Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM kulkee kallellaan
ViestiLähetetty: 08.09.2013 10:24 

Viestit: 7
Mistäkähän johtuu, että XM -95 kulkee 50mm kallellaan vänkärinpuolelle?
Vaihdoin taakse menevät hydr.putket (4kpl) mutta ne on oikeissa paikoissa ja järjestyksessä.
Myös takapää "humppasee" ylös ja alas tyhjäkaynnilla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM kulkee kallellaan
ViestiLähetetty: 08.09.2013 13:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 235
Paikkakunta: Lempäälä
Olisko takapäässä toisessa jousisylinterissä niin raju ohivuoto, ettei jaksa pitää nurkkaa ylhäällä. Eka asia mikä tuon kuvauksen perusteella tulee mieleen.



-07 C4 Picasso
-04 Xsara Picasso "Moottorimuna"
Ex:
-02 C5 Break 2.0
-02 Xsara Picasso 2.0 HDI
-92 XM V6 Break
-96 XM 2,5 td Break
-89 XM 2.0i Berline
-00 Xantia Break Exclusive
-98 Xantia Break Business
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM kulkee kallellaan
ViestiLähetetty: 08.09.2013 23:31 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
Miten olisi takatukivarrenlaakerit? Tossa minun Xantia VSX:ssä (erittäin) väljät takatukivarrenlaakerit aiheuttivat juuri tuollaista käytöstä.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM kulkee kallellaan
ViestiLähetetty: 09.09.2013 10:14 

Viestit: 7
Laakereissa ei näytä olevan välystä.
Onko sylintereihin olemassa "korjaus sarjaa"
Mistä tiedän onko kyseessä aktiivijousitus vai ei?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM kulkee kallellaan
ViestiLähetetty: 09.09.2013 12:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
äxäm kirjoitti:
Mistä tiedän onko kyseessä aktiivijousitus vai ei?

Sport/Norm kytkin vaihdekepin vasemmalla puolella. Eikohän suurin osa näistä ole aktiiveja, -95 (Y4):ssä Hydractive II.

Kuluneet takakynkän laakerit voivat olla sellaista ruostemössöä että varsi liikahtelee nykäyksittäin ja on jäykkä.

Jos Hydractiven keskiventtiili kiinni (ohjaus tai vialliset diodit tai jumittunut kara), voi puoliskojen välille tulla isokin paine-ero mikäli sisäinenvuoto tai putket väärin) Tällöin korkeussäätö ajattaisi toisen puolen ylikorkeuteen ja toinen jäisi alle vakaajatangon kiertyessä. Jaksaisi ehkä juuri ja juuri nousta toispuoleisesti...

Voithan nypätä muovisen paluuputken (auto nosturilla, paino pyörillä) sieltä takasylinterin kumista irti. Jos on niin suuri vuoto, että auto vinossa, öljyä pitäisi tulla solkenaan.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM kulkee kallellaan
ViestiLähetetty: 09.09.2013 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Minä omastani irroitin taka-kallistuksenvakaajan tutkiakseni kynkänlaakereiden kuntoa. Piti vielä palata asiaan seuraavana iltana, enkä kai kiristänyt pultteja lainkaan. Asia unohtui n. kuukaudeksi, :roll: ja toinen pulteista oli jo pudonnut tuntemattomaan paikkaan. Takapää taisi silloin kulkea normaalia alempana.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: