|
Kirjoittaja |
Viesti |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 04.08.2013 23:19 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Vehvis kirjoitti: Tuosta kässäristä...Musta tuntuu että nämä Sitikan etupyöriin sijoitetut kässärit vaativat jatkuvaa huolenpitoa, eli säännöllistä vaihtamista. Ainakin Xantiassa. Henkilökohtainen kokemus on, että kässärin vaijerin saa joko kiristää tai vaihtaa joka ikiseen katsastukseen jommalle kummalle puolelle. Viime vuonna vaihdoin apukuskin puolelle vaijerin ja voitelin sekä herkistelin kuskin puolelle. Kuskin puolen vaijerin suojakuori oli jo melko pahasti pykinyt. Ja kuinka ollakaan, viime talven pakkasilla jumitteli kuskin puolen kässäri jo todella ikävästi. (Kyllä, käytämme käsijarrua säännöllisesti, vaikka manuaali onkin) Ja hylkyhän sieltä sitten tuli.
Olen huomannut että Xantian vaijerin kuori alkaa pykimään siitä toisen ohjurirenkaan kohdalta jarrusatulasta katsoen. Siinä ensimmäisessä ohjurirenkaassahan on se muoviholkki suojana, mutta muissa ei (pitäiskikö niissäkin olla sellainen?). Tänä kesänä vaijeria vaihtaessani nikkaroin siihen toiseen ohjurirenkaaseen holkin lyhyestä sähköputken pätkästä ja ja ankkuroin sen ohjurirenkaaseen sopivalla kerroksella jesseteippiä. Saas nähdä miten käy kahden vuoden päästä katsastuksessa. Koska vielä ensi kevään katsastukseen on todennäköisesti vaihdettava apukuskin puoleinen vaijeri. Sen vaihtamisen yhteydessä kyllä teen samanlaisen patentin sillekin puolelle. Mulla on taas sellainen kuva että xantian käsijarru on "huolettomampi" Muutaman xantian kokemusta on eikä koskaan tarvinnut käsijarrun kanssa taistella. Tuossa viitosessa tuo oman lisämausteen hommaan se ohjainputki. Asentaja sanoi että ohjainputkesta tuli reilusti vettä kun irrottivat vaijerin,oli se suojakuori rikki ja sitä kautta ohjainputkeen oli päässyt vettä. Piti suorastaan ihmeenä ettei tarvinnut ohjainputkia vaihtaa.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 05.08.2013 08:44 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
1.8 16V ja 2000, 170tkm. Samat sävelet, kässäri toimii. En käytä säännöllisesti, tasaisella, silloin vain vaihde. Koska näköjään aiheuttaa jarrujen laahaamista. Syy tähän lienee: Jarrumännän tiivisterengas ehkä mukautuu asentoon ja ei siten enää vetäisi mäntää takaisin sisäänpäin. Lisämausteena vielä vaijerin vaipan päälle laitettu ja kutistettu kutistemuovi*. Sellainen, jossa on liimakerros sisäpuolella ja menee mukavasti päälle. Kutistemuovi oli myös edellisissä vaijereissa, monta vuotta ja pysyi ehjinä. Kunnes vaijerit muuten väsähtivät, nyt siis vasta toiset vaijerit. Vaijerin säätö siten, että löysänä satulan vipu palautuu täysin. * Sellaista, jota käytetään maakaapelijatkoksissa, (merkkejä mm. Raychem) myydään sähköliiikkeissä? Jarruhuolloissa, kun mäntää kierrellään ja se liikkuu "liukkaasti", niin voisi olla hyvä olla jonkin aikaa käyttämättä kässäriä. Jotta männäntiiviste ehkä pureutuisi paremmin mäntään. Tämän voisi huomata, kun mäntää kierretään pitkän ajan päästä, kyllä vastustaa. Tämä olisi hyvä tehdä aina silloin tällöin, jarrut irtoaisivat vähän paremmin. Näin muutamalla sanalla. 
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 05.08.2013 20:24 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Metso. Jos nyt hakemalla hakee jotain positiivista, niin yhtiön kurssi ehkä nousee pörssissä. Mutta ei se työntekijää/poispotkittavaa lämmitä 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 07.08.2013 22:24 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Vehvis kirjoitti: Tuosta kässäristä...Musta tuntuu että nämä Sitikan etupyöriin sijoitetut kässärit vaativat jatkuvaa huolenpitoa, eli säännöllistä vaihtamista. Ainakin Xantiassa. Vaijereissa ja vaijereissa taitaa olla jotain eroja. Miulla 2010-2013 olleessa '99 Xantiassa kyllä olivat samat vaijerit koko omistussuhteeni ajan. Joskus hieman suojailin/parsin kuoria vulkalla ja 33+:lla ja yhden jarruhuollon yhteydessä voitelin käsijarrumekanismit. Aina käsijarrun varaan pysäköitynä, eikä mitään ongelmia. Vuotuisen jarruhuollon yhteydessä kun tsekkaa ne vaijeritkin ja tarvittaessa kuoria suojaa kulumapaikoista, niin kestävät melko pitkään, elleivät ole aivan surkeat (esim. vääränmittaiset) vaijerit.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 07.08.2013 22:44 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
samaa mieltä lakrun kanssa. mulla oli tapana lipittää lootaöljyä sinne kumikortongin sisälle ,että ranskisten tali liukenee hoitamaan sitä hommaa mikä sille on saharassa suunniteltu. mulla eioo ollu mitään ongelmia kässärin kanssa tuon öljyhoidon jälkeen.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 08.08.2013 19:23 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Xantian "myyminen".
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 08.08.2013 19:39 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 08.08.2013 19:40 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 ja entiset etumokkulat hoitelee takapään joustoja ja edessä on beksin melko uudet 55/500 kuulat 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 08.08.2013 19:41 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 ja kulkee viinalla tosi hyvin . ei mitään kakomista 
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 08.08.2013 19:51 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
kokemjne kirjoitti: :o no mikä nyt närästää. ....kuprut on oiottu lähes näkymättömiksi . vielä kunnon maali , niin vilautan. nopeesti katottuna ei edes huomaa entisiä kolhuja..........kärsi ....kärsi...  Niinpä niin.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 08.08.2013 22:58 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
Mustaa CX Turboa myydään, eikä mulla ole rahaa ostaa sitä. S..tana.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 09.08.2013 15:59 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Verenpaine samaa luokkaa kuin sinivalaalla Pitäisiköhän vaihtaa vähemmän stressaaviin hommiin? Vaikka lennonjohtajaksi. PS. Sinivalaan verenpaineeksi joku mitannut 3bar.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.08.2013 20:11 |
Viestit: 390 Paikkakunta: Vaasa
|
elämäntilanne pakotti laittamaan volcanen myyntiin  ketuttaa jo nyt vaikka auto on vielä pihas...
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.08.2013 20:19 |
Viestit: 3655
|
Ei hitto! Kaiken vaivan jälkeen! Jos se olis kunnossa niin mää ottaisin
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.08.2013 20:32 |
Viestit: 3655
|
Ja oikean värinen. Ja Turussa! Kunpa en olis nähnyt tätä... Haluun tuon, ny meillä alkaa västyskeskustelu. Hmmm - en edes ehtinyt lukea vielä ilmoitusta kokonaan, ja silti olen sitä mieltä että se on mun.... Toi on kyllä ihan ku mua varten. Haluan tuon! Piha on ny täynnä, mutta mihin saisin sen säilöttyä toistaiseksi? Äääh - kunpa en tietäisi tästä mitään...  Yhteydenottopyyntö lähetetty...
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.08.2013 20:54 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Näyttää hienolta ja varusteetkin kohillaan. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.08.2013 21:16 |
Viestit: 909
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 17.08.2013 21:34 |
Viestit: 3655
|
Siis onko tämä se ZX-filesin vanha... Sekin on edelleen hengissä? Kuka noita rekkareita jaksaa painaa mieleen...? 
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 18.08.2013 13:47 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Ajoleikkurista rispaantui käyttökelvottomaksi leikkuupuolen vetohihna ja mikään paikka mistä uuden saisi ei ole auki. On muuten hienon näköinen tommonen puoliksi ajettu piha. Tunne lähinnä samaa tasoa on kurrella talvella kun on käpy jäässä, vituttaahan se ja vieraitakin on tulossa.....
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 19.08.2013 23:29 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Teiniautossa helmat läpimädät, pitäiskö hitsata vai paalata, kustannusarvio jo yhdeltä puolen melkein ostohinta, jos inssi pieksee toisenkin puolen, käyttöautossa samoja oireita, paalaanko kaiken ja siirryn Bekseihin 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.08.2013 00:09 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Taas kerran tiedän miksi tähän ketjuun en viitsi kauhiasti kirjoittaa, kaikki ongelmat ovat täysin olemattomia terveyteen verrattuna. Suomalainen osaa valittamisen ja vinku-vonkku-osaston liiankin hyvin Sitten kun pitää alkaa luopua, jostain todella tärkeästä, niin tosiaan, on se harmin aihe. En näe enää mutta tärkeää kuin terveys ja totta kait läheiset. "Eniten potuttaa liikenteessä/ liikenteessä ärsyttää" Eniten vituttaa kaikki" ...no, maailmassa vain on aina standardi määrä paskaa joka on nieltävä valittamatta, se ei vähene millään vinkumisella. Ei niiden asioiden jauhamisesta saa virtaa, saa vain negatiivisen energian levitysmahdolisuuden. Mulla on harmin aiheet loppuneet ja ei niitä ole oikeastaan ihan aikuisen oikeesti koskaan ollutkaan, tulossa varmuudella ovat. Nyt on jo kolmannat YT:t 18 kk sisään, ihan sama, neljännet keväällä jos vielä ne nään... Veikkaan että harmin aiheeni vasta oikeasti on tulossa mutta se tulee siinä muodossa että se todella jyrää. Tähän tullakseni veikkaan että hommaan jos onnistun, Sveitsin tai Hollannin kansalaisuuden, "ajoissa". Pääasia on että saa tarvittaessa kuolla niin kuin haluaa. Hyvin läheisen ihmisen kautta tän vasta tajusin, on väärin olla pääsemättä pois niin kuin haluaisi. Tulihan taas läppää, mutta, ihan kaikella kunnioituksella, kaikkia kohtaan.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.08.2013 09:08 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Cikatti puhuu asiaa... varmaan jäsen 'rmattilan' harminaihe toi Cikatille tarpeen kirjoittaa... Jotkut asiat ne vaan asettaa mittasuhteet päälaelleen.. Tältä pohjalta täytyy todeta ettei mulla ole mitään harminaiheita..
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 21.08.2013 10:06 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Kami kirjoitti: Cikatti puhuu asiaa... varmaan jäsen 'rmattilan' harminaihe toi Cikatille tarpeen kirjoittaa... Jotkut asiat ne vaan asettaa mittasuhteet päälaelleen.. Tältä pohjalta täytyy todeta ettei mulla ole mitään harminaiheita.. Kyllä näin on. Tosin pitää muistaa että kunkin kokema harminaihe pitää suhteuttaa kyseisen yksilön aiempiin kokemuksiin. Jos on pumpulissa elänyt niin silloin voi rikki mennyt leikkiponikin tuntua maailmanlopulta. Asia ei sinänsä ole iso mutta tunne voi silti olla aito ja sitäkautta myös oikea. Sen jälkeen kun itse olin 6h leikkauspöydällä alkoivat muut murheet tuntua pienemmiltä. Tämän topan aihe ei kuitenkaan ole kisata pahimmasta harmin aiheesta mutta kirjoittelussa pätee sama kuin kasvotusten. Puhjennutta rengasta voi harmitella muttei ihan joka tilanteessa.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|