äxäm kirjoitti:
Mistä tiedän onko kyseessä aktiivijousitus vai ei?
Sport/Norm kytkin vaihdekepin vasemmalla puolella. Eikohän suurin osa näistä ole aktiiveja, -95 (Y4):ssä Hydractive II.
Kuluneet takakynkän laakerit voivat olla sellaista ruostemössöä että varsi liikahtelee nykäyksittäin ja on jäykkä.
Jos Hydractiven keskiventtiili kiinni (ohjaus tai vialliset diodit tai jumittunut kara), voi puoliskojen välille tulla isokin paine-ero mikäli sisäinenvuoto tai putket väärin) Tällöin korkeussäätö ajattaisi toisen puolen ylikorkeuteen ja toinen jäisi alle vakaajatangon kiertyessä. Jaksaisi ehkä juuri ja juuri nousta toispuoleisesti...
Voithan nypätä muovisen paluuputken (auto nosturilla, paino pyörillä) sieltä takasylinterin kumista irti. Jos on niin suuri vuoto, että auto vinossa, öljyä pitäisi tulla solkenaan.