Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 13:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Eka "oikea" auto, Opel Kadett poltti kolmessa vuodessa yhden parkkivalon. Kyllä puoli vuotta on huono tulos, varsinkin kun noiden vaihto on tehty niin saamarin kenkuksi hommaksi.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Lauri kirjoitti:
Ei kai aika juurikaan noita polttimoja riko vaan käyttötunnit? Picasson H4-lähivaloissa Osramin Silverstarit kestivät molemmilla puolilla noin 15 000km (,jonka kulkemiseen minulla kuluu noin 6kk). Tuosta voi näppärä laskea suurpiirteiset palotunnit. Xantiassa Osramit (H1) tai Philipsit (en muista enää mitkä siihen laitoin) ovat kestäneet ainakin kaksi vuotta, mutta siihen ei kerrykään kuin muutama tuhat kilometriä vuodessa.

Molemmissa autoissa valot ovat tehtaan jäljiltä ilman mitään omia sähkövirityksiä.


Käyttökilometreinä tai tunneissa nuo kestot pitäisi ilmoittaa,jos lamput on hyllyllä niin ei ne siellä pala :D



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 14:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Lauri kirjoitti:
Xantiassa Osramit (H1) tai Philipsit (en muista enää mitkä siihen laitoin) ovat kestäneet ainakin kaksi vuotta, mutta siihen ei kerrykään kuin muutama tuhat kilometriä vuodessa.

Molemmissa autoissa valot ovat tehtaan jäljiltä ilman mitään omia sähkövirityksiä.
Niin eli siinä Xantiassa ei sähkö oikein jaksa eksyä polttimolle asti ja ajovaloumpiosta voi käydä katsomassa ajovalojen merkkivaloa? Eihän se poltin kieltämättä juuri kulu, jos ei sitä oikeasti päälle kytke. Jos pitää täysin sammuksissa, niin kestänee vielä paljon pidempään.
Putkimies22 kirjoitti:
Eka "oikea" auto, Opel Kadett poltti kolmessa vuodessa yhden parkkivalon.
Liekö tuossakaan sen enempää sähköä ollut tarjolla? Ja oliko jo oikein halogeenivalot?

Miulla taitaa tulla joku 20-25 Mm ajoa vuodessa tuolla Xantialla, joten 5-8 Mm lienee vanhanmallin Silverstar H1:n kesto siinä. Käyttötuntien lisäksi myös valonvaihtimen käyttö kuluttanee jonkin verran, kun kaukovaloilta lähivaloille vaihtaessa tosiaan putoaa laturin kuorma 110 W pienemmäksi, eikä taida ehtiä jaappanialainen säätäjä ihan reagoimaan riittävän pienessä hetkessä. Joskus ainakin on tullut selvästi nähtyä lähivalopolttimon hajoaminen tuossa tilanteessa. Ilman lisäkaukovaloja tuota ei tietenkään tapahtuisi, mutta aika vähäistä se valo on ilman niitä. Kai tuohon jotain suojapiiriä täytyisi rakennella joskus noille lähivaloille...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 14:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Niinpä, valot kestää tosi pitkään kun niitä ei käytä lainkaan. Oppia voi käydä katsomassa vaikkapa Saksassa, siellä osataan olla nuukia! Sielläkin on tosin tilanne muuttumassa noiden päiväajo- eli huomiovalojen myötä. Perhana, kuluvat vielä, ja polttoainettakin menee! Ja vielä enemmän säästää kun ajaa vain valoisaan aikaan, jos silloinkaan :twisted:
Sama noilla longlife-polttimoilla. Jos haluaa -30% valotehoa niin siitä vaan. Harmi vaan, että noita ABSeja ja turvatyynyjä ja muita ei saa pois, tai edes tuunattua alaspäin, ihan turhia kuluja moiset hömpötykset.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 16:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tälläistä kirjoittelin 17.4. toisessa ketjussa:
svc kirjoitti:
Eilen pimeni vasen syyskuussa vaihdettu yönsärkijä. Melkein 7 kk ja hieman yli 29 000 km. Käyttötunteja tuli viitisen sataa. C5:n H7 lähivalopolttimo siis.
Vaihdoin tilalle syyskuussa umpiosta pois ottamani Osramin Longlife-polttimon. (Kesällä ei valoa tarvita) Oikeanpuoleinen Night Breaker+ palaa edelleen nyt lähes 31 000 ajettuna. On muuten valon värissä selkeä ero: Nightbreakerille luvataan 3400K ja siihen verrattuna Longlife muistuttaa kynttilänvalon väriä.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.05.2013 17:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Entäs teho, eikös siihenkin osu tuo kynttilävertaus :D



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 01.09.2013 22:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
black_van kirjoitti:
Päivitin viitoseen polttimot joku 3 viikkoa sitten. Lyhkäisiin Narva range power white H7 ja kaukopolttimoiksi H4 samansävyiset Philips Blue Vision Xenon-Effect.
Testailtu on ja kokemukset yllättävät. Alunperin en uskonut että tuosta kombinaatiosta irtoaa noin hyvin valoa,mielestäni viitosen valot ovat niin syvältä kuin olla ja voi.
Vaan eipä olekaan. Olen todella yllättynyt valotehosta,nyt meinaan näkee,ei tartte xenoneita kaivata. Umpion muovi on kulunutta,ja vaihtoon ovat umpiot menossa jahka saan ostamani umpiot.
Oletettavasti valonteho paranee vielä entisestään


Nuo Narvan polttimot ovat nyt olleet lähivaloissa 20tkm.n verran. Käyttötunteja arviolta noin 300h pintaan,ehkä ylikin. Hyvin tuikkii vielä molemmat polttimot. Sanoisin että varsin kestävät lamput sekä ennenkaikkea kirkkaat. Hanskalokerossa odottaa jo uusi paketti samaisia kynttilöitä.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 02.09.2013 10:52 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ei Narvan polttimot DDR:n aikanakaan erityisen huonoja, eikä huonoja olleet.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 02.09.2013 13:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Verrataankos samalla logiikalla nykyistä Skodaa siihen tsekkoslovakian aikaiseen :lol:
Narva on osa Philipsiä, ja heidän kakkosbrändinsä, pikkusen niinkuin se Skoda on nykyisin Volkswagenille, tai pitäisikö sanoa jo että Audille.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 02.09.2013 15:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Ai onko ko.merkki osa philipsiä. Paketissa lukee ettei tieliikennekäyttöön,tosin ei nuo ketään vielä ole haikäisseet,tai ainakaan ei ole tullu räpsyviä valoja vastaan. Katsastuskin meni hyvin noilla lampuilla. Valoteho loistava ja kestää



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 02.09.2013 16:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Onko ne Narvat 55 vai 85 Wattiset?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 02.09.2013 16:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Normaaliwattisia, mutta liian sinisiä, tai onhan markkinoilla sinisempiäkin e-merkittyjä, muttei oikeesti e-hyväksyttyjä ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 02.09.2013 21:25 

Viestit: 203
Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
Xantia
Kattokaapas millä systeemillä ja johdinpaksuuksilla on toteutettu Xantian ajovalot (vihjeenä "paluujohdin"). Parilla pätkällä lisäpiuhaa ajovalot kirkastuvat huomattavasti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 03.09.2013 08:46 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xantian valot saavat akulta reilusti alennetun jännitteen. Ei siksi ole niinkään murhetta polttimoiden kestosta. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 08.09.2013 00:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joopa, kannattaisko vihdoin miettiä sitä releistystä. Mulla oli jossain viideo miten mm CX:n valot fiksaantuu kummasti releistyksellä. Jännite sähkövalolampun kannalla nousi noin 1.6 volttia ja se on tehossa öbauttia 14% mikä näkyy suoraan valon kirkastumisena. Ja joo, on varmaan tuo video tuolle ketjun alussa, ehkä mutta ihan hyvä kertaus on tämä.

http://s638.photobucket.com/user/CIkatt ... 2.mp4.html



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 10.09.2013 21:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Tuo releistys on ihan ok sellaisiin vehkeisiin jossa polttimonvaihto sujuu käden käänteessä. Viitoseen jos moiset laittais niin uskoisin että saisi olla koko ajan kädet verillä,ei ehtisi parantumaan ennen seuraavaa lampunvaihtoa.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 10.09.2013 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Vitosessa on jo releet ihan vakiona. ;)
Itseasiassa kaikissa väyläsähköisissä on valoreleet siellä moottoritilan BSM-boksissa. Johdot tosin ovat aika ohuet, mutta toisaalta johtojen pituudet jäävät myös suhteellisen lyhyiksi.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ajovalopolttimoista
ViestiLähetetty: 10.06.2014 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
black_van kirjoitti:
Päivitin viitoseen polttimot joku 3 viikkoa sitten. Lyhkäisiin Narva range power white H7 ja kaukopolttimoiksi H4 samansävyiset Philips Blue Vision Xenon-Effect.
Testailtu on ja kokemukset yllättävät. Alunperin en uskonut että tuosta kombinaatiosta irtoaa noin hyvin valoa,mielestäni viitosen valot ovat niin syvältä kuin olla ja voi.
Vaan eipä olekaan. Olen todella yllättynyt valotehosta,nyt meinaan näkee,ei tartte xenoneita kaivata. Umpion muovi on kulunutta,ja vaihtoon ovat umpiot menossa jahka saan ostamani umpiot.
Oletettavasti valonteho paranee vielä entisestään


Kestotesti on päättynyt. Kesätapahtuma reissulla paloi toinen polttimo ja tänään meni sitten toinenkin. Todella tasalaatuiset lamput.
n.40tkm oli kesto ja vakiintuneen keskinopeuden mukaan ajallinen kesto 620 ajotuntia ja käyttöaika 1v3kk.
Mielestäni varsin mainio kesto h7 polttimoilta. Samaiset polttimot tulee tilalle,ostin onneksi hanskalokeroon paketin kun huomasin että tuote on poistumassa myynnistä motonetistä. Tiedä saako noita enää muualta.
Onneksi pitkissä h4.ssa on sumuvalot, pärjää viikonloppuun "valoitta",viikonloppuna sitten hankitaan muutama pintanaarmu sormiin :lol:



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: pvalila ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: