|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
ranskatar
|
Viestin otsikko: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 06.08.2013 15:48 |
Viestit: 42
|
|
XM 2.5td break -98 Moniurahihnoja kuluu urakalla, viimeisin kesti 1500km. Ne alkaa rispaantumaan koneenpuoleisesta reunastaan. On vaihdettu uusi automaattikiristin ja apurulla, ei vaikutusta. Silmämääräisesti kaikki ovat linjassa. Tämän viimeisimmän hihnan vaihto on tässä työn alla ja huomasin, että hydrauliikkapumpun hihnapyörässä on klappia pituussuunnassa. Siis pumpun hihnapyörä tulee 2-3 milliä ulos pumpusta vedettäessä. Pumppu on nyt tossa pöydällä enkä tiedä onko jotain tehtävissä tai onko klappi syynä hihnojen rikkoontumiseen. Pituussuuntaisen klapin voisin kuvitella vaikuttavan rullien ja hihnapyörien linjaan. Jos klappia ei kuulu olla, voiko sitä korjata vai onko uusi pumppu ainoa vaihtoehto? Jos pumpun klapilla ei ole väliä, mikä helvetti ne remmit rikkoo?
|
|
|
|
 |
|
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 06.08.2013 16:48 |
Viestit: 4700 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
|
mittaappas rullien leveys suhteessa hihnan leveyteen . samoin vertaa uria ,että onko kaikissa sama. lisäksi voisit ottaa kapeamman hihnan kokeeks.
|
|
|
|
 |
|
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 06.08.2013 16:54 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
|
Hei. Jokin apulaitteesi ei ole hihnan kanssa linjassa, vaan päästää hihnan "nojaamaan" siivan reunaa vasten. Tutki miten hihna kulkee urissaan pyörittämällä konetta käsin. Tällöin voi aiheuttajan löytää, tuo pumpun klappi voi olla myös syyllinen, varsinkin mikäli lähellä ei ole kahta siivaa jotka pitävät hihnaa "aisoissa". Tosin, kyseessähän on jarruttava laite, joten olisi syytä tutkia tuokin tarkoin, kuten olet jo tehnyt, voi hyvinkin aiheuttaa kulumaa.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
|
ranskatar
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 08.08.2013 00:02 |
Viestit: 42
|
|
Klapille en osannut tehdä mitään, joten pumpun laitoin takaisin paikoilleen. Putsasin mahdollisimman hyvin kaikki rullat ja pyörät kumitöhnästä. Tarkastelin ja mittailin niitä ja mielestäni ne ovat kyllä keskenään samanlaisia. Laitoin uuden hihnan paikoilleen ja huomasin sen olevan vähän kapeampi kuin edellinen. Katotaan kuinka nyt käy. Niin ja auton käydessä huomasin, että taskulampun valossa hihnan pystyosuus (laturin ja ilmastoinnin) vipotti kuin hihna olisi ollut löysä. Eikö vielä asettunut paikoilleen vai näköharha? Eikös automaattikiristin hoida tämän ?
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 08.08.2013 08:46 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
ranskatar kirjoitti: ... Eikös automaattikiristin hoida tämän ? Pitäisi kyllä. Mutta montako miljoonaa kilometriä se kiristin on jo nähnyt? Ei siis ole ikuisia nuokaan.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 08.08.2013 09:03 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
zX-files kirjoitti: ranskatar kirjoitti: ... Eikös automaattikiristin hoida tämän ? Pitäisi kyllä. Mutta montako miljoonaa kilometriä se kiristin on jo nähnyt? Ei siis ole ikuisia nuokaan. Huomasitkos avaajan viestissä maininnan tuon vaihdosta uuteen? Muuten, siivojen suoruutta voi koittaa mitata. Pujottelee jonkun kapean mutta jäykän, esim. metalli viivottimen siivasta siivaan ja mittaa rakotulkin liuskoilla rakoa, molempien siivojen kohdilta.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 08.08.2013 09:57 |
Viestit: 1335 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
Onko tuossa varmasti oikean mittainen hihna ja epäkesko oikein kiristetty, -on aika tarkka siitä. Mulla on kaksi noita tuolla koneella. Toisessa oikea hihna automaattikiristimellä ja kestää hyvin. Toisessa se keinukiristin-rulla oli hajonnut keinuakselin neulalaakereista ja kampesi hihnaa sivuun ja hankasi jakopään muovikoppaankin uran. UUsi kiristinhärpäke jäi pompottamaan sitä jousta vasten ja aiheutti hihnankireyden vaihtelua ja nopeaa kulumaa, ja tällöin remmi oli hieman väärän mittainen. En muista oliko pidempi vai lyhyempi, mutta lähin sopiva motonetista. Korvasin sen jousipötikän latan pätkällä joka ei salli joustoja ja hyvin on kestänyt jo noin n. 5 v ja yli 100 000 ilman kiristystarvetta. Varmaankin se jousivaimennin on tarkoitettu siihen tasaamaan joitain apulaitteiden momenttipiikkejä, mutta hyvin on toiminut sen jälkeen.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 08.08.2013 10:56 |
Viestit: 199
|
|
Ääni myöskin tuolle kiristimen laakeroinnille, siis nivelpiste siinä automaattikiristimessä on laakeroitu kahdella neulalaakerilla. Voipi olla tunnit täynnä, joten on koko paketti hiukan kallellaan ja kampeaa hihnaa hiukan sivuun. Tosin ei siinä pumpunkaan akselilla kuulu klappia olla. Yhdestä hihnasta oli itselläni myöskin joku kudos pettänyt ja oli selkeästi kiero. Kun sen venytti käsien väliin ja katseli hihnan suuntaisesti, niin löytyihän siitä kurvi. Siihen hihnan vipottamiseen voi olla syynä taas se kiristimen jousi. Kuulemma siellä jousen sisällä on kumiin vulkanoitu "iskunvaimennus". Vaihdoin juuri jousen kun oli aivan yhtä puuta, eikä kiristäminen epäkeskolla onnistunut niin kuin se kuuluisi. En vaan ole vielä ehtinyt sahata vanhaa jousta poikki jotta näkisi sisään..
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 08.08.2013 13:38 |
Viestit: 1335 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kävin tarkastamassa tuosta -97 breikistä ja pumpun aksiaalivälys muutaman kympin luokkaa, ehdottomasti alle 0,5 mm. Eli tuo mittaamasi 2-3 mm voi hyvinkin olla root cause tässä tapauksessa 
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
ranskatar
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 23.08.2013 16:00 |
Viestit: 42
|
|
Tervehdys jälleen ja kiitos kaikista ideoista. Niiden tarkastamiseen on mennyt tovi jos toinenkin. Huomasin maininneeni aloitusviestissä vaihtaneeni automaattikiristimen ja apurullan. Apurullalla tarkoitin juuri sitä kiristettävää epäkeskorullaa. Tällä hetkellä remmin (sen hieman kapeamman) vaihdon jälkeen on kilsoja kertynyt 300. Remmipä se on reunastaan rispaantunut. Nyt kuitenkin luulen löytäneeni vian. Ainahan tuo vanha kiisseli on tiputellut alleen, mutta viime aikoina yhä enenevässä määrin, joten jopa minäkin kiinnitin asiaan huomiota. Se olikin lähemmässä tarkastelussa naftaa. Vuodon paikallistin pumppuun, josta auton käydessä näytti löpöä tursuavan melkein joka saumasta ja valui pumpun alta pieliä pitkin asfalttiin. Olisiko näin, että nafta päätyy remmille ja "sulattaa" pumpun puoleisen reunan? Vuoto on ollut aiemmin vähäisempää ja remmi kesti kauemmin, nyt vuoto pahentunut eikä remmikään kestä enää kun sen 300 km? Mitäs nyt tehdään? Mitä voi tehdä jokapaikasta vuotavalle pumpulle? (ilmeisesti Bosch VP36)
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 24.08.2013 00:07 |
Viestit: 5855 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Noin iso akselivälys on kyllä melko tod näk root cause, kyllä, MUTTA, (kuten itsekin huomasit) empä ole nähnyt montaa XM diisseliä joissa ei tulisi ennen pitkää diesel-sumua hihnalle. Itse olen vain nähnyt omissakin XM;ssä tämän ongelman. Pikku hiljaa se pumppu vuotaa ja tosi vähän ja joissain vuotaa hydepumppu samalla mutta se dieselin järjestäyminen siihen hihnalle pikkuhiljaa pehmentää remeliä parhaiten ja se tapahtuu todella salakavalasti. Mun viimein kokemus on XM automaagista jossa täysin ehjän näköinen remmi lipes helvett**n ja kas kun sitä kädessäni hiblasin niin sehän oli täysin diesel-öljyn pehmentämä.
Ei kannata viihdyttää itseään tuon remmin kanssa pitkään sillä lopulta huonolla tuurilla se on jakokopan välissä ja tuho on se kuuluisa eli työläs = kallis.
Pumpun voi tiivistää, eli se on vaan sitä ihteään, työtä, avataan ne kohdat joista liemi puskee ja vaihdetaan tiivarit.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
ranskatar
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 24.08.2013 00:44 |
Viestit: 42
|
|
Olisiko sinulla antaa tarkempia neuvoja pumpun tiivistykseen? Onko olemassa jotain korjaussarjaa, jossa uudet tiivisteet vai vaihdetaanko ne yksi kerrallaan kunnes vuoto loppuu? Voiko tiivisteitä vaihtaa ottamatta koko pumppua pois paikaltaan? Mistä saan tiivisteitä? Innostuin asiasta, koska ehdin jo pelätä, että joudun ostamaan uuden pumpun, näyttäisivät maksavan enemmän kuin koko auto.
|
|
|
|
 |
|
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 24.08.2013 03:27 |
Viestit: 5855 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Vuotojen paikkaus ei ole kovin halpaa sekään auton hintaan nähden sillä pumppua pitää purkaa kohtuu paljon ja siinä tulee vastaan myös pumpun säädöt jotka helposti sekoo tiivareiden vaihdon aikana. Tiivisteet eivät ole se kallis juttu, työ on. Oikeammin suosittelen sen peruskorjatun pumpun hommaamista joka töineen on yli auton arvon mutta sen jälkeen sulla on "pitkään" kivaa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 24.08.2013 08:46 |
Viestit: 1335 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
Mulla vuotaa molemmissa tuo VP36. Vuoto lähinnä tihkua etupuolelta kansien välistä eikä kastele hihnaa ainakaan pahasti. Koneen vasen pää kyllä aika tuhrunen. Olen juuri alkamassa vaihtamaan toiseen niitä tiivisteitä. En kysynyt marmorilta, vaan tilasin netistä VP37:n satsin. Sitä mm. Volvon ja vw: ekoissa tdi koneissa ja vuodot yleisiä. Vp37:lle paljon ohjeita netissä. Kannen paikoitus vaikuttaa ajoitukseen ja on sadasosa mm peliä. Vp37:saa ei ole sähköistä suutinanturiin perustuvaa ennakonkorjausta, joten luulen että tämä ei välttämättä ole niin tarkka paikoituksesta. Ovat volvoissa käyttäneet erilaisia murtoliimoja kannen saumoissa takasinpaikoituksen varmistamiseen. Enkä tiedä varmasti käykö toi 37:n tiivarisatsi tähän, mutta kaverin volvoon verrattuna pumpun runko kyllä näyttää samalta. Otan pumpun irti kun samalla vaihdan jakoremmi, mutta luulen että kannen tiivisteet voi vaihtaa paikallaankin. Tällöin kannen tarkka paikoitus voi olla vaikeampaa. Laittelen viesti miten sujui. Tarkoitus tehdä nyt viikonlopun aikana.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 24.08.2013 20:19 |
Viestit: 1335 Paikkakunta: Järvenpää
|
VP37:n tiivisteet kävi. En purkanut koko pumppua vaan vaihdoin kahden päällimmäisen kannen tiivisteet jotka oli ne vuotavat sekä solenoidin o-renkaan ja pumppupesän o-renkaan pesää irrottamatta. http://m.youtube.com/watch?v=DdQbrdv78A ... dQbrdv78A4 noi ohjeet 1-5 käy täysin myös tuohon VP36 pumppuun. Niissä vaihto tehdään pumpun ollessa autossa kiinni ja pitäisi onnistua XM:ssäkin jossa tosin on hieman ahtaampaa ja erittäin tärkeä esipuhdistus vaikeampaa. Kannattaa samalla purkaa hydepumppu, öljynsuodatin ja paisuntasäiliö pois niin on paremmin tilaa. Kannen alemman sauman merkkaus tärkeää ja tyhjäkäynti voi muuttua, mutta helppo lexialla saada kohdalleen. No tämä tarina ei vielä kerro tämän enempää kun on muitakin fixauksia kesken kuten egr:n poisto ja imusarajan puhdistus ja jäähdysjärjestelmän huuhtelu ym., mutta ilmoitan kyllä vieläko pata lähtee käyntiin ja voin tehdä oman ketjun tuosta aiheesta ohjeistukseksi.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 26.08.2013 14:08 |
Viestit: 1335 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
Ohessa hihnankiristin jonka sisäholkissa näkyy neulalaakerin "ristiriipunta" eli neulojen kuluttamat urat vastakkaisilla puolilla. Hihnan kireys aiheuttaa ko. laakerille kippimomentin ja pieni edestakainen liike väsyttää akselin. Aiemmin uusin tuollaisen toiseen autoon jossa ko laakeri oli jo paljon pahemmassa kunnossa. Siinä rispas hihnan reunaa ja se hankasi jakopään koppaan. Tässä, jossa näin kulunut, oli hihna vielä kutakuinkin keskellä rullia. Ensiapu tuohon, jos ei enempää sökönä, on kiertää tuo sisäholkki 180 astetta jolloin neulojen kuorma tulee terveelle akselille. Sitä varten kannattaa merkata holkin pään asento moottorin runkoon nähden jottei tarvitse arvailla takaisin laittetaessa hihnavoimien kippimomnettien suuntaa neulalaakereille.
Pumppu muuten toimi huonosti tiivisteiden jälkeen, nakutti ja vikavalo syttyi. Avasin sen uudelleen koneessa kiinni ja totesin helpoksi hommaksi eikä tarvinnut purkaa kuin letkuja ja johtoja ympäriltä. Vika ei löytynyt pumpun sisältä, vaan suutinanturin ja ennakonsäätösolenoidin johtojen ristiin menosta. Typerästi niissä on sama liittimen muoto ja ovat vierekkäin. Olen tottunut XM:ssä siihen että liittimet on aika hyvin yksilöitä värikoodeja myöten enkä miettinyt sen tarkempaa kun liitin sopi. Johdot oikein päin ja taas toimi. Tyhjäkäynti vaati pientä säätöä ja kun ei vielä ollut lexia käytettävissä naputtelin kantta ruuvit hieman löysättynä koneeen käydessä (joo mitä väliä..) sopivaan paikkaan. Lexialla sitten vielä hienosäätö. Vanhat tiivisteen painuneet uran syvyisiksi profiililtaan neliö n. 2.5x2.5 mm kun uusi luokkaa 1.5x4 mm.
| Liitteet: |

kiristin.jpg [ 111.5 KiB | Katsottu 11546 kertaa ]
|
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
ranskatar
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 11.09.2013 17:33 |
Viestit: 42
|
|
Tervehdys, Aikaa on kulunut, mutta nyt on naftapumpusta vuoto loppu. Otin tiivistesarjan Tammerdieselistä, ehkä oli vähän kalliimpi mutta ajattelin sarjan olevan varmasti oikea eikä tarvitse odottaa. No, vähän kalliimpi oli ja seuraavana päivänä saatavilla mutta väärä. Autosta pumppu levällään ja totesin ettei pussista löydy yhtään sopivaa tiivistettä. Eikun vaihtamaan. Vaihdoin ainoastaan ne kaksi isoa kansissa olevaa tiivistettä pumpun ollessa paikallaan enkä purkanut ympäriltäkään mitään ylimääräistä. Pakkelia laitoin pumpun kylkeen ja takaisinlaitto onnistui hyvin, mielestäni sain kannen niin entiselle paikalleen kuin on mahdollista. Tämän jälkeen vaihdoin taas uuden moniurahihnan. Kaikki toimii, ei vuoda ja auto on menoltaan entisenlainen. Tosin vasta noin 10 km ajon jälkeen. Mutta... Tyhjäkäyntikierrokset seilaa 900 - 1300 välillä. Huomasin, että kun ilmastointikompura lähtee käyntiin, kierrokset laskee ja kun se pysähtyy, kierrokset nousee. Eikö pumpun kansi kuitenkaan ole ihan paikallaan vai mistä moinen johtuu? Onkos kellään ideoita tämän suhteen?
|
|
|
|
 |
|
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Moniurahihnojen suurkuluttaja, mikä neuvoksi? Lähetetty: 11.09.2013 23:20 |
Viestit: 1335 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
Aikani olen oman kantta tuunannut ja nyt alkaa olemaan kohdallaan... Eli kantesi ei ole kohdallaan ja syöttöä liikaa ja samalla ennakkoa. On muuten lopulta pirun tarkka oikeasta säädöstä, sanoisin että parin sadasosamillin tarkkuudella pitää olla kohdallaan. Tyhjäkäynti johon ecu yrittää säätää on 750 (748) ja 810 ilmastointi päällä. Jos paljon pielessä ei säätö kykene pitämään noita vaan seilaa. Jos syöttöä ja ennakkoa liikaa, tuntuu pintakaasulla pikkuvaihteilla tosi pirteältä, mutta vähän vaisulta motarilla, jos syöttöä liian vähän vaisu alakierroksilla mutta kulkee ihan hyvin motarilla. En tiedä ihan tarkkaan mikä logiikka toiminnassa on ennakon, suuttimen avautumisen ja mitattujen syöttöjen välillä, mutta huomasin että kun säätö oli kuitenkin niin lähellä, että tyhjäkäynnit ok, niin syötön ollessa liialla, oli ajotietokoneen näyttö aivan liian suuri. Kun syöttö oli liian alhainen oli tietsikan näyttö liian alhainen. Eli jos sulla on ko kulutusnäyttö, voi verrata hetkellisen kulutusen lukemaa jossakin vakipaikassa ja päätellä siitä säädön suuntaa. Tarkasti saat säädettyä lexialla. Se näyttää livenä kaiken oleelliseen lasketuista ja todellisista syötöistä ja ennakoista. Johto kiinni ja kone käyntiin, alakannen pultit sen verran löysälle että just tuntuu että kannen metallikosketus aukeaa ja ehkä pikkasen takaisin.., sitten puutuurnan kanssa varovasti naputtelee kantta edestakas kunnes lexia näyttää (kone lämmin 90-95C tyhjäkäynnillä ei AC:tä) keskimäärin syötöksi n. 4.5-5 mg/stroke ja ennakokoksi 4 astetta. Tässä on vielä huomattava että syöttö kasvaa hiukan pultit löysällä joten säätö hieman pienemmälle. Kokeilemalla löytyy. Nyt kun on harjotellut, niin tekisin tuon parissa minuutissa. Eka pidempi setup oli mulla 3 mg/stroke ja tällöin ensimmäisen tankkauksen todellinen kulutus jossa aika paljon tyhjäkäyntiä oli 7,4 l ja tietsikka näytti 6,1. Nyt toinen on menossa 6 l tietsikan mukaan ja näyttää että olisi aika lähellä todellista kun tankin mittari on tasan puolessa 700 km:n kohdalla. Muutenkin tuntuu nyt hyvältä. Tuli vielä mieleen että virheen huomaa myös selvästi koneen nykivästä käytöksestä moottorijarrulle siirryttäessä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
|
|