylläkin 900i tekniikka).Kaasarikoneisiin saapi lisätä litran.Omiin missä strömberg tai pierpurg en ole joutunu atf:ää lisäämään muutoin kuin tietämättömien käyttäjien jäljiltä.Itsellä jemmassa pari kuuppaa,99,900.Yhden juuri leimatun satkun voisin myydä(karvalakki -87) 400e..T.Jaska axman@suomi24pistefi
Iso mies ja pienet sitruunat.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 15:48 |
Viestit: 1496
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 15:52 |
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 19:17 |
Viestit: 1183
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 19:23 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Aakku kirjoitti: quai_de_javel kirjoitti: Tirehtööri kirjoitti: Uusin käänne saabismissa. Linkki uutiseen tässä.Toivottavasti rahkeet riittää. Onko tämä tuleva Saappi? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... -%2704.jpgTulevasta en tiedä, mutta menevä se ainakin olis. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 19:24 |
|
Aakku kirjoitti: Onko tämä tuleva Saappi?
Jaapa tahi juu eli ei.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 19:50 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 selevästi SUAP eestä ja SUAP takkoo 
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 21:35 |
|
kokemjne kirjoitti: :mrgreen: selevästi SUAP eestä ja SUAP takkoo  Laihialaisten mielestä maailman paras auto. 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 16.06.2009 22:18 |
|
Jotenkin on pieni epäilys, että tästä ei tuu kovin pitkäikäinen juttu, eikä Saab myöskään säily Saabina...  positiivista tietenkin, ettei Saabia haudattu kokonaan. Toivotaan parasta
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 18.12.2009 17:59 |
Viestit: 2699
|
Nyt se sitten tuli se loppu - Saabille. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cibx
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 18.12.2009 18:42 |
Viestit: 338 Paikkakunta: Korpilahti
|
Otti ohraleipä 
Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 18.12.2009 19:45 |
Viestit: 1878
|
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
likn
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 18.12.2009 19:55 |
Viestit: 87
|
Osittaiseenkin amerikkalaisomistukseen joutuminen on automerkille kohtalokasta: Mersun laatu putosi, Samoin kävi Volvolle, puhumattakaan Opelista, jota vielä 60-luvulla pidettiin laatuautona. Ja nyt sitten kuopataan Saab, joka kyllä viime vuosina oli jo melko sama kuin Opel. Aikanaan hyviä innovaatioita. Vähän niinkuin Citikka... Harmi.
|
|
|
|
 |
Fille
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 18.12.2009 20:31 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Vaasa
|
Surullista, tosi surullista. Nyt pitäisi ehkä hankkia Saabin Morristen ja Roverin kaveriksi talliin 
Citroën XM 2,0i -90, Citroën Grand C4 Picasso -07, Morris Marina 1,3 Coupé (MA) -73, Honda Civic 1,5 GL -86, Toyota Prius -09
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 18.12.2009 23:09 |
|
Loppu on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin siirtyminen kiinalaisille. Näin jää hyvä mielikuva Saabista, eivätkä kiinalaiset pääässeet sitä pilaamaan. Just katsoin uutiset, jossa oli Saabin loppumisesta. Harmi 
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 19.12.2009 18:21 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
likn kirjoitti: Osittaiseenkin amerikkalaisomistukseen joutuminen on automerkille kohtalokasta: Mersun laatu putosi, Samoin kävi Volvolle, puhumattakaan Opelista, jota vielä 60-luvulla pidettiin laatuautona. Ja nyt sitten kuopataan Saab, joka kyllä viime vuosina oli jo melko sama kuin Opel. Aikanaan hyviä innovaatioita. Vähän niinkuin Citikka... Harmi. Mersun laadusta en osaa sanoa muuta kuin että ne vanhat mersut olivat vanhemmiten aivan järkyttäviä paskoja. Vanhoissa sitikoissakin on omat murheensa mutta niillä sentään oli edes ilo ajaa... Volvo ei varmaan olisi edes pystyssä enää ilman Fordia. Se olisi mennyt suunnilleen Saabin tietä liian suppealla mallistolla mikä olisi luultavasti vielä piirretty viivottimella ja malli tehty kahdesta päällekäin naulatusta puun palasta. Ero Volvon ja Saabin välillä oli siinä, että siinä missä GM on ainakin viimeiset 20 vuotta johdettu aivan päin persettä, niin Fordin johtoporsas on ollut paljon terveempi. Lisäksi Ford keksi Volvolle jotain järkevää käyttöä, GM ei saanut Saabista (eikä kyllä oikein mistään muustakaan...) irti juuri mitään. Saabin voitolliseksi saaminen olisi todennäköisesti merkinnyt joko mittavaa panostusta merkin imagoon ja malliston laajentamiseen, jotta myyntivolyymit kasvaisivat, tai sitten tehdas olisi pitänyt siirtää kokonaan pois Ruotsista. Sen perusteella mitä tässä kuulin, niin niillä tehtailla oli aikalailla työläisproletariaatin kissanpäivät, eli poissaoloja oli paljon kun lain mukaan riittää että kolmen päivän poissaoloista riittää pelkkä ilmoitus. Kukaan ei kysele lääkärilappusten perään tai mitään muutakaan. Ruotsalaiset onnistuivat kusemaan oman kilpailukykynsä sen verran pahasti että nyt kävi näin. Harmi. Saab oli yksi niitä autoja joihin olisin Citikan voinut vaihtaakin. Nyt pitää säästää niin pirun pitkään ennen kuin on varaa ostaa "kolmoskoppanen" C5 kun muut mallit ei niin innosta. 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 19.12.2009 21:41 |
Viestit: 2699
|
likn kirjoitti: Osittaiseenkin amerikkalaisomistukseen joutuminen on automerkille kohtalokasta: Mersun laatu putosi... Julmuri kirjoitti: Mersun laadusta en osaa sanoa muuta kuin että ne vanhat mersut olivat vanhemmiten aivan järkyttäviä paskoja. "Mokkulalla surffaaminen on kuin Mersulla ajelisi", mainostaa DNA. Eikö Mersukaan toimi, kuin joskus ja jossain?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
likn
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 19.12.2009 22:12 |
Viestit: 87
|
Niin, ja ruostuuko se mokkulakin yhtä nopeasti kuin Mersu?
|
|
|
|
 |
Hanttis
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 20.12.2009 12:44 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
Tahkosin vissiin lähes kymmenen 99/900 Saabia! Paras talviauto mitä mulla ikinä ollut. Ei jäisiä lukkoja yms. Takapään puslaruletti kyllä pyöri varmaan lähes jokaisessa yksilössä. Yhdestä katkesi kytkinakseli. Siis varsin huoletonta menoa!Harmittaa Saabin häviäminen, onhan se iso pala suomalaista autoiluhistoriaa. No mutta onhan nyt käyttöönotettu Saab vielä kymmenen vuoden kuluttua oiva peli ja eivätköhän hinnatkin silloin ole meikäläisenkin kukkarolle sopivat. Hyvää Joulua kakille patonkilaisille! 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 20.12.2009 12:59 |
|
Hanttis kirjoitti: Paras talviauto mitä mulla ikinä ollut. Ei jäisiä lukkoja yms.  Tuo on kyllä niin totta. Sillä oli ilo ajella talvisin, oli lämminkin. Olin lähdössä vuosia sitten joltain kurssilta kotiin, oli satanut lunta reippaanlaisesti. Pihassa yksi kurssikaveri odotteli autonsa vierellä ja sanoi että oli odottanut mua, että voi ajaa Saabin jäljissä lumisella tiellä, sillä kun pystyy ajamaan vaikka millaisessa lumessa.
|
|
|
|
 |
Hanttis
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 20.12.2009 14:52 |
Viestit: 19 Paikkakunta: Siilinjärvi
|
zX-files kirjoitti: Eipä tuo Saab ole kymmeneen vuoteen enää ollut mitään muuta kuin uudelleen koristeltu Vectra. Siinä se moka tehtiin, ylihintainen Vectra myy vielä huonommin kuin Opel. Toisaalta ei myöskään tarvi haikailla sitä ettei enää voi ostaa uutta Saabia, marssii vain Opel-kauppaan  Kyllä Saab on vieläkin Saab. Käy sinäkin testaamaassaSaabia/ Vectraan, huomaat eron varmasti!
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 20.12.2009 15:51 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
No mistäs se on niin erilainen kun tekniikka on sama...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Tulikos se Saabin loppu sitten näin äkkiä? Lähetetty: 20.12.2009 16:03 |
Viestit: 5125
|
Monet GM:n tuotteet (saabit, opelit, holdenit, chevroletit + fiatit) käyttää samoja pohjalevyjä (GM2900, Epsilon), mutta ei kai ne silti samoja autoja ole olleet. Eihän muuten Saabia olisi tarvinnut lopettaakaan. Tekniikassa Saabilla on/oli lisäksi paljon omia moottoreita, turbosovelluksia ja E85 sovelluksia. Samalla logiikallahan kaikki PSA:n autot olisivat samoja? XM ja pösö 605 taitaa pohjalevyn lisäksi käyttää vieläpä samoja moottoreita, mutta onko jompikumpi toisen koristeltu versio, monet muutkin osat ovat vaihtokelpoisia PSA tuotteissa tai muuten ominaisuuksiltaan samanlaisia, kuten penkinlämmittimet 
|
|
|
|
 |
|
|