Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 1-mallin lämmitys hyytyi akselikorjaukseen
ViestiLähetetty: 04.07.2013 12:28 

Viestit: 119
Viime jouluna kävi niin, että 2-vyöhykeilmastoinnilla varustetun C5sen lämmitys hyytyi ja tuli korjattua kuljettajan puoleisten säätömoottorien akselitapit muovijatkoilla. Tämän jälkeen lämpöä riitti tallissa, mutta pohjoissuomeen lähdettäessä lämmitin hyytyi taas ja puhalsi jostain syystä kohtuullisesti lämpöä lasille, mutta jalkoja palelsi. Välillä systeemi sitten taas lämmitti paremmin. Tuli kokeiltua kaikki erilaiset palstoilla ehdotetut säätöasiat ja buuttaukset lähinnä epämääräisellä menestyksellä kun epäilytti säätökoneiston tomimattomuus edes manuaaliasennolla.

Nyt sitten alkoi lämmönsäätöläppien tiivisteiden repeäminen epäilyttää erityisesti kuljettajalta, mutta yllätys oli suuri endoskoopilla katsoessa. Mikähän voisi vielä olla tehtävänä seuraavien tietojen perusteella:
- kummallakin puolella näyttää olevan ehjät lämmönsäätöläppien tiivisteet, ei repsota liikkuessaan eikä paloja puutu
- sylinterikannen tiiviste tuli vaihdettua kuukausi ennen lämmittimen hyytymistä, mutta silloin kierrätettiin pesuainetta aika kirkkaaksi asti
- puhallus lasille puhaltaa hieman myös alas eli jalkatilan säätöläpässä lienee repeämä kummallakin puolella tai koneisto on jo löysä.

Ainoa mitä itse keksin, on se että hyvin pitkään tihkunut kannentiiviste ja aika liejuinen jäähdytysvesi olisi tukkinut patteria sen verran ettei se ehtinyt moottorin puhtaaksi huuhtelussa putsaantua.

Olisiko tähän jotain ajatuksia.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: