Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM:n käynnistyksenesto ja akun vaihto
ViestiLähetetty: 29.05.2013 01:45 
Käyttäjän avatar

Eli akku pitäs vaihtaa ja huolestuttaa että jos tuo päättää mennä takalukkoon en nimittäin tiedä koodia koska en sellaista ole saanut auton mukana eli meneekö käynnistyksenesto lukkoon vaikka se ei olisi käytössä ennen akun irroittamista? Kyseessä on tosiaan 91 vuoden auto. Arvostaisin suuresti jos joku osaisi vastata kysymykseeni.

XM V6 -91
Poissa

Viestin otsikko: Re: XM:n käynnistyksenesto ja akun vaihto
ViestiLähetetty: 29.05.2013 06:43 

Mitään täyttä varmuutta en osaa ko. yksilöstä antaa, mutta itsellänikään ei koodia ole ja akun
olen vaihtanut muuutaman kerran ilman ongelmia. Sekä akun kenkä on ollut samoin irti lukuisia kertoja,
moottorikin on ollut pois nostettuna kertaalleen. Lukkoon ei ainakaan vielä ole napsahtanut,
vaikka akkukin on tyhjentynyt pari-kolme kertaa ja laturi pimentynyt kertaalleen.
Toisinaan olen ylläpitolaturilla syöttänyt tupakan sytyttimen kautta kun en ole laiskuuttani jaksanut
ohjelmoida radion asetuksia uudelleen.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.05.2013 07:21 
Käyttäjän avatar

Ei siinä ongelmaa pitäisi olla, kunhan varoo "räpsyjä", eli kerralla se akun kenkä irti, ja sitten kerralla kiinni, ettei ECU saa osittaista boottausta ja sekoa.

Jostain olen kuullut (huhua siis 8-) ) että voisi ottaa ensin ajoneston näppäimistön liittimen irti tuon operaation ajaksi, ettei ECU ala sieltä kyselemään mitään. Tähän voisi joku muu ottaa kantaa.

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 29.05.2013 09:06 
Käyttäjän avatar

Nykyisiä ei ehkä saakkaan, mutta tässä on kyse 22v. wanhasta laitteesta, jossa sen saa esim. laitettua korjaamomoodiin, jolloin ei kysele näppäimistöltä koodia. ajonesto on siis näppäimistöllä ohjattava, eikä avaimeen rakennettu, niinkuin nykyisissä.

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 29.05.2013 09:37 
Käyttäjän avatar

en tosiaan tiedä kun ei ole koodia kyselly olen tosiaan omistanut auton nyt reilut 2kk. Taidampa vaihtaa akun jahka saan sveitsin reissun pois päiväjärjestyksestä ja kiitos vastaajille, kerron sitte että jymähtikö kissan ecu vai ei...

XM V6 -91
Poissa

ViestiLähetetty: 29.05.2013 12:48 

Koodin voi lukea näppäimistön prosessorilta motorola hc11 (tms)

sitten vain hexaeditorilla tiedosto auki ja:

Kuva

Kyseisessä tapauksessa koodi on 3956

Poissa

ViestiLähetetty: 29.05.2013 15:47 

"Nykyisiä ei ehkä saakkaan, mutta tässä on kyse 22v. wanhasta laitteesta, jossa sen saa esim. laitettua korjaamomoodiin, jolloin ei kysele näppäimistöltä koodia. ajonesto on siis näppäimistöllä ohjattava, eikä avaimeen rakennettu, niinkuin nykyisissä."

Tuon vanhemman näppäiltävän saa pois käytöstä myöskin niin, että käynnissä ollessaan irroittaa näppäimistön liittimen.
Tietenkin silloin on koodi käytössä, mutta niinkuin minulla ei koodista ole enään mitään tietoa.

Mitenhän tuo oikein luetaan tuolta näppäimistöltä, kiinostaisi tietää. Jos vaikka joskus onnistuisin saamaan
tuon hävinneen koodin selville. Ja asian saa vääntää aika pehmeästä rautalangasta mikäli jollain riittää
inspiraatiota, itse täysin kuutamolla tuon elektroniikan kanssa.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]