Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX hydraulimysteerion incident
ViestiLähetetty: 10.06.2013 12:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Olipahan hauska kohtaus aamulla:
Käynnistin CX:n ja kas, ei ylösnousemusta eikä punavalot sammu. Ei tullut ohjaukseen, eikä mihinkään painetta. Kesti minuutin kun huomasin että ahas nyt valo sammui... päätin sammuttaa ja antaa lisää LeHMää koska epäilin pinnan vajausta ja tuossa kohtaa se hörppää helposti ilmaa. Lurautin reilu puoli litraa LeHMää ja tsekkasin ettei ole alla lätäköitä, ei ollut.
Käyntiin ja johan alkoi kohoomaan, mutta paineen säädin raksuttaa alle 2 sekunnin intervallilla. Ja kun kääntää rattia niin raksutus on tooodella tiheää.

Peukku sille että varaajan kalvo puhkesi yön aikana?
Muuten ei olis kestänyt paineen nousu ekassa startissa noin kauaa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX hydraulimysteerion incident
ViestiLähetetty: 10.06.2013 21:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Tuo vsx tekee talvisin samaa.
Siihen, kuten melkein kaikkiin muihinkin toimintahäiriöihin auttaa moottorin sammuttaminen ja uudelleen käynnistys. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX hydraulimysteerion incident
ViestiLähetetty: 20.06.2013 02:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Harri, jotain sulla leipoo kiinni talvella...
Mun tapaus oli siis just se että kun varaajan irroitin niin lorotin sieltä puoli litraa LeHMää kun ehjästä sitä ei tule yhtään.
Ruuvasin 4 vuotta jaloiss pyörineen varaajan kiinni ja hyvin pela, vuoto vaan oli valtava ja kumma että vuoti koska olin laittanut sentään 2 tiivistettä.

Vanha pallo jonka asensin oli tosi hyvä sillä kun paineen laskee pois ruuvista niin pihaus on toooooosi pitkä. Huonolla pallolla se on lyhyt ja rikkinäisellä sitä ei ole.

On se hupa ajaa diravilla kun varaaja on rikki, joka kurvissa konehuoneesta kuuluu ääni joka muistuttaa suomi-konekivääriä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX hydraulimysteerion incident
ViestiLähetetty: 20.06.2013 10:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tuollaista oiretta kuin Harrin VSX:n kanssa on, tapahtui joskus GTi Bx:n kanssa vajaatehoisen pumpun ja "väsyneen" virtausventtiilin kanssa...

Tuli opeteltua virtausventtiilin purkaminen ja puhdistaminen sen yksilön kanssa aika hyvin, se kun aina alkoi toimimaan muutamaksi viikoksi ropaamisen jälkeen. Lopulta vikaan auttoi kun laittoi toisen pumpun ja virtausventtiilin, pelkästään toisen vaihtaminen palautti vian jonkun ajan päästä...


Sitä miettimään vielä jäin että onhan tuon ikäisessä Xantiassa vielä se virtausventtiili, eikä kaksiosaista hydraulipumppua..? :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: