Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Olen ajatellut hankkia Nissanin
ViestiLähetetty: 26.06.2009 16:54 

Vaneten. Nissaneista ei täällä varmaan haluta puhua, eikä tarvitsekaan. Jätän tuon vanikan harrasteautoksi tai myyn, joskus, en tiedä vielä, en tiedä vielä sitäkään hankinko Nissanin, mutta aika hyviä saisi parilla tonnilla ja halvemmallakin. Nyt vanikka on taas toiminut muutaman päivän ilman ongelmia ja mukavahan sillä on körötellä silloin, mutta mukava olisi myös jos se olisi vaan laittelua varten, eikä olisi niin nuukaa pääseekö sillä ajelemaan vai ei, voisi vaan puunailla ja tuunailla silloin tällöin, ehkä kesällä körötelläkin.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Olen ajatellut hankkia Nissanin
ViestiLähetetty: 26.06.2009 17:56 

Omistettuani vuonna 1991 Nissan Sunny 1,5 GLn (jolla ajoin 105 tkm - 155 tkm, minkä jälkeen se laukesi totaalisesti joka paikasta) tuli vain yksi asia tuosta provo-otsikostasi mieleen:
Olen ajatellut, että joskus sitä pitää ihmisen käydä riu'ullakin. Jaappanilaiset tosiaan menettivät mahdollisuutensa nelipyöräisten kanssa tuon Sunnyn myötä. Ei auta edes Tojotan pääjohtajan vaihto. Nissan saattaa olla kyllä nykyään ihan käypä peli, 20 vuotta sitten se ei sitä ollut. Datsuneista en tiedä :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 18:15 

Tuplaviiksi kirjoitti:
Omistettuani vuonna 1991 Nissan Sunny 1,5 GLn (jolla ajoin 105 tkm - 155 tkm, minkä jälkeen se laukesi totaalisesti joka paikasta) tuli vain yksi asia tuosta provo-otsikostasi mieleen:
Olen ajatellut, että joskus sitä pitää ihmisen käydä riu'ullakin. Jaappanilaiset tosiaan menettivät mahdollisuutensa nelipyöräisten kanssa tuon Sunnyn myötä. Ei auta edes Tojotan pääjohtajan vaihto. Nissan saattaa olla kyllä nykyään ihan käypä peli, 20 vuotta sitten se ei sitä ollut. Datsuneista en tiedä :roll:

Totta oli, että oli siinä provoilun makuakin, että mitähän täällä ajatellaan jos laitan tuolleisen otsikon, mutta myös totta on, että olen ajatellut hankkia Vaneten työkaluksi, eli ei se pelkkä provo ollut. Samalla tuli mieleen kysymys, että omistaako täällä kirjoittelevista kukaan muun merkkistä autoa, kuin sitikan?

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 18:24 

Tuplaviiksi kirjoitti:
... tuli vain yksi asia tuosta provo-otsikostasi mieleen ...

Entäs, jos koko "hssumies" on provo? Sellainenkin tässä aina välillä mieleen tullut.

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 18:27 

r_a_n_u kirjoitti:
Tuplaviiksi kirjoitti:
... tuli vain yksi asia tuosta provo-otsikostasi mieleen ...

Entäs, jos koko "hssumies" on provo? Sellainenkin tässä aina välillä mieleen tullut.

Mikäs minut erottaisi provosta?

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 18:47 
Käyttäjän avatar

Jos pikkupaku pitää olla, niin suosittelisin kyllä mieluummin Jumpyä. Vanette on hengetön auto ilman turboa ja pitää kovaa meteliä vanhanaikaisella diesel tekniikallaan. Ajo-ominaisuudet on melko hirveät ainakin huonoissa keliolosuhteissa. Itse luovuin Vanetesta juuri ajo-ominaisuuksien vuoksi.
Nykyinen paljon ajettu Experttini Hdi koneella on vallan mainio ajo-ominaisuuksiltaan ja kestää kuin ikiliikkuja. Helpommin pysyy hanskassa mutkatiellä liukkaalla, kuin C4.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 18:59 

Aakku kirjoitti:
Jos pikkupaku pitää olla, niin suosittelisin kyllä mieluummin Jumpyä. Vanette on hengetön auto ilman turboa ja pitää kovaa meteliä vanhanaikaisella diesel tekniikallaan. Ajo-ominaisuudet on melko hirveät ainakin huonoissa keliolosuhteissa. Itse luovuin Vanetesta juuri ajo-ominaisuuksien vuoksi.
Nykyinen paljon ajettu Experttini Hdi koneella on vallan mainio ajo-ominaisuuksiltaan ja kestää kuin ikiliikkuja. Helpommin pysyy hanskassa mutkatiellä liukkaalla, kuin C4.

Pitääpä katsella Jumpyja nettiautosta, vai mikä se nyt oli, ei sen välttämättä tarvitse olla Vanette, hinta/laatu ratkaisee hintaluokassa alle kakstonnia.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 19:02 

hssumies kirjoitti:
Aakku kirjoitti:

Pitääpä katsella Jumpyja nettiautosta, vai mikä se nyt oli, ei sen välttämättä tarvitse olla Vanette, hinta/laatu ratkaisee hintaluokassa alle kakstonnia.

Sieltäpä löyty heti varaosavanikka, jos ketä kiinnostaa:

http://www.nettiauto.com/citroen/bx/2644946

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 19:09 

hssumies kirjoitti:
hssumies kirjoitti:
Aakku kirjoitti:

Sieltäpä löyty heti varaosavanikka, jos ketä kiinnostaa:

http://www.nettiauto.com/citroen/bx/2644946

Äkkisiltään Jumpyt on liian kalliita minulle.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 19:28 
Käyttäjän avatar

Aakku kirjoitti:

hssumies kirjoitti:

Niinhän se on. Joku syy siihen jälleenmyynti/edelleenluovutusarvoon yleensä löytyy. Vanette on sen verran kamala laite etten kyllä suosittele kenellekään. Koskaan en ole keksinyt syytä sille että on tehty ulkomitoiltaan Hiacen kokoinen pakettiauto jossa on kuitenkin lyhyt pönttö perässä, siis "uuskoppaisesta" Vanettesta puhun. Kuitenkin jotain Ducatoa ja Transittia saa samalla hinnalla. Ovat toki yhtä meluisia mutta varustettu kuitenkin tavaratilalla joka pakettiautossa on aika olennainen tuote. Jos taas pienempi tavaratilakin riittää niin näkyy noita kiilakeulaisia Transportereitakin jo siinä hintaluokassa löytyvän.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 19:36 

RPekka kirjoitti:
Aakku kirjoitti:

hssumies kirjoitti:

Niinhän se on. Joku syy siihen jälleenmyynti/edelleenluovutusarvoon yleensä löytyy. Vanette on sen verran kamala laite etten kyllä suosittele kenellekään. Koskaan en ole keksinyt syytä sille että on tehty ulkomitoiltaan Hiacen kokoinen pakettiauto jossa on kuitenkin lyhyt pönttö perässä, siis "uuskoppaisesta" Vanettesta puhun. Kuitenkin jotain Ducatoa ja Transittia saa samalla hinnalla. Ovat toki yhtä meluisia mutta varustettu kuitenkin tavaratilalla joka pakettiautossa on aika olennainen tuote. Jos taas pienempi tavaratilakin riittää niin näkyy noita kiilakeulaisia Transportereitakin jo siinä hintaluokassa löytyvän.

Niin se on aina, jos luulen löytäväni hyvän ja halvan niin yleensä siinä on joku negatiivinen juttu mikä tekee siitä halvan. Uuskoppaisia vanetteja katselinkin, kun ne näyttävät moderneilta, niin voisi kuvitella, että ei ne ihan kauheita voi olla.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 19:52 

Ulkonäkö pettää usein pa.....skan saa "halvalla" :mrgreen:

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 19:53 
Käyttäjän avatar

Mun eka auto oli Datsun 100A ja ihan hyvät muistot siitä jäi :) Paljon muuta ei sitten jäänytkään, löin helmaan sen itsensä pituisen reijän ja päätinetten enää aja autolla :lol:

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 19:55 
Käyttäjän avatar

Miksi kaikista pakettiautoista juuri se kaikkein huonoin?
Vaneten ohjaamo on ahdas, meteli ihan käsittämätön ja ajettavuus hirveä.

Ei ole noista Jumpyista / yms. kokemusta, mutta Ducato ainakin on tuohon verrattuna ihan luxusauto... Ei nuo pienemmätkään europakut voi tuota hirveämpiä olla, on tuo sen luokan pohjanoteeraus tuo Vanette. :shock:

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 20:19 
Käyttäjän avatar

Bumper kirjoitti:

Täältä 100% komppaus.

Ajelin aikoinani satunnaisesti tuollaista (firmalla oli laivue mokomia) ja on se kamala ajettava. Talvella laitetta voi kyllä viedä tasaisessa driftauskulmassa, jos ajatus miellyttää.

Jos budjetti on tiukka, katsoisin itse tarkemmin vaikka Transiteja 90-luvun taitteesta.

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 20:30 
Käyttäjän avatar

Onko vanhat Hiacet vallan kadonneet teiltä? Niillä ajelin vähän enemmänkin 80-luvulla.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 20:38 

Bumper kirjoitti:

Ei ole noista Jumpyista / yms. kokemusta, mutta Ducato ainakin on tuohon verrattuna ihan luxusauto... Ei nuo pienemmätkään europakut voi tuota hirveämpiä olla, on tuo sen luokan pohjanoteeraus tuo Vanette. :shock:

Minulla on taipumus löytää se huonoin, koska ostoperusteet on väärät, en tarkoita nyt vanikkaa, olen omistanut mm. Seat Malagan, senkin ostin kun se oli niin siisti ja halpa, oikeastaan muuta hyvää siinä ei ollukaan, paitsi ihan tilava peräkontti aikaisempiin autoihin verrattuna, niin ja tukevat penkit, siis aikaisempiin autoihin verrattuna.

Kyllä nyt taitaa karista viimeisetkin halut ostaa se vanette. Yks hyvä transportteri oli siellä nettiautossa.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 20:42 

Putkimies22 kirjoitti:
Onko vanhat Hiacet vallan kadonneet teiltä? Niillä ajelin vähän enemmänkin 80-luvulla.

Ei ole enää tiellä vastaan tullut, muutama vuosi sitten vielä tuli.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 20:48 

Putkimies22 kirjoitti:
Mun eka auto oli Datsun 100A ja ihan hyvät muistot siitä jäi :) Paljon muuta ei sitten jäänytkään, löin helmaan sen itsensä pituisen reijän ja päätinetten enää aja autolla :lol:

Minun ensimmäinen auto oli Mazda 616 vm 72. Kauhee romu. Ensin siitä hajosi moottori, sen vaihdatin, sitten meni jarrut jonka jälkeen luovutin sen pois, vai pyysinköhän jonkun kympin, jäi siitä jotain hyviäkin muistoja, mutta varmaan sen takia kun se oli ensimmäinen auto.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 20:50 

2cvkimmo kirjoitti:
Bumper kirjoitti:

Täältä 100% komppaus.

Ajelin aikoinani satunnaisesti tuollaista (firmalla oli laivue mokomia) ja on se kamala ajettava. Talvella laitetta voi kyllä viedä tasaisessa driftauskulmassa, jos ajatus miellyttää.

Jos budjetti on tiukka, katsoisin itse tarkemmin vaikka Transiteja 90-luvun taitteesta.

Se kyllä näyttää vähän jäykältä, tönköltä, johtuisikohan siitä ajettavuusongelmat. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 21:07 

hssumies kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:

Jos niissä on happi yhtynyt metalliin :lol: Toinen vaihtoehto on, että ainakin muualta euroopasta vievät vanhoja Hiaceja, Hiluxeja ja Landcruisereita afrikkaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 21:41 
Käyttäjän avatar

hssumies kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:

Neekeri ajaa aavikolla Suomipojan vanhalla Hiasella. Afrikkaanhan niitä vietiin melkoisia määriä.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 22:25 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tuplaviiksi kirjoitti:
Nissan saattaa olla kyllä nykyään ihan käypä peli, 20 vuotta sitten se ei sitä ollut.

Ei oo...

Seitkytluvulla sanottiin,että nyt japsit on yhtä hyviä, kun nykyautot. Samaa hoettiin 80-luvulla. Sitten taas 90-luvulla.
Ja tod.näk. joku uhoaa, että 2000-luvun japsi on ihan kuin oikea auto... Höpsis, niitä rimpuloita mahtuu 13 tusinaan.

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 22:40 
Käyttäjän avatar

Ransiitti sen olla pitää, vaan ei ittellä.Jumpystä ei oo vielä lauluakaan:lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.06.2009 22:46 
Käyttäjän avatar

hssumies kirjoitti:
Uuskoppaisia vanetteja katselinkin, kun ne näyttävät moderneilta, niin voisi kuvitella, että ei ne ihan kauheita voi olla.

Jos tarkoitat uusikoppaisella sitä, joka oli markkinoilla ennen nykyistä Renault-versiota, niin sehän onkin aivan käsittämätön laite. Se tuli markkinoille samoihin aikoihin, kun kaikista japsipakuista tuli nokallisia ja kone siirtyi etupenkkien alta ainakin osittain tuulilasin etupuolelle. Vanetteenkin tuli nokka, mutta jostain syystä kone unohtui vanhalle paikalleen etupenkkien alle. Siitä tuo suuri ajomelu muihin vastaavan ikäisiin japsipakuihin verrattuna.

Tuosta rakenteesta ja sen loppuun asti suunnittelemattomuudesta johtuu ehkä suurin merkillisyys Vanettessa. Nimittäin moottoriin ei pääse käsiksi muuten kuin nostamalla etupenkkien välissä oleva konekoppa ylös. Ja sepä taas ei Vanettessa onnistukaan muuten, kuin kaatamalla väliseinä tavaratilaan... :lol: Ja jos kuorma on tehty takaovista väliseinään asti, niin siinähän sitten lemppaat kamat takana olevien kamojen päälle tai pihalle, että pääset konehuoneen puolelle. Kumma, jos ei siinä jo tunne itseään jonkinmoiseksi idiootiksi, kun vaikkapa heittelee sementtisäkkejä vesisateeseen, että pääsee vaihtamaan laturin hihnaa... No, tuohan on tietysti teoriaa, ei Vanetten kantavuus todellisuudessa riitä niin isolle sementtisäkkikuormalle. :lol:

Talvella tyhjällä autolla eteneminen on tietyissä olosuhteissa melkoista tuskaa, kuten toki muillakin takavetoisilla. Jo pelkästään sen puolesta ääni Jumpylle. Jos budjetti rajaa Jumpyn pois, niin miksei C25, joskin se on luokkaa isompi. Hyvän, jo puoliksi maatumattoman yksilön löytäminen voi toki olla haasteellista, mutta kyllä niitäkin vielä näkee. Ja alkupään Jumpereitakin saa edullisesti.

Transporter toki on pakettiautoksi varsin hyvä ajettava ja niitä saa paljon ajettuina edullisesti, mutta niitten ongelmana on sama kuin muittenkin saksalaisten hyötyajoneuvojen; ne maatuvat erittäin nopeasti. :(

Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava