Heinäkuussa auto jätti parkkipaikalle, starttasi muttei käynnistynyt. Hinattiin merkkihuoltoon. Vaihdettu BMS yksikkö 650€, starttasi ja kukkui kunnes muutama päivä myöhemmin auto sammui kesken ajon. Käynnistyi hetken kuluttua, jonka jälkeen vikailmoituksia; Esr/Asp, Cruise control failure jne. tehot puolillaan. Uudelleen huoltoon. Vikaa tutkittu, aiheutuu kuulemma turbon alipaineletkussa olevasta halkeamasta, 4cm pitkä letkun pätkä vaihdettu 266€. Lasku maksettu, lähdetty ajelemaan kotio. Vika EI ollut poistunut. Vajaatehoisella autolla työajoa 2000km, auto palautettu huoltoon. Autoa huollettu kolmannen kerran, vika paikallistettu nyt FAB suodattimeen. Analyysi suodatin vaihdettava, arvio 600-700€. Hain auton pois, avasin FAB:in ja puhdistus Youtube opein. Ei vaikutusta tehoihin, herjaa edelleen; esr/asp, depolution, cruise jne. Koeajon jälkeen avasin konepellin ja huomasin irrallaan olevan niveltapin ja nivelen. Nivel menee tappiin painamalla muttei pysy, kaasuttaessa liikkuu ja irtoaa. Olisiko yhteydessä ahtopaineen säätöön?? Tiedättekö mikä on nivelen merkitys, nivel "hopeisen" moottorin suojakannen oikealla puolella, menee ikäänkuin kannen suuntaan. Laitan kuvan.
|