Jatketaan tähän ketjuun vähän ihmettelyä tämän laitoksen muistakin korjailuista, projektipuolelle tämä kai enemmän kuuluisi.
Taustahan tälle on se että torissa oli tällänen myynnissä halvalla. Päällepäinkin ihan ok, korjaamolla oli annettu tuomio että ei kannata korjata.
Eli jakopää oli väärin ajoitettu ja tässähän ei edes ole vulkanoitua hihnapyörää eli oli todellinen asennuskämmi, papereiden mukaan alkuvuodesta on jakopää kaikkine osineen vaihdettu. BTW, saman värinen xantia mikä aikanaan haettiin kuopiosta oli myös nokkien osalta pari hammasta myöhässä, värissäkö vika

Eilen jatkoin tyhjäkäynnin toiminnan tutkimista kun välillä käy nätisti ja välillä röpöttää. No mappianturin lukemia läppärillä kattellessa totesin että lukemat ei mene normi ilmanpaineeseen vaan 650-700 mbar on maksimit. Anturi on väärä tai jossain piuhoissa on häikkää. Papereista näkyikin että anturi on vaihdettu vuosi sitten. No pihassa kun on XU7JP4 koneinen picasso ja siinä on pidempään jo ollut map anturin vaihtotarvetta kun nyökkii liikkeelle lähdössä. Anturi siihen ja toimii vallan mainiosti (mikse sitä anturia ole tullut aiemmin vaihdettua). Tutkitaan myöhemmin lisää. Antureita nyt ainakin tarjotaan kahta erilaista tuohon koneeseen, joista toinen on sama kuin tuo 16v koneen kanssa.
Sitten myyjän mukaan korjaamo oli todennut että taka-akseliremontin tämä myös tarvitsee. No siltä se tuntuikin, eli toinen puoli oli hiukan jumissa olevan tuntuinen ajossa ja auto kenotti kuskin puoli alhaalla.
No nosturille ja todettiin että kyllä molemmat puolet liikkuu mutta silti liikkeessä eroa. Seuraava epäilys oli iskareissa, ne lähtikin sitten nopsaan irti ja nekin kunnossa. Toisella puolella iskari lähti irti normisti eli jousitus on pännillä, mutta alhaalla oleva puoli lähti vain vetämällä... Pientä tutkimista ja jouset näyttää kutakuinkin uusilta! Pohdintaa ja todettiin että kuskin puolen jousi on asennettu väärälle poorille/asentoon. Sitten vaan lukitukset auki, lekalla jousi toiseen sivuun ja jousen kiertoa sopivaan asentoon. Akseli kasaan ja todetaan että vieläkin jäi puolisen senttiä korkeuseroa, no se ei haittaa. Nyt menee ajossa nätisti, eikä vaapu oudosti röykyissä.
Vielä kun vaihtaa raidetangon sisäpään niin sitten tämä korjauskelvoton yksilö on taas matkakunnossa, sekin varmaan asennettu väärin tai jotain

Kaikenkaikkiaan voi todeta että tämän kanssa tosiaan on harjoiteltu korjaamista
