Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 95 etupuskuri
ViestiLähetetty: 29.04.2013 16:55 

Kevyen ranskalaisen parkkipaikkasuudelman tiimoilta ryhdyin kyselemään, että onko ykköskoppaisen xantian etupuskurin irroitus ja paikoilleen laitto mimmoinen tapahtuma?

Klommoja ei syntynyt, mutta jotkin kiinnikkeet lienevät vähintään väännähtäneet, kun ajovalon alareunan ja puskurin välissä on nyt enempi rakoa kuin aiemmin. Puskuri otti etukulmasta toisen auton puskuriin mateluvauhdissa peruuttaessa. Oletteko vastaavaa kokeneita xanttuja nähneet muuten, osaatteko povata vaurioiden määrää puskurin suhteen? Ohessa pitäisi kai näkyä kuvia.

Kuva

Kuva

Naapuriauton punainen maali lähtee kai sutimalla pois, mutta miten olisi fiksuinta korjata tuo omaan autoon vilkun viereiseen maalipintaan tullut pipi? Nähdäkseni ei ole kai pellissä asti, joskaan takuuseen en tästä väitteestä mene, lähinnä olen kummastellut tuota puskurin rakoa vasta.

Itse olen tapauksessa se joka tölväisi (syyttömän osapuolen osalta homma on hoidossa), sillä mietin mahdollisuuksia raneilla tuota itse jollekin mallille, jahka säät alkavat suosia näitä pohjoisiakin paikkakuntia.

Xantia Berline, 1.8 8v -95
Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantia 95 etupuskuri
ViestiLähetetty: 29.04.2013 19:56 

asiahan ei minulle kuulu mutta....
vanhassa autossa kuuluukin olla pari klommoo...
kukkuu kuuluuko kukkuu...
hauskaa vappua...

Poissa

ViestiLähetetty: 29.04.2013 21:17 

Just tollasii uunoi! Autohan pitää olla vimosen päälle eikä pidä nukkua, ennen kuin naarmuuntuneen pölykapselin tilalle on saatu uusi!

No, tosielämässä sattuu, ja kovasti, vaihdoin Xantian etupuskurin jokin aika sitten. Yllättävän helppo homma, puskurin kyljessä etupyörien edessä on 6mm ruuvit, niiden mutterit näkyy konehuoneen puolella runkoaisojen neliskanttisissa aukoissa. Muutoin, etukiinnitykset on helposti käsillä, muistaakseni ajovalojen alla.

Puskurin rungon kauniin, sulavalinjaisen kaarevuuden antaa prässätty peltiprofiili, jonka päissä on nuo kiinnitysvarnat. Epäilen, että puskuri on hieman siirtynyt ja kenties tuo profiili taipunut. Tai kiinnityskohta siirtynyt, siellä oli muovikennostohärpäkkeitä, mitä voi voimailla haluamaansa suuntaan ihan hienosäätämällä niiden kiinnitysruuveja.

Tuolta puskurin kohdalta näkyy mustaa muovikennosto/vaahtorunkoa, puskurin kulmissa ei ole kiinnikeitä, joudut passaamaan puskurin kohdalleen vääntelemällä ja sovittamalla, jos lamppu alakehyksineen istuu hyvin ja vika on todellakin puskurin asennossa.
Xantian keula on niin hienolinjainen, että minä ainakin ymmärrän hyvin sitä, joka haluaa sen olevan aivan o'la-la!

Liitteet:
Xanttu1.JPG
Xanttu1.JPG [ 49.96 KiB | Katsottu 3396 kertaa ]

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

ViestiLähetetty: 29.04.2013 21:53 

Tunnustettava on, että esteettinen harmitus ei ole syy kyselyyn, enempi lähinnä uteliaisuuden puolesta into asiaan, kun tee-se-itse -syndroomaa poteva (autoista käytännössä mitään tietämätön) hoksaa jonkun paikan repsottavan...:lol: Mutta jos tuo on verrattaen yksinkertainen irroteltava, niin joku päivä tutkailen tarkemmin. Sinänsä tuntuu kiinnikin vielä olevan, tuskin tipahtaa kyydistä seuraavassa kuopassa..

Niin, noista maalipinnan naarmuista voisi kysäistä, että jos eivät metalliin asti ulotu, niin onko korjaus jollakin aivan liian näppärän kuuloisella peitepuikolla, vai jollakin muulla?

Xantia Berline, 1.8 8v -95
Poissa

ViestiLähetetty: 30.04.2013 00:06 
Käyttäjän avatar

xarppa kirjoitti:
Tunnustettava on, että esteettinen harmitus ei ole syy kyselyyn, enempi lähinnä uteliaisuuden puolesta into asiaan, kun tee-se-itse -syndroomaa poteva (autoista käytännössä mitään tietämätön) hoksaa jonkun paikan repsottavan...:lol: Mutta jos tuo on verrattaen yksinkertainen irroteltava, niin joku päivä tutkailen tarkemmin. Sinänsä tuntuu kiinnikin vielä olevan, tuskin tipahtaa kyydistä seuraavassa kuopassa..

Niin, noista maalipinnan naarmuista voisi kysäistä, että jos eivät metalliin asti ulotu, niin onko korjaus jollakin aivan liian näppärän kuuloisella peitepuikolla, vai jollakin muulla?

Esim Farecla tai joku vastaava maalin hionta-aine, jolla hankaat sen pinnan puhtaaksi.
Voi ottaa puskuristakin vastustajan maalin pois.
Sitten vielä kuumailmapuhaltimella puskuri uuden näköiseksi. :)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 30.04.2013 15:09 

Tämä on tärkeätä! Vastedes, kun ja jos saat ruuvit ja mutterit auki, laitat niihin jotain tervaa. Näin paaljon parempi enskerralla.....Mukavaa Vappua!

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]