Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 85 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 04.07.2013 17:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Kaasarin putsaus auttoi tähän vaivaan, mutta kakkoskurkun auettua lakkasi meno totaalisesti. Koska toinen putsausyritys oli turha, päätin askarrella varaosavehkeistä yhden entistä ehomman kaasarin. Ja kas, taas kiertää kone iloisesti kaasu aukikin.

Seuraavaksi vähän puunausta ja fiilistelyä.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 04.07.2013 18:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Ai kaasari ongelmat alkoivat jo, harmi. Nuo väljääntyneet solexit eivät ole kyllä kaikkein parasta terapia ainesta :) No, tiedät mistä löytyy ongelmaan ratkaisu ;) Jos alkaa oikein kunnolla tökkimään :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 04.07.2013 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Esa66 kirjoitti:
No, tiedät mistä löytyy ongelmaan ratkaisu ;) Jos alkaa oikein kunnolla tökkimään :)

Jepulis... Katsotaan mihin tuo asettuu, ja palataan tarvittaessa ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 05.07.2013 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Aamun ensimmäinen startti on mahdottoman pitkä. Vaikuttaa siltä, että tuo valuttaa bensalinjan tyhjäksi, ja mekaanista pumppua joutuu sitten tovin startilla käyttämään. Mahtaako tuo olla oire esim. pumpun ikääntymisestä? Imupuolen en uskoisi falskaavan, koska letkut on uusittu, tosin mahdollistahan tuokin on.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 05.07.2013 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Hiekkaa vain, pölynvalkoista hiekkaa vain -lauloivat radiossa. Sama selitys voi olla myös tuossa pitkässä startissa eli pumpun takaiskut vuotaa ja bensalinja valuu kuivaksi. Jos se tankkausputken tiivistys on ollut lokarin välissä koskaan huonona niin tankissa saattaa olla senttikin hiekkaa pohjalla ja sieltä sitä riittää useita suodattimellisia.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 06.07.2013 07:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Järkeenkäypä selitys, pitääpä laittaa suodatin letkuun ennen bensapumppua, josko tuo tuosta tokenisi.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 06.07.2013 10:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Pääsinpähän minäkin koeajamaan GeeTeetä kunnolla, kun sain sen lainaan kauppareissulle. Pari pitkän seisonnan aiheuttamaa pikkuvikaa paljastui, jotka saattavat kyllä ajelun myötä parantua. Kiihotuspumppu ei tunnu ruikkaavan riittävästi, koskapa tasakaasulta kiihdyttäessä tulee pieni kuollut kohta. Ja vaikka takajarrut olivat katsastajalle riittävät, niin eivät tunnu ottavan riittävästi, koska Beksi kumartaa jarrutuksissa.

On se silti lysti laite. Ainahan olen sanonut, että Beksi on hieno ja joskus vielä taas sellaisen hommaan :mrgreen:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 06.07.2013 11:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
niko kirjoitti:
Ainahan olen sanonut, että Beksi on hieno ja joskus vielä taas sellaisen hommaan :mrgreen:

Sitä odotellessa. ;)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 08.07.2013 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
No voi änkeröinen. Nyt lakkasi jenkakello toimimasta, eikähän se ole mikään GT-malli, jossa ei kierroslukumittari toimi. Pikaisesti mittailin, ja signaali näyttäisi tulevan sisään mittaristolle, mutta viisari ei heilahdakaan.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 09.07.2013 17:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Jos ei läheltä löydy, niin minulla on muutama mittaristo, pahanpäivän varalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 16.07.2013 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Hienosäätö ei ehkä vähään aikaan ole ajankohtaista, mutta onkohan jostain vielä saatavissa alkuperäisten GT-tarrojen kopioita (konepeltiin ja etuloksuihin)? Jotenkin muistan näitä jossain nähneeni (oliko peräti Citikka.comissa?), mutta nyt en löydä. Tai onko jollain näistä jotain kuvaa, jonka perusteella voisi koittaa teettää?

Sillä välin jatketaan tuunausta. On kuulkaa lasintummennusta ja kaikkea. Pitää oikein koittaa napata valokuvaa illalla ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 16.07.2013 21:47 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
niko kirjoitti:
Hienosäätö ei ehkä vähään aikaan ole ajankohtaista, mutta onkohan jostain vielä saatavissa alkuperäisten GT-tarrojen kopioita (konepeltiin ja etuloksuihin)? Jotenkin muistan näitä jossain nähneeni (oliko peräti Citikka.comissa?), mutta nyt en löydä. Tai onko jollain näistä jotain kuvaa, jonka perusteella voisi koittaa teettää?

Sillä välin jatketaan tuunausta. On kuulkaa lasintummennusta ja kaikkea. Pitää oikein koittaa napata valokuvaa illalla ;)


Citikka.comissa oli joskus, mutta en ole enää vähään aikaan nähnyt. Ja olikohan niin, että sielläkään ei ollut niitä pienempikokoisia lokasuojiin tulevia.

Jos haluat askarrella, niin laita vaikka yv:llä s-posti-osoitetta ja lähetän Word-dokkarin, jolle olen kamerakuvasta fiksannut aika tarkkaan oikeassa koossa konepeltiin ja lokasuojiin tulevat logot nurinpäin. Kun ostaa mustaa kontaktimuovia, leikkaa sen A4 -kokoiseksi ja tulostaa tuon Wordin sille kontaktimuovin paperipuolelle niin saksilla saa tehtyä aika hyvin itekkin nuo logot. Tarvii vaan vakaata kättä leikatessa ja vähän tarkkuutta tai avuksia maalarinteippiä tms. logon suorana pitämiseksi liimatessa. Olen testannut ja ainakin konepeltikokoinen onnistui ihan hyvin.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 17.07.2013 07:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Hienoa, että joku on nähnyt vaivaa noitten logojen kanssa :)

Tässä GT:ssähän ei ilmeisesti alunperin ole moisia ollut, vaan kyljessä on ollut puna-musta ralliraita, mutta jotenkin vain nuo GT-tarrat olisivat ehkä söpömmät. En tosin tiedä, että olisiko näitä joskus jälkikäteen tuunailtu. Vaimo tosin haluaa jonkun ralliraidan, että katsotaan mihin tässä päädytään.

Ovien listatkin on vielä vaihtamatta oikeanlaisiin ja vanteet ovat tuollaiset Peugeot-kötöstykset. Onneksi alut on tallissa melkein valmiina :)

Ohessa vielä kuva, josta voi jatkaa puskurien värin pohtimistia. Mielestäni liian tumma, etenkin kun ottaa huomioon, että nuo ovat melko haalistuneet. Kuvassa näkyy myös takaovien pikkuikkunoiden tummennukset, jotka pikavilkaisulla näyttävät ihan oikean värisiltä, vaikka asteen liian tummat ovatkin.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: GeeTee työpaikan hallissa
GeeTee.jpg
GeeTee.jpg [ 72.83 KiB | Katsottu 14980 kertaa ]

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 17.07.2013 07:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7836
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
niko kirjoitti:
Hienosäätö ei ehkä vähään aikaan ole ajankohtaista, mutta onkohan jostain vielä saatavissa alkuperäisten GT-tarrojen kopioita (konepeltiin ja etuloksuihin)? Jotenkin muistan näitä jossain nähneeni (oliko peräti Citikka.comissa?), mutta nyt en löydä. Tai onko jollain näistä jotain kuvaa, jonka perusteella voisi koittaa teettää?


Kuva on vähän huono mutta tässä olis jonkunlainen GT:n tarrasarja:
http://www.ebay.co.uk/itm/Citroen-BX-GT-complete-decal-set-Brand-New-Genuine-Citroen-part-/160927717683?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ACitroen&hash=item25780a1933



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 17.07.2013 11:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Jäin tässä vielä raitoja arpomaan. Tuon yhden ranskalaisen GT-sivuilta löytyi selvitystä, että 1985-mallissa olisi ollut GT-teksti lokasuojissa ja yksi ohut raita, mutta 1986-mallissa GT-tekstejä ei enää olisi, vaan kaksoisraita (http://www.lacitroenbx19gt.com/index1.htm).

Orga-numero meidän GT:ssä on 3158, eli laskureiden mukaan valmistunut 2.7.1985. Alunperin siinä oli tuo kaksoisraita, eli onko se kuitenkin mallivuoden 1986 tuote? Jotenkin olen kuvitellut, että mallivuodet vaihtuvat myöhemmin.

EDIT. Taidettiin tuolla sivulla mainita myös tuosta tweed- vs. pyyshi-sisustasta samaan tapaan, kuin nimimerkki "citroen for ever" jo ensimmäisellä sivulla viittasi...



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 17.07.2013 16:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Muistelen, että -85 oli se "ajotietokone" ja -86 mallissa sitä ei ollut? Ei ainakaan siinä -86:ssa mikä minulla joskus oli. Eikä ollut niitä tarrojakaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 17.07.2013 22:01 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Minulla on lähteestä riippuen 6. tai 7.12.1984 valmistunut GT, jossa ajotietokone ja logot on alla olevan näköiset. Noista logoista lähetin nikolle sähköpostiin "askartelupohjat".


Liitteet:
lokasuoja_pieni.jpg
lokasuoja_pieni.jpg [ 30.08 KiB | Katsottu 14885 kertaa ]
konepelti_pieni.jpg
konepelti_pieni.jpg [ 30.98 KiB | Katsottu 14885 kertaa ]

.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 21.07.2013 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
citikka.com myy nuo Gt tarrat, ovat vain olleet pois oikeasta mittasuhteesta(toisinsanoen Gti tarroista pätkäistyjä mallineita), nykytilanteesta en tiedä tarrojen suhteen? Mikon kanssa tästä joskus puhuttiin/keskusteltiin :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 18.08.2013 18:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Kiitos Keuruun Keisarin avun, GeeTeessä on nyt kytkinkin kunnossa. Paineasetelman kynsistä oli enää 5 ehjänä ja painelaakeri oli irtopainos.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 19.08.2013 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Hienoa, nämä kuolee ajamattomina!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 25.04.2014 07:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Pompsautetaas tätäkin aihetta. Tällaisena GT näyttäyttyy keväisenä päivänä 2014:


Liitteet:
gt_2014.jpg
gt_2014.jpg [ 111.87 KiB | Katsottu 13598 kertaa ]

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 27.04.2014 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Hemmetti kun lämmittää sydäntä :) Sitä sinun puskuri kammoa en kuitenkaan ymmärrä? Nuo on just ne puskurit mitä tuohon kuuluukin! Tosin pitää nähdä vähän vaivaa! Ostat autoglymin puskuri mönjää ja laitat sitä, niihin se on siinä! Mikä se maalaus vimma on?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 27.04.2014 20:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
No me on tästä ennenkin peistä väännetty :mrgreen: Mä oon sitä mieltä, että toi väri on väärä. Yhtään kuvaa en ole nähnyt, jossa tuollaiset olisi valkoisessa.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 27.04.2014 21:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Vaemo vaihto tänään autoonsa uudet tulpat ja ölpät. Siispä mökkimaisemiin koeajolle.


Liitteet:
geetee.jpg
geetee.jpg [ 94.96 KiB | Katsottu 13467 kertaa ]

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GT -85 - teinituning
ViestiLähetetty: 30.04.2014 17:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
"Kuivana" nuo puskurit kyllä vaalenevat paljonkin. Kunnon liuotinpesu karhealla sienellä(joka ei riko puskurin pintaa) ja huolellinen kuivaus! Niin ei tarvitse sen kummempia projekteja niistä tehdä :) Eli ilman mitään ehosteita/suoja-aineita.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 85 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: