xantia 2,0 16v -96... tänään siittä loppui puhti työmatkalla... mittasin äsken puristukset ja kävi ilmi että kakkos ja kolmos pytyssä ei puristuksia ole... jotenki kulkee ku kierroksia on yli 4000.... hydraulipumpun käynnistys jo kyykyttää koneen tyhjäkäynnillä... ja vissiin ilmastoinnin jäähdytys... olisko kova homma toi kannentiivisteen vaihto? vai .... normi homma ku vertaa muihin kinnereihin... sentään tein tähän kesällä kytkinremontin... on muuten kyllä kone syönyt kiitettävästi öljyä... ja siis 285000km...
Ohhoh, mikäs on pahvin hajottanut noin nopeasti? Se syyllinen kannattanee laittaa kuntoon tuossa remontin yhteydessä. 16-tappisesta XU:sta ei ole tullut pahvia vaihdettua, mutta siinähän taitavat kannen ala- ja yläpinnat olla samansuuntaiset, joten oikaisuhionta on vähän halvempi kuin 8-tappisessa.
VW Passat B7
olli__o
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 11.09.2013 12:47
Viestit: 5124
Kyllä noita jokunen on mennyt, 95 2.0i 8V:sta meni minulla aikoinaan noin 200 tkm, jakohihnan osat vaihtuu tietysti samalla. Korjaamo vaihtoi silloin aikoinaan...
Pakopuolen mutterit voi olla mielenkiintoisia, en tiedä tuleeko 16V kansi pakosarjan kanssa pois konetta kallistamalla?
uuno
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 11.09.2013 14:58
Viestit: 767
joopa joo... jos tänään rupeis purkaan... viimiset 40 000km on mun ajamia... jos on vaikka edellisellä omistajalla "keitelly"... niin mahtuuko pois pakosarjan kanssa se kansi???
Ropeliz
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 11.09.2013 15:19
Viestit: 238 Paikkakunta: Orivesi
Mahtuu pois pakosarja paikoillaan.
C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
uuno
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 11.09.2013 21:33
Viestit: 767
no eipä palanutkaan.... kansipahvi.... mutta kolme pakovettiiliä kyllä... vissiin pakoventtiilit hieman kantanu... kaikki tulpat oli karstaisia... saanut liikaa bensaa??? ny sitte varaosa autosta kansi... pakoventtiilien palamisen aiheuttanut vika pitäis sitte löytää...
laakeri
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 12.09.2013 12:39
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
uuno kirjoitti:
pakoventtiilien palamisen aiheuttanut vika pitäis sitte löytää...
Voisikohan nostaja jumittua jostain syystä levälleen? Ei kai se sen kummempaa vaatisi. Vaan mikä sen sitten voisi tehdä, huonoa öljyä joskus?
VW Passat B7
uuno
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 12.09.2013 15:15
Viestit: 767
joo kyllä oli puolet bensaa öljyn joukossa joskus... ostin tän viallisena... silloin ruiski koko ajan bensaa ja auto oli ku savupanos... sitte meni katalysaattori tukkoon myös...
Harri126
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 12.09.2013 22:23
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
uuno kirjoitti:
joo kyllä oli puolet bensaa öljyn joukossa joskus... ostin tän viallisena... silloin ruiski koko ajan bensaa ja auto oli ku savupanos... sitte meni katalysaattori tukkoon myös...
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
uuno
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 14.09.2013 11:10
Viestit: 767
no nii... illalla laitettiin kansi paikoilleen... siis vararaosa autosta otettu... siinä on mittarissa 330 000km. tämä kansi oli aivan karstaton ja ok näköinen. enpä saanut heti sitte kaks reikästä eli alkuperäisen vahvuista pahvia. laitoin sitte kolme reikäisen eli vahvemman... jatkuu tänään... laittelu...
Sitruunaseppä
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 14.09.2013 20:04
Viestit: 1242
Onko sillä pahvin paksuudella väliä, vanhassa autossa? Eroa ei käynnistä huomaa, vaikka laittaisi kolme liian paksua pahvia päällekäin. Paksummat pahvit on kai sitä varten, että kannesta oikaisussa lähtenyt alumiinikerros korvataan paksunnetulla pahvilla. Olen koonnut Lagunoihin koneita 1,7 ja 1,8 osista. Kannet ovat erilaiaset, 1,8:ssa on koko palotila kannen puolella ja 1,7:ssä männät jäävät viisi milliä lohkon yläreunasta. Eikun nippuun ja "hieman" lasketulla puristussuhteella liikenteeseen. Ei mitään eroa, ei päästöissä, ei kulutuksessa. Pahvi kuin pahvi, kun on tarpeeksi paksu ja joka paikassa on ne öljy- ja vesireijät, mitä kuuluukin olla.
Oikein huonosti pidetyissä autoissa kansipahvin pienet vesireijät ovat olleet miltei tukossa, kattilakiveä on kanavat täynnä. Mitä sanotte, onko kokemusta moisesta? Miltä vanhat pahvit on näyttäneet? Eli jokin XU-moottorin pakosarjan puoleinen kohta on tällainen tukkeutuva-ylikuumeneva, vaikkapa 1. ja 2. sylinterin välinen?
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
uuno
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 15.09.2013 01:29
Viestit: 767
ok ny... baariin 1,0 km... kuski ja kaikki.... ja kohta porttielto... no on kai jo 01:27 tällä 3 km ajettu... ku kuski lähti tällä kotio... hik.........................................................
uuno
Viestin otsikko: Re: kannentiiviste petti...
Lähetetty: 24.09.2013 23:17
Viestit: 767
niin jollaki kone pulputtaa ... niin tässäki startatessa pulputti ku oli kolme pakovenaa sökönä... niin asia oli että kannen vaihdon jälkeen se reipas öljyn kulutus loppui...
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.