Auto on C5 2,2 HDI '05 (100kW automaatti) alkoi herjailla moottorinohjausviasta, joka paljastui fap-nesteen vähyydestä johtuvaksi. Haulla löysin FAP-huolto ketjun:
viewtopic.php?f=9&t=8237&hilit=2.2+fapja päätin että nyt moinen mokkula saa lähteä. Täyttö maksaa aina muutaman satasen ja eiköhän tuo kohta laukea koko suodatin kuitenkin (400 000 lasissa). Auto on 2006 ja laki on vaatinut laitteen vasta 2007 alkaen, ei siis ongelmaa senkään suhteen.
Mekaaninen "huolto" onnistuu varmasti kotikonstein, eli kysymys kuuluukin saako tässäkin autossa edelleen testerillä pois päältä vai joutuuko ropaamaan moottorinohjausta?
Fap-poistoja tekevä firma ei löytäny k.o. konetta Mk2 luettelosta ja elättelen toivetta että olisi helppo operaatio. Uusi 2,2 HDI kone tuli aika pian tämän jälkeen eli olisiko edelleen vanha kone uudessa kopassa?
edit: väärä vuosimalli