Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kwp2000+
ViestiLähetetty: 29.06.2013 00:08 

Viestit: 126
Paikkakunta: Pirkanmaa
Sattui sopivasti kohdalle tuollainen viriviri-palikka ja lähitienoolta myös osaamista softan ruuvaamiseen niin päätin kokeilla saisiko tuohon automaattiin hieman lisää kaivattua "ohitusreserviä". Mutta... loppui kokeilu heti alkuun kun tietokone ilmoittaa "ecu not found"
Oletteko saaneet ko. palikkaa toimimaan C5 2.0 Hdi -02 mallissa? Ecu ja moottorityyppi löytyy kyllä laitteen yhteensopivuuslistalta mutta jostain syystä koneet ei keskustele keskenään.



C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kwp2000+
ViestiLähetetty: 29.06.2013 00:18 

Viestit: 5124
Joku on saanut ainakin jotain pahaa tehtyä:
viewtopic.php?f=9&t=15079


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kwp2000+
ViestiLähetetty: 29.06.2013 01:12 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
tolle eculle suosittelen galettoa ja omasta softasta muokattua ohjelmistoa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kwp2000+
ViestiLähetetty: 29.06.2013 07:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Hyvin onnistui KWP2000 ja -02 C5 110HDi muutama vuosi sitten.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kwp2000+
ViestiLähetetty: 29.06.2013 09:38 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Joo tästä kwp 2000+ on tuossa alempana ketjussa juttua kuinka kaverini onnistui tilttaamaan ecu:n ja samalla meni uusiksi bsi sun muuta. Mä vähän luulen, että tollainen purkki tulee myyntiin jos joku sellaisen haluaa ja itselleen hankaluuksia aiheuttaa.

Minun rehellinen mielipiteeni on, ettei moisessa touhussa ole hiventäkään järkeä. Jos vaikka onnistuisi sen asennuksessa, niin saavutettu hyöty on täysin mitätön. Vanha loppuunajettu moottori ei hyvää tykkää ylimääräisistä rasituksista. Jokainen joka haluaa rikkoa autonsa tekee tietysti mitä haluaa, mutta tää on minun oma käsitykseni asiasta. Jos ylimääräistä tehoa tosiaan tarvitaan ohituksiin, niin olisiko esim auton vaihto parempi ratkaisu ongelmaan.

No kaverilleni kokeilu on tullut maksamaan ja tulee vieläkin maksamaan melkoisesti, joten en ihan heti suosittele kyseistä härpäkettä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kwp2000+
ViestiLähetetty: 29.06.2013 09:59 

Viestit: 126
Paikkakunta: Pirkanmaa
Kiitos varoituksen sanoista, luovun suosiolla tästä leikistä ennenkuin se käy kalliiksi ja keskityn puuveneilyyn, kalastukseen ja polkupyöräilyyn eli kesäloman viettoon :D .



C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kwp2000+
ViestiLähetetty: 30.06.2013 21:04 

Viestit: 119
Noihin vanhoihin Boschin koneisiin ei kyllä maksa kunnon ohjelmatkaan enää paljon eli ei montaa satasta, että siihen ehkä kannattaisi ennemmin investoida. Siinä on paljon uskomuksia ja tiedon puutetta takana kun käydään huutelemaan vanhojen loppuun ajettujen moottorien hajoamisesta heti kun on vähänkin koskettu. Kuinka moni on edes päältä päin moottorinsa avannut ja mittaillut kulumisen astetta.

Vaihdelaatikot on paljon 2 ja 2.2 l mm. DW12ATED tms. diisseleitä heikompia tekeleitä, ne korkkaa yleensä kyllä ennemmin tai tarkemmin käsivaihteisen kytkimet kuten myös automaatin jos ei asianmukaista vahvistamista ole tehty. Yhteispainepumpun sylinterikansien tiivisteet on kyllä syytä vaihtaa siinä 400 T jälkeen muutenkin 1-sarjan Boschin pumpuista ja varsinkin jos paineita lisätään. Tiivisteet kun on tavallisia O-renkaita osittain niin paine syö ne kuin pikku rotta.

Minulla tuli ohjeman vaihto n. 70 T sitten ja nyt näyttää olevan mittarissa 486 T. 4HP20 laatikko on omin voimin asianmukaisesti kytkimestä vahvistettu ja peruskorjattu ennen ohjelmointia. Moottorikin tuli avattua DW12 moottorin tyyppivikoihin kuuluvan kansipahvin vaihdon yhteydessä parikymmentä tuhatta sitten, eikä sitä kulumaa ainakaan siellä sylinterin seinämissä erityisemmin ollut. Nuo melkeimpä perinnemoottorit on sen verta lujasti suunniteltu, ettei siellä kohtuulliset momentin lisäykset paljon liukulaakereissa ja tapeissa tunnu.

Tosin kyllähän se minun ohjelmoijanikin Vantaalla oli paniikkilinjoilla heti alussa, ei meinannut se vähäkään raha kiinnostaa. Ilmeisesti ihmiset eivät kulkineitaan huolla asianmukaisesti kun niitä oli kuulemma joskus särkynyt.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: